Oud 17-04-2010, 15:58
Chariot
Chariot is offline
Hallo,

Op dit moment zit ik in het eerste leerjaar van mijn opleiding Ondernemer Detailhandel niveau 4. Mijn klas is niet gemotiveerd en alle jongens (ja, ik ben het enige meisje..) worden waarschijnlijk eind van het jaar dan ook van de opleiding verwijderd. Nu moet in dat geval naar een andere locatie. Maar goed, door al dat gedoe met die jongens heeft mijn mentor gezegd dat ik deze opleiding, gezien mijn gedrag en cijfers, makkelijk ga halen. In het begin van het jaar heb ik wat problemen gehad (andere opleiding, stage, 2 negatieve adviezen) maar dat lijkt nu allemaal vergeten en ik mag gewoon door naar het tweede jaar.

Maar goed, doordat er vanuit school nu dus is gezegd dat ik het makkelijk ga halen, ben ik gaan nadenken en tot de conclusie gekomen dat ik zeker nog een HBO-studie wil gaan doen. Nu dacht ik zelf aan Small Business & Retail Management. Maar ik wil graag ook wat andere opleidingen bekijken. Ik wil me eigenlijk niet op één bepaalde opleiding richten, dus heeft iemand nog wat tips qua opleidingen? Mijn interesse liggen toch wel in de richting van Handel/Economie. De hogeschool maakt in dit geval eventjes niets uit trouwens..

Thanks!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2010, 09:36
brands
brands is offline
Ik heb geen idee hoe de opleiding Small Business & Retail Management in elkaar zit. Maar ik weet wel, dat hij hier in Leeuwarden in het Engels gegeven wordt. Ik weet niet of dat op meer scholen het geval is.

Maar ik wil je het volgende meegeven:
- De meesten vinden de stage van MBO naar HBO meestal erg groot. Zelf heb ik die overstap ook gedaan, en daaruit is gebleken dat ik op het HBO veel meer moet doen dan op het MBO.
- Daarnaast zal er op het HBO meer project werk zijn, dat wil zeggen dat je veel moet samenwerken met je klasgenoten in groepjes van 3 of 4. Dit is natuurlijk per opleiding verschillend.

Dit is niet om je niet naar het HBO te laten gaan, maar dit zijn wel dingen waar je dan wel rekening mee dient te houden.

Gr. Brands
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten