Oud 11-04-2010, 20:47
Verwijderd
Hallo!
Ik ga over een dikke twee weken voor bijna vijf maanden naar Frankrijk. Ik ben dus de hele zomer daar. Ik ga werken, waarbij ik waarschijnlijk veel buiten ben, dus veel in de zon.
Ik ben eigenlijk op zoek naar tips om huid en haar goed te verzorgen daan. Zowel mijn huid als mijn haar is van zichzelf al vrij droog en ik weet uit ervaring (een weekje Frankrijk op vakantie, bijvoorbeeld) dat het alleen maar droger word als ik veel in de zon ben.
Is het een kwestie van mijn huid goed insmeren met zonnebrand (ik verbrand heel snel) en aftersun, en na het douchen bodylotion of heeft iemand nog heel handige tips?
Verder zeiden ze bij de kapper dat eens per week een masker i n mijn haar doen, in principe voldoende moet zijn om het een beetje te verzorgen.

Is er nog iemand anders die geweldige (niet te dure en tijdrovende) tips heeft, of dat wat hier boven geschreven staat heel hard tegen spreekt?

Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 20:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt van Guhl oa een shampoo met UV-filter, zoiets lijkt me wel slim Voor je huid zou ik idd doen wat jij zegt.
Oud 12-04-2010, 11:59
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
ik zit meestal ook de hele zomer in frankrijk en dus ook veel in de zon. Ik gebruik dan haar producten met uv filter en ook zoals jou kapper al heeft gezegt 1 x in de week een masker voor je haar.
Mijn huid verzorg ik gewoon door overdag te smeren met zonnebrandcreme en savonds bodylotion en aftersun te gebruiken. Hierdoor vet je 't eigenlijk de hele dag in. en ben je beschermd tegen de zon. in het begin gebruik ik altijd een wat hogere factor. zodat je huid niet te snel bruind, vaak verbrand het dan toch eerst en ga je sneller vervellen.
Daarna bouw ik het wat af en aan het einde van de vakantie gebruik ik dan iets van factor 6.

verder weet ik zo echt niet wat je nog meer kan doen!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 12:22
Volk
Volk is offline
Je haar met een conditioner wassen als je dat nog niet deed. En je kunt er ook pomade of haarvet in doen. Dan droogt het niet uit.

Oh, en zonnebrand natuurlijk elke 2 uur opnieuw smeren.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten