Hallo,
Ik heb zelf mijn havo ook niet gehaald (2 keer 4havo en toen ging het alsnog mis) en ben er toen een jaar tussenuit geweest om te werken en toen ben ik een mbostudie begonnen. Ik ben dus aangenomen voor het versnelde traject (vraag me niet waarom, had namelijk gewoon een intake voor de reguliere studie). Ik doe er nu dus 3 jaar over ipv 4. Ik heb er heel veel spijt van dat ik mijn havo niet heb kunnen halen omdat ik dolgraag naar het hbo wou. Ik hoop heel erg voor je dat je je geslaagd bent en zoniet, dan zou ik toch het jaar overdoen. Als doe je een versnelde mbo-opleiding, dan is dat toch 2 jaar extra. Het is natuurlijk wel heel leuk en je doet een hoop ervaring op, maar dat ligt natuurlijk helemaal aan jezelf!
Als je een versnelde opleiding gaat doen, dan doe je in ieder geval de 1e 2 jaar in 1 schooljaar (ligt denk ik ook wel aan de opleiding). Wat waarschijnlijk bij mij de doorslag heeft gegeven is dat ik bij de intake heel erg gemotiveerd was (lieg nooit bij een intake!). Ik heb heel veel oudere mensen in mijn klas zitten (leeftijd verschilt van 16 tot 26) en het grote deel doet dit ook om hierna nog hbo te gaan doen. Ik hoor daar dus ook bij
Heel veel succes met je keuze! En denk maar, als maak je toch niet de goede keuze, je kan altijd nog switchen en eventueel nog naar de vavo, het brengt wel allemaal ervaring met zich mee!