Oud 29-05-2010, 11:15
Martii
Martii is offline
Hoi,

Een tijdje geleden heb ik mij aangemeld voor de opleiding apothekersassistent aan het Noorderpoort in Groningen. Nu heb ik net een brief gekregen dat ik dinsdag 1 juni op intakegesprek moet komen en een rekentoets moet doen. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Ik vraag me heel erg af wat voor vragen ze gaan stellen bij het intakegesprek en wat wel en wat juist niet handig is om te zeggen. Verder vraag ik me ook af wat ik me voor moet stellen bij deze rekentoets. Wat voor sommen krijg je dan zo ongeveer? Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden.

Groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2010, 11:36
Chariot
Chariot is offline
Ik heb voor Marketing en Communicatie een inzichttoets moeten doen. Hier zat ook een rekengedeelte bij en zonder rekenmachine kan ik het dus niet, ben ik achter gekomen. Ik vertrouw te veel op dat ding tegenwoordig, wat een uitvinding is het toch ook. En de sommen waren niet als bijv. 101 + 90 = ? Maar ze waren heel wat moeilijker, veel moeilijker. Uit deze test bleek dat ik niet voor de opleiding geschikt was en dus niet werd aangenomen. Maar nu moet ik ook wel zeggen dat ik een motivatie had van 0,1 en maar steeds wat aan had geklikt tijdens de toets. Niet erg slim. Zo'n test is dus erg belangrijk en ze maken het helaas niet te makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 11:45
Martii
Martii is offline
Bedankt voor je reactie. Daar ben ik dus ook bang voor, dat ik het niet zonder rekenmachine kan. Ik ga nog maar ff oefenen dan. Eerlijk gezegd stroom ik ook niet over van de motivatie. Ik ben nog leerplichting en ik moet toch wat, dus dan lijkt deze opleiding me wel aardig.
Zijn er nog meer mensen met ervaring?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 18:15
Martiño
Martiño is offline
Nouja, bij een intakegesprek zullen ze je waarschijnlijk o.a. vragen naar je motivatie, waarom je er voor hebt gekozen, of je jezelf geschikt denkt te vinden, wat je verwachtingen zijn etc. etc. Het is niet zo dat een intakegesprek een toets is waar je alleen maar goede antwoorden bij moet geven, maar ze verwachten denk ik wel dat je eerlijk bent en dat je hebt nagedacht over je keuze en ook bewust die keuze maakt (en dus niet alleen maar omdat je "toch wat moet").

Verder weet ik niet hoe die rekentoets er uit ziet, maar verwacht hoofdrekensommen (breuken, delen, vermenigvuldigen, omrekeningen, verhoudingen etc.). Niet om het een of ander, maar voor een apothekersassistent is het wel vrij essentieel dat je redelijk kunt hoofdrekenen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten