Oud 04-03-2010, 09:55
ciceley1020
ciceley1020 is offline

Ik las hier eens een onderwerp over nootmuskaat.
maar kan het onderwerp niet meer terug vinden.
hier wat ik er over gelezen heb.
Nootmuskaat werd in de vroegere jaren veel gegeten bij gevangenen omdat ze niks anders hadden.
ze kunnen je enorme roes bezorgen en je het gevoel geven alsof je werkelijk zweeft.
je zou tot 2 bollen noodmuskaat moeten eten voor je er iets van voelt.het zou ook heel lang werken.
Maar noodmuskaat laat een enorme zware kater na.
zware migraine.Om de muren van op te lopen...
het is een gif uiteraard,
Weet niet of het in mindere hoeveelheden iets doet ??? Ik zelf heb het niet uitgeprobeerd alhoewel het wel verleidelijk en goedkoop klonk,
Je moet maar eens zien in de grootwarenhuizen, Vroeger kon je van die muskaatnoten kopen met een speciaal raspje, Maar je vind ze nu maar heel zelden meer in zijn geheel.
bovendien zou het ook erg lang duren (soms een hele dag) voor je de effecten kan voelen.

in ieder geval ik ben het toch ooit eens van plan geweest, ik zou het wel eens willen mee maken om het gevoel te hebben totaal van de grond te zijn en te zweven: denk dat je dit ook best met iemand probeerd en niet alleen. Oeps.... vergeef me, ik raad dit niet aan hoor, Durf het zelf ook niet proberen.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2010, 10:42
Verwijderd
Uit wiki:

Bovenmatig gebruik van nootmuskaat kan hallucinaties veroorzaken. Men vermoedt dat dit berust op een in vivo (in het lichaam) omzetting van myristicine naar MMDA (3-methoxy-4,5-methylenedioxyamphetamine).

Excessief gebruik van de werkzame stof, Myristicine (3-methoxy,4,5-methyleendioxy-allylbenzeen), kan gevaarlijk zijn. Bij volwassenen leidt inname van ca. 5 gram of meer van de geraspte noot al tot duidelijke klinische symptomen (buikpijn, braken, duizeligheid, onrust en bewustzijnsstoornissen). Nootmuskaat schijnt op deze manier in gevangenissen in India gebruikt te worden.[bron?] Verder bevat de olie van de muskaatnoot nog andere etherische oliën die precursors (chemische voorlopers) zijn voor geestverruimende middelen (safrol, MDMA, elemicine, mescaline).

http://forum.scholieren.com/showthre...628#post311628

http://www.gielenaroma.nl/index.php?...nds---latijn-f

Ik geloof dat iemand het hier ooit heeft geprobeerd, maar dat het echt zwaar tegenviel.

Als je echt een keer wil trippen, zou ik het toch met andere, minder twijfelachtige dingen proberen. Salvia is bijvoorbeeld heel fijn en duurt niet te lang, zodat, als het beangstigend zou zijn, het zo weer over is.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2010, 21:30
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Maar je vind ze nu maar heel zelden meer in zijn geheel.
Voor zover ik weet verkoopt iedere supermarkt hele nootmuskaat noten
Oud 07-03-2010, 08:56
Wammus
Wammus is offline
Ze zullen vast nog wel te krijgen zijn in de supermarkt of bij een kleine kruidenier (als die er ten minste nog is in jouw woonplaats ). Ik heb het zelf nooit gebruikt en zie het ook niet echt zitten in verband met de bijwerkingen en de twijfelachtige resultaten.
Oud 08-03-2010, 19:00
Pyro Power
Pyro Power is offline
Albert Hein, 4 noten voor 1,79 euro. Gewoon hele noten met een anti plakpoeder er tussen. Geprobeerd. Ongelovelijk vies om zo'n hele noot fijn te kauwen dus heb ik het maar even fijn gemaalt Glas melk oid is aangeraden, geen alcohol. Bad trip van nootmuskaat is trouwens 90% zeker. Nootmuskaat is dus pas idiaal als je heel erg wanhopig hebt. Kun je net zo goed een gedroogte bananenschil roken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten