![]() |
wat vinden jullie van de bodyscans in schiphol?
een inbreuk op privarcy? http://www.security.nl/artikel/32595...rivacy%22.html hier staat wat info erover! |
![]() |
Verwijderd
Ik vind het wel een goed idee. Als je zo omgaat met de privicy, wordt er misschien wat minder gevlogen.
![]() |
![]() |
Verwijderd
Het was ook zo dat die beelden niet zouden worden bewaard.
De beelden worden nu tóch bewaard, ''zodat stundenten ervan kunnen leren''. |
![]() |
Verwijderd
ik vind het wel mogen, ik ga liever door een bodyscan dan dat mn vliegtuig neerstort
|
![]() |
Verwijderd
Ik heb er geen probleem mee. Heb dit inderdaad dan dat er 1 of andere gek in het vliegtuig zit die het vliegtuig laat neerstorten.
|
![]() |
Verwijderd
Ach, alleen voor een paar passagiervluchten.
|
![]() |
het boeit me allemaal niet echt die scans. zal er iig niet minder om vliegen
|
![]() |
Ik zie geen probleem. Wat moet, dat moet. Trouwens, het is voor onze eigen veilegheid tegen terreur enzv.
Ik begrijp de gedoe niet, wij zijn allemaal mensen! |
![]() |
Ik wou dat iemand een keer een luchtvaartmaatschappij begon die Air Ik waag het erop heette. Volgens het volgende principe: je parkeert je auto naast het vliegtuig, je stapt onmiddellijk in – zonder wat voor controle dan ook, het vliegtuig vertrekt. Als het explodeert, heb je daar tenminste geen uren voor in de rij hoeven staan en allerlei vernederingen moeten ondergaan.
[...] Er is één maar. Heb je het wel eens zo bekeken: als je met de trein gaat, heb je al dat gezeik niet. Waarom eigenlijk niet? Een goedgeplaatste bom in een intercity zou niet alleen een bloedbad aanrichten in het treinstel zelf, maar ook nog heel wat levens eisen bij de ontsporing ná de explosie. In tegenstelling tot een vliegtuig – dat buiten beeld crasht en in zee verdwijnt – is een treinwrak zeer zichtbaar. En filmbaar. Voer voor de media. Qua aantal slachtoffers en pr zou een bom in een trein veel effectiever zijn dan een bom in een vliegtuig. Dat weet jij. Dat weet ik. Dat weet elke regering. Toch stappen we vrolijk in de nachttrein naar Edinburgh. Trouwens, voor maximaal effect zouden de terroristen nog beter het openbaar vervoer helemaal kunnen vergeten en zich op de wegen gaan richten. Ik weet dat de BBC – die TopGear uitzendt – tegenwoordig geacht wordt regionaal te denken en dat ik als voorbeeld Barnsley zou moeten nemen, of Bombay. Maar ik ken Barnsley en Bombay niet zo goed, dus laten we het gewoon bij Londen houden. Laten we ons even voorstellen dat het Hammersmith-viaduct op het punt waar het Broadway kruist, zou worden afgesloten als gevolg van een bommelding. Dan zou Londen zijn afgesneden van snelweg M4. En laat zich anderhalve kilometer verder naar het noorden nou hetzelfde voordoen op de A40. Nog een incident bij Brent Cross, de navel van Londen met de M1 als navelstreng, en de rapen zouden helemaal gaar zijn. Geen mens zou de belangrijkste hoofdstad van Europa nog in of uit kunnen. (Tenzij je naar Essex of Kent wilt, maar wie wil daar nou heen?) [...] Ik rijd geregeld over de M1, de M40 en de M4 Londen binnen, maar afgezien van wat camera’s om mensen op illegaal keren te betrappen, zie je niet veel wat je als beveiliging zou kunnen uitleggen. Ik maak me daar niet druk om. Ik zit niet op meer beveiliging op de wegen te wachten. Dit is ook geen oproep om beveiliging van treinen. Ik wil alleen de aandacht op andere mogelijke doelwitten vestigen om te laten zien dat de situatie op de vliegvelden absurd en bespottelijk is. En ook nog eens contraproductief. De enige manier om terrorisme te overwinnen, is het domweg te negeren. Als je overal op reageert door al gillend en gebarend te gaan rondrennen, weten die idioten dat ze je hebben waar ze je hebben willen. Als je onze grote vliegvelden lamlegt, weten ze dat ze aan de winnende hand zijn. http://www.topgearmagazine.nl/column...eiging-column/ ![]()
__________________
Welcome to your mom's house!
|