Oud 24-02-2010, 14:44
brands
brands is offline
Beste forumlezers,

Voor school ben zijn we bezig met het schrijven van een ondernemingsplan. Het idee is om geschenken te verkopen. Daarbij hebben wij gekozen voor koffie/thee/met toebehoren, culinair (koken) en wijnpakket. De klant kan op bepaalde tijden deze geschenken ophalen.

Nu ben ik bij een vraag aangekomen waar ik niet uit kom. Dat is de volgende
Citaat:
5) Wat zijn de gebruikelijke winstmarges in de branche?
Weet misschien 1 van jullie waar ik dit kan vinden. Dan zal ik jullie erg dankbaar zijn!!

Met vriendelijke groeten,

Brands
Oud 24-02-2010, 22:32
Grapig
Grapig is offline
google
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 08:13
Verwijderd
Misschien kun je een aantal (online) geschenkenwinkels bellen en vragen wat hun winstmarge is wel eerst uitleggen dat het voor je studie is natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 13:37
shuraa
shuraa is offline
~5 %
Oud 26-02-2010, 15:43
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
~5 %
Ja, je hebt ook ondernemers die compleet mongool zijn.
Ik denk dat je gewoon je prijs moet bepalen aan de hand van de markt. Ben je iets luxer, beter, sneller kan je iets duurder zijn.

Gewoon zo goedkoop mogelijk inkopen. Verschil is je winstopslag.
Meestal streef je naar een winstmarge, maar haal je dat niet altijd.

Bloemen gaan per veiling, je koopt ze dus niet voor hetzelfde in, je winstmarge is dus ook anders. Zo gaat het eingelijk bij alles wel. Kleding ook, als je het in de uitverkoop moet doen haal je ook een lagere winstmarge. Geloof dat 'globlal' over alles een winstmarge tussen de 25 a 35% gebruikelijk is. zullen vast wel producten zijn waar de winstmarge 15%, maar zoals nike schoenen uit china enzo hebben weer een winstmarge van 600%
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 16:58
brands
brands is offline
Up!

Heb nog een vraag ten opzichte van het ondernemingsplan.

Wij willen graag een logo op de voorkant van ons bedrijfspand. Maar ik kan niet vinden wat de kosten hiervan zijn. Kunnen jullie mij misschien op weg helpen?

Met vriendelijke groeten,

Brands
Oud 14-03-2010, 18:33
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Geen idee. Je kan er gewoon je eigen aanname over maken. Natuurlijk meer dan 100 euro, maar 600.000 euro is weer way overdreven. Het is ook afhankelijk of je gewoon domweg letters wilt of complete 3e letters met schijnwerpers er achter en leuke lichtje dat er omheen draait.

Kan me voorstellen dat er verschil in kosten in zitten. Wel kan je er ofc. rekening mee houden; wat je ook uitgeeft, het moet wel iets opleveren. Productiviteit, nieuwe klanten, of behoudt van klanten. Dus in de long run moet het zichzelf terug verdienen.

Bij een accountantskantoor moet het netjes zijn, anders peren klanten hem want 'hoe kunnen ze mijn nou goed helpen, netjes werk leven als het pand al niet georganiseerd en netjes is'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten