Oud 02-08-2010, 01:03
Tom DDH
Tom DDH is offline
Heey,

Ik ben 16 en ik heb een tijdje geleden iets met een heel leuk meisje afgesproken, dat ik over een paar dagen iets met haar zou gaan doen. Maar nu wilt mijn moeder ineens een weekje weg in Nederland, terwijl ik dus iets met haar had afgesproken. En als ik terugben van vakantie heb ik 2 dagen voordat ik met mijn vader een week weg ga voor de rest van de vakantie.
Samengevat: Ik had dus iets met dat meisje afgesproken en wou er zeg maar iets van gaan maken, komt mijn moeder een week van te voren dat we weggaan.
Weten jullie smoesjes redenen waarom ik thuis zou moeten blijven komende week. Het hoeft niet persé met haar te maken hebben maar het kan van alles zijn.
Ik heb al:
- Volgend jaar is heel belangrijk en ik heb een hele week nodig of al mijn schoolspullen te regelen, ik moet ook nog mijn broertje helpen en hij gaat naar de brugklas. Zijn eerste jaar middelbare school dus goede voorbereiding nodig.
- Volgende week komt mijn nieuwe id binnen en die MOET ik ophalen.
- Ik heb een nieuwe abbo met een blackberry, die waren op en komen volgende week binnen en dat is mijn laatste kans om zo'n ding te bemachtigen.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2010, 13:00
Oezem
Oezem is offline
Is ''Ik heb geen zin! Mag ik thuis blijven en rondhangen met mijn vrienden?'' niet een goede?

Bovendien, als het in Nederland is, kun je altijd nog zeggen dat je best mee wil, maar dat je al iets afgesproken had om te gaan doen en vragen of het goed is dat je die dag weer even terug gaat naar huis met de trein ofzo.
Oud 02-08-2010, 21:57
Tom DDH
Tom DDH is offline
ja maar mijn moeder is heel erg eigenwijs, dus ik zal met iets goeds moeten komen. Ik heb al dat ik iets voor een culture reis voor school moet doen tijdens de vakantie. Maar dat werkt nog niet helemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 22:29
Verwijderd
Eh, je kunt toch gewoon een dagje teruggaan met de trein, het is binnen Nederland?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 11:01
Volk
Volk is offline
Ik zou haar uitleggen dat je al een afspraak hebt staan en dan eventueel overleggen of je die dag effe met de trein terug mag. De smoezen die je al hebt zijn in ieder geval bar slecht.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 11:37
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Gewoon zeggen dat je met een meisje hebt afgesproken, en dat je daar graag naartoe zou willen gaan. en dan gewoon idd ff met de trein terug.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 16:42
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Eerlijk doen werkt over dit soort dingen erg goed (over het algemeen) bij moeders. Je moet ook bedenken dat dat meisje echt niet doodgaat en dat ze er na de vakantie ook nog is. Kan je niet regelen dat ze meegaat op vakantie?
Oud 03-08-2010, 16:57
Tom DDH
Tom DDH is offline
@ linooz, volk en lotte:
Mijn moeder komt oorspronkelijk uit azie, en is dus met die gewoontes enzo opgegroeit... Ze vindt het belachelijk dat ik nu al een relatie wil, wat ik dus bullshit vind.
@ dingaantouwtje:
Ik heb al eerlijk gedaan, maar dat werkt dus niet vanwege hoe zij opgegroeit is... Ik weet ook dat ik gewoon na de vakantie met haar kan afspreken maar zij is speciaal (niet van ooh dit meisje is speciaal omdat ik haar leuk vind), en dit is zo'n kans die ik echt niet wil laten schieten. En ik kan haar niet meenemen omdat ik haar nog niet zodanig goed ken en omdat ze terugkomt van vakantie terwijl ik die ochtend wegga...

Sowieso vind ik het onzin dat ik als 16 jarige persé mee moet op een vakantie waarbij je echt niks doet... Bvb ze wil een dag doorlimburg gaan fietsen...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 19:05
silentbob
silentbob is offline
gewoon zeggen dat je liever thuisblijft, mijn ouders zijn nu ook bezig met vakantieplannen voor eens naar de camping in nederland en m'n moeder vroeg me zelfs of ik meewou of liever thuisbleef, aangezien er voor mij niet veel aan zou zijn op de campings waar zij heen willen(met m'n kleine broertje)

hebben jullie huisdieren? voor mijn ouders is het namelijk handig dat als zij weg zouden gaan ik dus op alle beesten kan passen, als jullie ook beesten hebben kun je dat als argument nemen
of je moet nu in de tussentijd snel ergens een beest weten te lenen en zeggen dat jer een vriend had beloofd daar op te passen en dat je dus niet meekan
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 19:11
me-nu
me-nu is offline
Gewoon stug vol blijven houden met de waarheid werkt denk ik het best. Gewoon zeiken en zeiken totdat je je zin krijgt, like in the old days.

Al dat niet lukt kan je uiteraard de dag voordat jullie weg gaan een leuke ziekte faken, als laatste kans.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 19:15
Infidel
Infidel is offline
Succes. Mijn ouders zouden me nu, bijna achttien, wellicht alleen thuis laten blijven met de vakantie, maar alleen als ik al echt andere plannen had en dat minstens een halfjaar van te voren had aangegeven. Omdat ik met een vriendin op vakantie zou willen, ofzo.
Oud 17-08-2010, 16:29
Verwijderd
werk je niet?
dan zeg je toch dat je geen vrij kunt krijgen??
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 00:00
Daantjer
Daantjer is offline
Stug volhouden, zeiken of zeg: anders ga ik bij papa in wonen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten