Oud 27-03-2010, 22:40
Fosca
Fosca is offline
Enige tijd geleden is er bij mij ingebroken. Oa mijn mp3 speler is daarbij meegenomen. Op het eerste gezicht waren er geen sporen van braak maar bij het forensisch onderzoek de dag erna is er een kras op de deur gevonden. De dienstdoende csi meneer meende dat de inbrekers zo het slot open hebben geforceerd.

Vandaag kreeg ik reactie van de verzekering die ik op mijn mp3 had afgesloten. "Diefstal vanuit een woning wordt door de verzekeraar gedekt indien er sporen van braak zijn achtergelaten. Uit uw proces verbaal kunnen wij niet opmaken dat er sprake was van braaksporen." Het forensisch team kwam pas langs nadat er een proces verbaal was opgemaakt. Vandaar dat het er niet instaat. Ik heb 30 dagen om bezwaar aan te tekenen.

Mijn vraag is of bezwaar maken in dit geval zin heeft. Kan ik bewijzen dat de politie inderdaad een spoor(tje) van braak heeft gevonden en zo ja, in hoeverre is die kras eigenlijk een spoor van inbraak?

Bedankt
Oud 27-03-2010, 22:50
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
politie zegt; er is ingebroken.
verzekering; we kijken wel wat politie zegt.

dus lijkt me wel. Anders even via politie bureau gaan vragen of je papiertje mag hebben, kan je die meesturen als je briefje naar je verzekering stuurt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 23:17
Verwijderd
Inderdaad, hier moet je natuurlijk geen genoegen mee nemen. Vraag even aan de politie of ze op papier willen zetten dat er wel sprake was van braaksporen, en stuur dat dan naar je verzekeraar (let er wel op dat je binnen die termijn van 30 dagen blijft).
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 23:25
Verwijderd
Gewoon in beroep gaan; je hebt niets te verliezen ookal had je 'die sporen van braak niet.'
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 23:41
Weerheuvels
Weerheuvels is offline
Je kan in beroep gaan. Je hebt kans dat de verzekering jou gaat vragen om dan maar bewijs te gaan halen bij de Politie. Hierop moet je ook bezwaar aantekenen omdat de verzekering dat zelf moet doen. Ze proberen het vaak zo omdat ze er zelf geld voor moeten betalen.

Dus zeker gelijk bezwaar maken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 18:04
Fosca
Fosca is offline
Bedankt voor de tips, ik zal morgen even langs de politie.

Ik vraag me vooral af of dat kleine krasje dat op m'n deur zit wel een braakspoor is of als zodanis beshouwd wordt. Het slot is immers nog gewoon heel.
Oud 28-03-2010, 21:21
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik vraag me vooral af of dat kleine krasje dat op m'n deur zit wel een braakspoor is of als zodanis beshouwd wordt. Het slot is immers nog gewoon heel.
Als het goed is omschrijven ze het niet verder,

Dus het zal zoiets zijn als: "er zijn braaksporen aangetroffen", de rest is puur administratie.

Vraagje, zat de deur niet volledig op slot ofzo, dat daarom het slot niet geforceerd hoefde te worden?
Oud 28-03-2010, 22:51
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Vraagje, zat de deur niet volledig op slot ofzo, dat daarom het slot niet geforceerd hoefde te worden?
Tja, dat is net de hele kwestie. Ik weet het niet meer. Ik doe altijd braaf de deur op slot en het is zo'n routine dat ik het me niet kan herinneren. Ik ben het in elk geval nooit eerder vergeten.

Mijn woningstichting is ervan overtuigd dat inbreken niet mogelijk is met een gesloten (op slot) deur. Slotenmaker was het hier mee eens. De politieman zei dat het een eitje is om de deur gesloten open te krijgen. Bij mijn bovenbuurman is dezelfde avond op dezelfde manier ingebroken en hij beweert bij hoog en laag dat zijn deur op slot zat. Ik weet ook niet wat de csi meneer nou uiteindelijk genoteerd heeft.

Zijn verzekeringen altijd even streng? Ik ben nu ook heel bang dat m'n inboedelverzekering niks gaat vergoeden...
Oud 28-03-2010, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Tja, dat is net de hele kwestie. Ik weet het niet meer. Ik doe altijd braaf de deur op slot en het is zo'n routine dat ik het me niet kan herinneren. Ik ben het in elk geval nooit eerder vergeten.

Mijn woningstichting is ervan overtuigd dat inbreken niet mogelijk is met een gesloten (op slot) deur. Slotenmaker was het hier mee eens. De politieman zei dat het een eitje is om de deur gesloten open te krijgen. Bij mijn bovenbuurman is dezelfde avond op dezelfde manier ingebroken en hij beweert bij hoog en laag dat zijn deur op slot zat. Ik weet ook niet wat de csi meneer nou uiteindelijk genoteerd heeft.

Zijn verzekeringen altijd even streng? Ik ben nu ook heel bang dat m'n inboedelverzekering niks gaat vergoeden...
Nou, als er braaksporen zijn? lijkt het mij wel heel erg simpel dat er ingebroken is en de verzekering het gaat uitkeren

tadam simpel en als het niet lukt, gewoon advocaat inschakelen en je vordering jegens hen afdwingen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 13:08
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Nou, als er braaksporen zijn? lijkt het mij wel heel erg simpel dat er ingebroken is en de verzekering het gaat uitkeren
Zou je zeggen he. Hopen dat de verzekering het met ons eens is. Het zou dus kunnen dat m'n deur niet op slot zat (hij is overigens niet van buitenaf open te maken als hij dicht is) en die braaksporen zijn van het openen van mijn 'open' deur en dan wordt het lastig. Het hangt er helemaal van af hoe de politie het genoteerd heeft.

Ik kom net bij de politie vandaan en de baliemevrouw zei letterlijk dat ik een andere keer terug moest komen als er een balie medewerker zat die er meer verstand van had
Oud 29-03-2010, 13:44
Verwijderd
Je moet je niet zo druk maken joh. Ze willen braaksporen en die heeft de politie ook geconstateerd, dus uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen. Al duurt het misschien wat langer.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 12:40
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Je moet je niet zo druk maken joh. Ze willen braaksporen en die heeft de politie ook geconstateerd, dus uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen. Al duurt het misschien wat langer.
Haha oke. Bedankt voor het hart in de riem in elk geval. Ik laat weten hoe het afgelopen is.
Oud 05-09-2010, 21:23
Fosca
Fosca is offline
Om onduidelijke redenen heeft mijn inboedel verzekering vier maanden nodig gehad om de schade van de hierboven beschreven inbraak vast te stellen. Op 11 juni heb ik een toezegging gehad dat de verzekering mij €1300 zal uitkeren. Bijna drie maanden en vele telefoontjes naar de verzekering verder heb ik het geld nog steeds niet ontvangen. Een boze mail resulteerde in 'we gaan ons best doen mevrouw, binnen twee weken hoort u van ons of het in orde komt'.

Schiet niet echt op dus. Is er hier iemand die weet wat ik nog kan doen om een beetje schot in de zaak te krijgen (mijn collegegeld moet toch echt binnen nu en een week betaald worden) of wanneer hun betaaltermijn verstreken is zodat ik de wettelijke rente erbij kan eisen. Vertellen waar ik deze antwoorden kan vinden zou ook al fijn zijn

Bedankt!
Oud 05-09-2010, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Om onduidelijke redenen heeft mijn inboedel verzekering vier maanden nodig gehad om de schade van de hierboven beschreven inbraak vast te stellen. Op 11 juni heb ik een toezegging gehad dat de verzekering mij €1300 zal uitkeren. Bijna drie maanden en vele telefoontjes naar de verzekering verder heb ik het geld nog steeds niet ontvangen. Een boze mail resulteerde in 'we gaan ons best doen mevrouw, binnen twee weken hoort u van ons of het in orde komt'.

Schiet niet echt op dus. Is er hier iemand die weet wat ik nog kan doen om een beetje schot in de zaak te krijgen (mijn collegegeld moet toch echt binnen nu en een week betaald worden) of wanneer hun betaaltermijn verstreken is zodat ik de wettelijke rente erbij kan eisen. Vertellen waar ik deze antwoorden kan vinden zou ook al fijn zijn

Bedankt!
Waarschijnlijk staat er in de voorwaarden van je verzekering hoe snel de verzekering moet uitbetalen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 22:25
Fosca
Fosca is offline
Helaas niet
Oud 06-09-2010, 11:19
martijn1985
martijn1985 is offline
Wellicht kun je even met bellen met de Rechtswinkel? Die weten vaak dit soort dingen wel.
Oud 08-09-2010, 17:34
arPos
arPos is offline
Citaat:

natuurlijk is het wel mogelijk om in te breken met een deur die op slot zit (met een deadbolt), mijn punt was echter dat je dan meestal meer braaksporen achterlaat dan wanneer de deur gewoon op z'n klemmetje zit (dat afgeschuinde geval), als alleen de laatste erop zit dan heb je de deur met een stukje karton of platic in enkele minuten open, echt op slot moet je om geen sporen achter te laten toch zeker een lockpick hebben.

als je de gegevens hebt van die csi-menneer zou ik toch daar proberen een rapport vandaan te krijgen, immers aan je proces verbaal heb je niet veel.
Oud 09-09-2010, 13:33
Verwijderd
9 van de 10 sloten zijn doodeenvoudig open te maken met een lock-pick setje van €40,- De verzekering lult dus gewoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten