Advertentie | |
|
![]() |
|
Als het met kabels naar de kamer toe leidt, moet je stiekem die van je zusje uit de Router halen. :') Verder denk ik dat het een Router is, wij zitten namelijk precies in dezelfde situatie (behalve dat ik geen zusje hebt die films zit te kijken), en wij hebben een Router.
En als je eenmaal binnen bent dan verschilt dat per Router sowieso. Ik weet het niet 100% zeker, maar wordt het niet automatisch verdeeld onder de computers? Dat is bij mij namelijk wel zo. Probeer een overzicht te vinden met daar een schematische afbeelding van de modem/router en kijk of er ook computernamen in de afbeelding staat en kijk hoeveel er aan ze wordt toegewezen. Bij mij is dat ongeveer zo: Klik! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je zou zoiets kunnen proberen. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar als 'ie niet werkt dan zijn er wel vergelijkbare programmaatjes als je googlet op 'bandwidth restricter' of iets dergelijks. Besef je wel dat je dit alleen in overleg met je zus zal kunnen doen, want ik neem aan dat zij het programma op haar pc moet hebben staan voor het werkt. Dat betekent dat ze waarschijnlijk ook van jou eist dat jij het ding installeert, zodat ook jij maximaal 50% van de bandbreedte bezet kan houden. Ik kan me voorstellen dat ze 't anders oneerlijk vindt. Afhankelijk van je internetabonnement betekent dit dus dat je misschien alsnog niet online kan gamen, omdat je (in tegenstelling tot nu) nooit meer dan 50% van de bandbreedte krijgt. Het kan zijn dat dat onvoldoende is.
Wat je mijns inziens beter kan doen, is afspreken dat ze voortaan 'r kijkvoer gewoon downloadt. Misschien weet ze niet hoe torrents werken, of kwam deze compromis niet in haar op. Leg haar uit hoe je uTorrent gebruikt, wijs haar de weg naar piratebay, leg haar ook uit hoe je instelt dat je één aflevering uit een seizoen downloadt zodat ze niet per se vast zit aan grote downloads en zet binnen uTorrent de download- en uploadrestricties op 50%. Spreek bij voorkeur ook af dat ze 'r downloads vooral 's nachts laat aanstaan, zodat het niemand in de weg zit. Dan is iedereen blij. Megavideo blokkeren is niet onmogelijk, maar 1) er zijn wel meer streamsites en 2) het is flauw en kinderachtig dus 3) dan zit je alsnog met dit probleem met het verschil dat ze niet meer wil meewerken aan een fatsoenlijke oplossing. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Internet Delen in Combinatie met inbelverbinding Droyd | 3 | 09-04-2003 23:03 | |
Software & Hardware |
[LAN] internet delen (softwarematig) apekop123 | 4 | 03-03-2003 09:40 | |
Software & Hardware |
Internet delen met Mandrake 8.1 forum.scholieren.com | 5 | 26-03-2002 23:38 | |
Software & Hardware |
internet delen bas_1985 | 10 | 21-03-2002 23:08 | |
Software & Hardware |
Internet delen met Mandrake 8.1 forum.scholieren.com | 5 | 28-02-2002 07:52 | |
Software & Hardware |
ZO moet je internet delen: chatfreak2002 | 10 | 19-10-2001 10:34 |