Oud 05-10-2010, 17:37
LunaMoon
LunaMoon is offline
Hey,

Ik zit in mijn laatste jaar handel en ik behaal overal rond de 80%.
Ik zou graag volgend jaar economische wetenschappen gaan studeren aan de universiteit.
Velen raden dit af omdat de overgang van handel naar unief te groot is.
Maar als ik de informatie lees over economische wetenschappen dan staat er dat het helemaal niet uitmaakt van welke richting je komt want in het 1e jaar herhalen ze alles en met voldoende motivatie en een goede studiemethode kom je er zeker.
Ik heb zeker en vast voldoende motivatie en de enige reden waarom ik in handel zit is omdat ASO te veel wetenschappen heeft en ik dat helemaal niet kan...

Zou dit een goede keuze zijn?
Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2010, 11:11
Verwijderd
Je woont in België neem ik aan?

Even kijken of ik het allemaal een beetje snap ASO is Algemeen Secundair Onderwijs, en is vergelijkbaar met het vwo in Nederland. Het is de voorbereidende opleiding tot een universiteit.
Je zit nu in het laatste jaar Handel, en ik neem aan dat dit een opleiding is die 1 niveau lager dan de universiteit ligt?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Je woont in België neem ik aan?

Even kijken of ik het allemaal een beetje snap ASO is Algemeen Secundair Onderwijs, en is vergelijkbaar met het vwo in Nederland. Het is de voorbereidende opleiding tot een universiteit.
Je zit nu in het laatste jaar Handel, en ik neem aan dat dit een opleiding is die 1 niveau lager dan de universiteit ligt?
Handel is een richting (soort profiel) binnen TSO. Sommige richtingen van het TSO zijn vergelijkbaar met het havo in Nederland, waaronder Handel. Andere richtingen van het TSO zijn meer vergelijkbaar met het vmbo-t in Nederland.

Ontopic. Ik heb totaal geen ervaring met economische wetenschappen in België, dus ik weet niet hoe moeilijk het is. Maar als je nu steeds zo hoog scoort op toetsen, en je daarvoor niet hoeft te overwerken, zou ik denken dat het niveau van een universiteit misschien wel beter bij jou past dan dat van een hogeschool. Maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je scores lager worden óf dat je harder zult moeten werken dan je nu doet, of misschien wel allebei.
Ik denk dat je het beste op zoek kunt gaan naar mensen die economische wetenschappen studeren in België, om aan hen te vragen wat zij ervan vinden

Laatst gewijzigd op 07-10-2010 om 15:42.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 18:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou vooral informeren of je niet heel veel kennis mist van wiskunde. Daar ging ik ook mee de mist in met mijn eerste jaar universiteit in België omdat ik van een andere richting kwam (VWO, Nederland). Het wordt wel behandeld in het eerste jaar maar het tempo is zo hoog en de stof zo veel dat het wel fijn is als het je niet helemaal nieuw is omdat je het anders toch al gauw niet red.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten