Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik dacht er deze week nog aan, hoe fijn dat eigenlijk gaat. Want we hadden les van een docent maar die moest eerst nog herkansen met een leerling. Staan er zo wat docenten in de deuropening, koffie in hun handjes. 'Zullen we vandaag herkansen? Ja? oke!' |
![]() |
|
Verwijderd
|
nou het is niet altijd feest hoor. Er lopen ook docenten rond die het bloed onder je nagels vandaan halen en die zijn nou net de meest representatieve afspiegeling van een opdrachtgever / klant. Het is voor zo'n debiel als ik wel gewoon netenfijn om vier jaar lang vijf dezelfde docenten te hebben. Die dan aankomen met een goed boek omdat ze weten dat je die schrijver kan waarderen ofzo.
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Egon, heb je Also Sprach Zarathustra weleens gelezen? Van Nietzsche. Dat lijkt me wel wat voor jou, het is een volslagen absurd boek, maar er staan wel wat gave dingen in. En de manier waarop het geschreven is ook heerlijk. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Verder wisselen de docenten echt elk semester wel. muh. Ik kijk er wel naar uit om weer een vak te krijgen van de Linguistics docente die altijd met haar warrige harses rondloopt en met haar zware shagstem vunzige grappen loopt te maken. Ik mag haar wel. ![]() Citaat:
Maar wat dan als ik het 1e semester zo fucking veel vakken heb, waarvoor ik tijdens de moederneukende kerstvakantie moet leren, dat ik me alleen wil focussen op de belangrijkste en ik de mindere wel in de herkansing doe? he? HE?! ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ja, ik heb ook weleens een heel druk blok gehad, en toen heb ik ook gewoon expres slecht geleerd voor de minder belangrijke vakken om ze vervolgens later te herkansen. Inderdaad zodat er meer tijd was om te leren voor belangrijkere vakken. Ik zou lekker gaan klagen bij het bestuur ofzo. Niet dat dat gaat helpen, maar toch.
Eigenlijk vind ik het universitaire leven sowieso maar matig. Wat egon beschrijft is wel gaaf, dat je kleine klassen hebt en veelal dezelfde docenten die daadwerkelijk weten wie je bent enzo, maar dat heb je bij universiteiten niet echt. Behalve bij betaopleidingen, dan. Het is misschien ook wel logisch, want de alfaopleidingen zitten overvol met studenten die zichzelf allemaal groots schrijver/filmmaker/kunstenaar/kledingontwerper/acteur/etc wanen maar niettemin te weinig skillz hebben om aangenomen te worden op een praktische opleiding. En de docenten zijn veelal precies hetzelfde. Ik denk dat ik in mijn verwachtingen misleid ben door de duizenden films over universiteiten waarin je zo tutors hebt en docenten die erop uit zijn om mensen te inspireren en actief op zoek zijn naar talent, in plaats van vooral bezig te zijn met uren maken zodat ze geloofwaardiger zijn als ze nonsens gaan verkondigen in hun zelfgeschreven, non-academische, interpretatieve boeken. Die ze vervolgens aan alle studenten gaan opdringen, want dat kun je maken als docent. Ik had ook verwacht dat de stof daadwerkelijk moeilijk, feitelijk en uitdagend zou zijn, daar klopt ook niet zoveel van. Nouja. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat is Facebook toch een faalsite. Je kunt je privacygegevens wel zo instellen dat mensen je wall niet kunnen zien, maar als je ergens iets doet dan wordt dat alsnog meteen naar je hele vriendenlijst gestuurd. Het enige verschil is dat ze het niet kunnen zien op de wall zelf. :') Ik trek het maar slecht, dat je niet even iets kleins kunt aanpassen of iets tegen iemand kunt zeggen zonder dat dat meteen aan de grote klok gehangen wordt. Het is zo sociale-controle-achtig, ik word er een beetje claustrofobisch van.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En terecht. Ik moest het ooit aanmaken omdat een vriendin me graag foto's wilde laten zien die alleen op haar profiel stonden. M'n profiel heeft niet eens m'n volledige naam, maar toch heb ik nu duizend vrienden en heeft m'n familie het nu ook ontdekt. Het is een beetje als 't verzamelen van iedereen die je ooit hebt gekend in één ruimte, en dan iedereen luidsprekers geven en om beurten laten spreken zodat iedereen kan zien en horen wat iedereen doet en zegt. Er staat ook een dia-installatie en alle foto's die je ooit aan iemand zou willen laten zien worden heel groot op de muur geprojecteerd.
En dit feest is dan niet voor één avond maar voor altijd. Je hebt niet voor niets verschillende sociale omgevingen, dat hoeft niet permanent gemengd te worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb op Wacken weleens op de grond geslapen doordat m'n luchtbed lek was gegaan. Dat ligt dan eerst heel hard en oncomfortabel maar na een uur of twee wen je eraan en val je prima in slaap. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() *frons* er verkoopt hier een congierge bier maar we weten nog niet wie.. Para, je moet eens langskomen! Is goed voor de algeme ontwikkeling, de AKI dat is ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|