Advertentie | |
|
![]() |
|
Over dat ID: hoe zou je het vinden als je ineens een bon op de mat krijgt voor iets wat je niet gedaan hebt?
Dat is precies waarvoor het ID verplicht is. Als je geen ID bij je hebt kun je zomaar een naam opgeven. Als je van te voren een naam + geboortedatum in studeert, dan is een onschuldige dus de klos. Nu kan dat niet meer.
||
Citaat:
Wat de omstandigheden ook zijn, je hebt over de stoep gefietst. Dat mag gewoon niet. Dat daar rompslomp bijkomt is heel vervelend, maar draai het eens om: het had helemaal niet gehoeven. Stop je ID desnoods in een vakje van je tas als je geen zin hebt je portemonnee mee te nemen. Jij bent verantwoordelijk voor wat je doet. Neem die verantwoordelijkheid ook. Dus ook al ben je nog 14, als jij over de stoep fietst en geen ID bij je hebt, is er reden genoeg je een boete te geven. Zo simpel werkt het. Ik zou het gewoon aan je ouders vertellen. Het is geen enorme ramp, zoiets kan ook gewoon zo gebeuren en het is een wijze les. Misschien willen zij het voorschieten en kun jij het hen in delen terugbetalen, dan kun je toch gemotiveerd blijven sparen. Niet om je het in te wrijven, maar stoepfietsen is echt vreselijk irritant voor voetgangers. Ik schrik me regelmatig rot omdat ik plotseling wordt ingehaald, daar waar ik helemaal geen fietser verwacht. Denk daar ook eens aan. |
![]() |
||
Citaat:
vanaf je 14e heb je niet voor niets een ID. je bent vanaf dan verplicht jezelf te identificeren. kortom stop je ID in je portemonnee en zorg dat je deze altijd bij je hebt. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Boeddhisme ninie | 160 | 27-05-2007 19:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |