Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik had het wel gedaan. Mijn docenten wisten destijds ook dat er wat aande hand was met mij. NIet exact wat, maar ze waren wel begripvol. Bij mij stonden de schoolprestaties ook in de weg, en toen werd het gewoon noodzakelijk dat leraren het wisten. Ik had het dus wel gedaan, omdat ze er altijd op de een of andere manier rekening mee kunnen houden bv met het geven van presentaties?
succes, |
![]() |
|
![]() |
Doe het niet! Ik heb jaren met een stempel op mijn voorhoofd gelopen! (nog steeds) De waarheid is, dat iedereen die zich laat testen te horen krijgt dat ie iets mankeert. Autisme is het nieuwe ADHD. Er is nog erg weinig over bekend en men strooit met de diagnoses alsof het pepernoten zijn. Vooral met Asperger moet je uitkijken. Je zal straks wel zien waarom.
Wat zijn de gevolgen als je het vertelt? (zoals ik) Voortaan wordt er vanuit je beperking gedacht en gehandeld. Het gaat niet meer om wat je wél kan, maar om wat ze vinden dat je niet zou moeten kunnen. Elk kleine voorval schrijven ze toe aan het feit dat je iets hebt en wordt als voorbeeld gebruikt als je hier tegenin gaat. Ze vertellen je dat je niet normaal kunt nadenken, omdat je 'eenmaal zo bent'. Hierdoor dring je ook totaal niet tot ze door. Er komt veel papierwerk (wat overal terechtkomt) en mensen zullen lezen en beweren dat ze je kennen, voordat ze je ooit hebben gezien. Als ik het heb over 'ze' heb ik het over het psychologen wereldje, want voor je op school iets geregeld krijgt heb je officiele documenten nodig. Ik ken mensen met asperger en mensen met een lichte vorm ervan. Als jij het had, had iedereen het gemerkt. Asperger is namelijk effe iets anders dan pdd-nos. Als je Asperger hebt gaat communiceren met leeftijdsgenoten moeizaam. Later is gebleken dat ik mijn diagnose heb gekregen, doordat ik hoogbegaafd was en nog aan het puberen was. Ik werd trouwens ook vlak na de scheiding van mijn ouders getest. Ik zou Asperger hebben. Ik ben opnieuw getest, jaren later en daar kwamen geen abnormale resultaten uit. Ze hebben mijn diagnose toen ook afgezwakt naar pdd-nos (de autisme-vuilnisbak, de bak van alles dat ze niet kunnen plaatsen) omdat, zoals ik al eerder zei, niemand ongeschonden uit zo'n test komt. Lichte depressie, faalangst en dwangmatig perfectionisme zijn misschien abnormaal voor een volwassene, maar heel normaal voor een schoolgaande puber. Mijn tip: zorg voor structuur en eventueel bijles. Een goede planning doet wonderen. |
![]() |
|
![]() |
hmm, dit bevestigt mijn beslissing en voorspellingen(poosje geleden kwam ik vanwege eigenwijs/kooppig gedrag bij orthopedagoog van school terecht die zei dat ik trekjes van asperger had maar hij mocht geen diagnose stellen dus adviseerde om naar een echte psycholoog/psychiater te gaan via de huisarts voor een diagnose, ik heb er toen over na zitten denken en kwam er op uit dat ik er alleen maar slechter op zou worden met zo'n diagnose en heb het hele gebeuren afgekapt, en 1 van mijn verwachtingen als ik ermee doorgegaan zou zijn is wat jij beschrijft wat bij jou gebeurt is, dus weer een bevestiging over dat ik de goeie beslissing heb gemaakt
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Toen ik zelf op 18 maart 2003 de diagnose van het syndroom van Asperger kreeg wist ik sinds 1990 alleen maar dat ik een sociale handicap heb omdat ik moeilijk contact maak met anderen, dus ik was in ieder geval wel blij met de diagnose omdat ik daardoor beter in staat was om me een goed beeld van mijn handicap te vormen.
||
![]() |
Citaat:
als je al problemen(depressie bijv.) hebt is het mischien wel wat een ander geval |
![]() |
||
Citaat:
niets mis mee, gewoon vertellen en bespreken, je wordt er alleen maar beter van. ik herken het wel wat je verteld |
![]() |
|
Als mensen denken dat je dom bent, is dat hun probleem. is heel erg moeilijk om zo te redeneren en te denken, maar is wel zo. als mensen mij dom vinden dan maak ik daar geen probleem van,. want dat is hun mening. ik ken mijn goede en minder goede eigenschappen, en weet wat ik allemaal wel bereikt heb.
Ik ben met je eens dat er echter heel vaak bekrompen gedacht wordt als iemand "authistisch" is. er zijn zoveel gradaties... maar goed... |
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor al jullie reacties, ik heb er echt iets aan gehad!
![]() Ik heb mijn mentor en mijn teamleider verteld dat ik Asperger heb, maar ik heb hen niet het hele onderzoeksrapport laten lezen (wat ik eerst van plan was). Verder ben ik niet van plan het nog aan iemand te gaan vertellen, vooral omdat mijn schoolresultaten er niet onder leiden ofzo. Echt bedankt allemaal! ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Moet ik het nog een kans geven? Bookloverano | 6 | 27-06-2016 11:04 | |
Liefde & Relatie |
Vertel ik het haar of houd ik het voor me? fractuur | 34 | 08-08-2006 10:46 | |
Liefde & Relatie |