Oud 21-07-2010, 17:23
Verwijderd
waarom moet je een fucking mac/iiphone iets hebben omvoor apple gebruikers te kunnen ontwikkelen

ik wil gewoon dat me shit in een iphone safari browser werkt om niet die doelgroep te missen, en dan moet je of een iphone hebben, of iemand lastigvallen (constant) met een iphone, of een mac hebben om de SDK en simulator te kunnen gebruiken...

En de Opera simulator werkt gewoon op alle platforms...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2010, 18:09
freyk
freyk is offline
Als je een mobile website ontwikkeld, schrijf je meuk voor html5 en javascript.
Daarna heb je weer een keuze.
Richt je op onderdelen wat welke os/mobiel heeft.
Oud 21-07-2010, 19:00
Verwijderd
Het gaat in dit geval dus inderdaad om html5 componenten.
Nu is het iets specifieker en gaat het om <video> en h264/ogg dus ik moet in de juiste codecs/bitrates/resolutie encoden.

In chrome werkt alles, en iemand met een iphone gevraagd om even te kijken, en die kon e video niet openen. . Dus ja dan moet je waarschijnlijk wel meer gaan testen.. jammer dat het niet (makkelijk) van elk platform kan.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 05:50
freyk
freyk is offline
Ja, het is vervelend, maar je kan het op verschillende manieren oplossen.
Bijvoorbeeld kijk eerst met een javascriptje welk os of browser de gebruiker heeft (bv met een if-loopje)
Oud 22-07-2010, 11:04
ILUsion
ILUsion is offline
Dat zijn geen oplossingen. Alhoewel, als je ernaar kijkt brengt MS ook geen SDKs uit voor Linux bv.

Je kan wel zeggen kijk naar de technieken die een toestel ondersteunt; maar reken er enerzijds maar op dat die niet perfect geïmplementeerd zijn en dat je toch graag ook eens een render ziet op het toestel in plaats van het theoretische "ja, dat zou moeten werken". Daarmee heb je in feite niets: je bezoeker merkt dat het (net) niet werkt of niet mooi werkt en zal wel een andere site gebruiken als die er is.

Anyhow, het is wel mogelijk om Mac OS X (Server/Client) te virtualiseren (zie LH) op Linux, Windows en Mac. Legaal (lees: volgens hun EULA) gezien moet het OS X Server zijn en moet je alles draaien op Apple hardware (wink wink nodge nodge) En dan kan je natuurlijk proberen al de rest van de nodige software daarin te draaien (ik weet niet hoe makkelijk Apple die loslaat).

Het is zacht gezegd rot dat Apple zelf niet meer openstelt; maar ja, het is natuurlijk een manier om bedrijven die voor iPhone willen ontwikkelen te forceren om niet enkel wat iPhones te kopen maar ook direct Macs voor hun ontwikkelaars. Het zou veel interessanter worden als het virtualiseren van Mac OS legaal zou worden op niet-Apple hardware en het zou voor hen weinig meerkost opleveren (vermits virtual machines toch maar een vrij beperkt aantal configuraties hebben zoals Macs)
Oud 23-07-2010, 16:28
Bender
Bender is offline
Ik heb hetzelfde probleem
Oud 23-07-2010, 22:57
Verwijderd
ik ben inderdaad uiteindelijk (na veel heel veel moeite) geslaagd om een virtualisatie voor elkaar te krijgen, of dat dan wel of niet op legale hardware is gedaan laat ik in het midden Maar ik kan in iedergeval in xocde de iphone simulator draaien!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten