Oud 25-11-2010, 00:28
Verwijderd
zo
Advertentie
Oud 25-11-2010, 00:29
Verwijderd
iedereen die de titel verwijzing herkent krijgt een koek van me
Oud 25-11-2010, 00:30
Verwijderd
Sein und Zeit van Heidegger. Koek, komt u maarrrr.
Oud 25-11-2010, 00:30
Verwijderd
awesome
Oud 25-11-2010, 00:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Tsja, als er 1 iemand is die zulk soort dingen herkent is't Para wel.
Maar als ik zeg dat ik 'm ook heus wel herkende, krijg ik dan ook een koek?

btw, dit was ik aan het posten tot ik erachter kwam dat het topic al vol was:
-------------------------------------------------------------
@Para, bij ons is nu ook de leuke regel ingevoerd dat je met lager dan een 4 geen herkansing mag doen voor een vak, maar je het hele vak gewoon moet overdoen. Mooi kut want nog meer studievertraging.

Mja, ik heb nu al (minstens) een half jaar studievertraging opgelopen omdat ik door die regeling bepaalde vervolgvakken niet mocht doen.
Maar een half jaar valt nog mee met de 6 jaar van bepaalde mensen die ik ken. Ik vind het echt belachelijk dat het bij bepaalde studies nog mogelijk is om 12 keer hetzelfde 1e-jaars tentamen te mogen maken en 12 keer te falen.
Hier is het: niet binnen 2 jaar je propedeuse? Opflikkeren!
Oud 25-11-2010, 00:39
Verwijderd
Als ik geen tweede studie ga doen dan denk ik dat ik vier dagen in de week ga werken bij iets kuts en dan voor die ene dag in de week allemaal mensen ga inhuren om mij dingen te leren. Lekker je eigen programma samenstellen ftw En volgens mij ontmoet je dan ook de nodige interessante figuren die bovendien een nuttige connectie kunnen zijn in de toekomst. Win-win-win. Voor mijn toekomstige docenten is het vast ook win want werk in de creatieve industrie is schaars, en privéles geven is leuker dan bij een broodjeszaak werken omdat je anders net niet rondkomt.
Oud 25-11-2010, 00:40
Verwijderd
Bedtijd, slaap lekker nachtbrakers <3.
Verwijderd
hier hebben we niet dingen als een half jaar studie vertraging ofzo. Je haalt je jaar wel of je haalt het gewoon niet. En als je een vak niet haalt, dan zorg je er maar voor dat je het een keertje herkanst ergens.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
en privéles geven is leuker dan bij een broodjeszaak werken omdat je anders net niet rondkomt.

Citaat:
hier hebben we niet dingen als een half jaar studie vertraging ofzo. Je haalt je jaar wel of je haalt het gewoon niet. En als je een vak niet haalt, dan zorg je er maar voor dat je het een keertje herkanst ergens.
Herkansingen zijn hier maar 1 keer per jaar, alleen in augustus.
Maar als alles meezit kan ik volgend studie jaar in het 1e semester al m'n benodigde vakken volgen en in januari de tentamens doen en dan ben ik hopelijk klaar. *fingers crossed*
Oud 25-11-2010, 00:41
Verwijderd
Hoi, de wasmachine staat aan. Die houdt mij wakker. Hij staat naast mijn kamer.
Oud 25-11-2010, 00:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oordoppen.
Oud 25-11-2010, 00:46
Verwijderd
Citaat:

Herkansingen zijn hier maar 1 keer per jaar, alleen in augustus.
Maar als alles meezit kan ik volgend studie jaar in het 1e semester al m'n benodigde vakken volgen en in januari de tentamens doen en dan ben ik hopelijk klaar. *fingers crossed*
1 keer per jaar, wtfkfkfk hier is het zo van "pietje, karel, kees, miep, het spijt me maar jullie moeten het herkansen oke? pietje, we denken dat dit een goede alternatieve opdracht voor je is. Kees, je moet het hier wat aanvullen, miepje, je moet echt wat makkelijker schetsen maken dus maak eens dertig schetsen voor dingesdinges. En je bent productiever met een strakke deadline dus dat willen we over een week zien. Kees en pietje, we maken nog een afspraak'

ik dacht er deze week nog aan, hoe fijn dat eigenlijk gaat. Want we hadden les van een docent maar die moest eerst nog herkansen met een leerling. Staan er zo wat docenten in de deuropening, koffie in hun handjes. 'Zullen we vandaag herkansen? Ja? oke!'
Oud 25-11-2010, 00:48
Verwijderd
het moeilijkste van een herkansing is nog wel al je docenten bij elkaar rapen
Oud 25-11-2010, 00:49
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Was ik maar creatief. *jaloers*
Oud 25-11-2010, 00:51
Verwijderd
nou het is niet altijd feest hoor. Er lopen ook docenten rond die het bloed onder je nagels vandaan halen en die zijn nou net de meest representatieve afspiegeling van een opdrachtgever / klant. Het is voor zo'n debiel als ik wel gewoon netenfijn om vier jaar lang vijf dezelfde docenten te hebben. Die dan aankomen met een goed boek omdat ze weten dat je die schrijver kan waarderen ofzo.
Oud 25-11-2010, 00:55
Verwijderd
Citaat:
Tsja, als er 1 iemand is die zulk soort dingen herkent is't Para wel.
Nouja, dat valt wel mee hoor, mijn kennis van de filosofie is vrij basaal. Maar de grote namen, werken en concepten ken ik wel, ja.

Egon, heb je Also Sprach Zarathustra weleens gelezen? Van Nietzsche. Dat lijkt me wel wat voor jou, het is een volslagen absurd boek, maar er staan wel wat gave dingen in. En de manier waarop het geschreven is ook heerlijk.

Citaat:
@Para, bij ons is nu ook de leuke regel ingevoerd dat je met lager dan een 4 geen herkansing mag doen voor een vak, maar je het hele vak gewoon moet overdoen. Mooi kut want nog meer studievertraging.
Wtf wat is dat nou weer voor een nutteloze kutregeling Wat als je ziek bent en het tentamen daarom niet kunt maken?

Citaat:
Mja, ik heb nu al (minstens) een half jaar studievertraging opgelopen omdat ik door die regeling bepaalde vervolgvakken niet mocht doen.
Maar een half jaar valt nog mee met de 6 jaar van bepaalde mensen die ik ken. Ik vind het echt belachelijk dat het bij bepaalde studies nog mogelijk is om 12 keer hetzelfde 1e-jaars tentamen te mogen maken en 12 keer te falen.
Hier is het: niet binnen 2 jaar je propedeuse? Opflikkeren!
Ja, bij ons is het dus zo dat je gerust vijf jaar over je propedeuse kan doen. Daar mogen ze ook wel op bezuinigen, want dat zijn over het algemeen geen mensen die daadwerkelijk willen studeren. Maar neeee, als je wil studeren wordt er op je gekort, maar als je gewoon een beetje wil zuipen en gratis geld wil vangen dan is dat verder prima.
Oud 25-11-2010, 01:05
Verwijderd
alleen maar stukjes! maar ik zal hem van sinterklaas vragen.
Oud 25-11-2010, 01:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
nou het is niet altijd feest hoor. Er lopen ook docenten rond die het bloed onder je nagels vandaan halen en die zijn nou net de meest representatieve afspiegeling van een opdrachtgever / klant. Het is voor zo'n debiel als ik wel gewoon netenfijn om vier jaar lang vijf dezelfde docenten te hebben. Die dan aankomen met een goed boek omdat ze weten dat je die schrijver kan waarderen ofzo.
Ja dat lijkt me dus fijn, om docenten te hebben die je kennen en die je eventueel nog een beetje kunnen matsen. Ik heb maar 1 zo'n docent, maar voor een vak wat geen hol voorstelt, dus z'n hulp heb ik daarvoor eigenlijk niet nodig.
Verder wisselen de docenten echt elk semester wel. muh.

Ik kijk er wel naar uit om weer een vak te krijgen van de Linguistics docente die altijd met haar warrige harses rondloopt en met haar zware shagstem vunzige grappen loopt te maken. Ik mag haar wel.

Citaat:
Wtf wat is dat nou weer voor een nutteloze kutregeling Wat als je ziek bent en het tentamen daarom niet kunt maken?

Ja, bij ons is het dus zo dat je gerust vijf jaar over je propedeuse kan doen. Daar mogen ze ook wel op bezuinigen, want dat zijn over het algemeen geen mensen die daadwerkelijk willen studeren. Maar neeee, als je wil studeren wordt er op je gekort, maar als je gewoon een beetje wil zuipen en gratis geld wil vangen dan is dat verder prima.
Ziek? Ja, jammerdebammer, vak over. Ze hebben het zo ingesteld, omdat ze denken dat als je de 1e keer zo'n slecht cijfer haalt je het vak wrs gewoon niet snapt en het tentamen de 2e keer ook niet lukt.

Maar wat dan als ik het 1e semester zo fucking veel vakken heb, waarvoor ik tijdens de moederneukende kerstvakantie moet leren, dat ik me alleen wil focussen op de belangrijkste en ik de mindere wel in de herkansing doe? he? HE?!
Oud 25-11-2010, 01:34
Verwijderd
Ja, ik heb ook weleens een heel druk blok gehad, en toen heb ik ook gewoon expres slecht geleerd voor de minder belangrijke vakken om ze vervolgens later te herkansen. Inderdaad zodat er meer tijd was om te leren voor belangrijkere vakken. Ik zou lekker gaan klagen bij het bestuur ofzo. Niet dat dat gaat helpen, maar toch.

Eigenlijk vind ik het universitaire leven sowieso maar matig. Wat egon beschrijft is wel gaaf, dat je kleine klassen hebt en veelal dezelfde docenten die daadwerkelijk weten wie je bent enzo, maar dat heb je bij universiteiten niet echt. Behalve bij betaopleidingen, dan. Het is misschien ook wel logisch, want de alfaopleidingen zitten overvol met studenten die zichzelf allemaal groots schrijver/filmmaker/kunstenaar/kledingontwerper/acteur/etc wanen maar niettemin te weinig skillz hebben om aangenomen te worden op een praktische opleiding. En de docenten zijn veelal precies hetzelfde.

Ik denk dat ik in mijn verwachtingen misleid ben door de duizenden films over universiteiten waarin je zo tutors hebt en docenten die erop uit zijn om mensen te inspireren en actief op zoek zijn naar talent, in plaats van vooral bezig te zijn met uren maken zodat ze geloofwaardiger zijn als ze nonsens gaan verkondigen in hun zelfgeschreven, non-academische, interpretatieve boeken. Die ze vervolgens aan alle studenten gaan opdringen, want dat kun je maken als docent. Ik had ook verwacht dat de stof daadwerkelijk moeilijk, feitelijk en uitdagend zou zijn, daar klopt ook niet zoveel van.

Nouja.
Oud 25-11-2010, 02:02
Verwijderd
Hallo? hallo? hallo?
Oud 25-11-2010, 02:04
Verwijderd
Hoi.
Oud 25-11-2010, 02:05
Verwijderd
Heuj, hoe is het?
Oud 25-11-2010, 02:13
Verwijderd
Z'n gangetje, gezeik @ school, inflexibiliteit is een kunst die ze tot hun uiterste beoefenen, ik waan me weer terug op de HAVO. Verder nachtdienst.
Oud 25-11-2010, 02:16
Verwijderd
Hey Havock, vind je het niet eng om de beveiliger uit te hangen, zo met die nachtdiensten? Het lijkt me best relaxt werk, maar ik ben er ongeschikt voor, denk ik, want straks komen er inbrekers en wat dan
Oud 25-11-2010, 02:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nachtploeg?

Ik wilde vandaag naar de apotheek, open tot 8 vandaag, vergeet ik het
Advertentie
Oud 25-11-2010, 02:56
Verwijderd
Citaat:
Hey Havock, vind je het niet eng om de beveiliger uit te hangen, zo met die nachtdiensten? Het lijkt me best relaxt werk, maar ik ben er ongeschikt voor, denk ik, want straks komen er inbrekers en wat dan
Voor of nadat ze naar de kloten zijn gegaan van 7000 volt op het hek?
Oud 25-11-2010, 02:57
Verwijderd
En nachtploeg indeed.
Oud 25-11-2010, 02:57
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
nachtploeg ftw!
Oud 25-11-2010, 03:00
Verwijderd
*boks*
Oud 25-11-2010, 03:02
Verwijderd
Citaat:
Voor of nadat ze naar de kloten zijn gegaan van 7000 volt op het hek?
Hm Voor. Ze hebben er een tunnel onder gegraven of een houten ladder gebruikt ofzo. Of iemand is de spanning op het hek vergeten aan te zetten.
Oud 25-11-2010, 03:05
Verwijderd
http://en.wikipedia.org/wiki/Turducken

Wait wut?
Oud 25-11-2010, 03:05
Verwijderd
Citaat:
Hm Voor. Ze hebben er een tunnel onder gegraven of een houten ladder gebruikt ofzo. Of iemand is de spanning op het hek vergeten aan te zetten.
In dit geval moet ze te lijf gaan met wat voor wapen ik dan ook kan vinden, maar dan zet ik eerst eye of the tiger zo hard mogelijk aan.
Oud 25-11-2010, 03:08
Verwijderd
Citaat:
In dit geval moet ze te lijf gaan met wat voor wapen ik dan ook kan vinden, maar dan zet ik eerst eye of the tiger zo hard mogelijk aan.
Ja, zie je. Dat laatste heb ik tot in de puntjes onder de duim, maar het eerste wordt lastig.
Oud 25-11-2010, 03:14
Verwijderd
Knap fris buiten.,
Oud 25-11-2010, 03:14
Verwijderd
Wat is Facebook toch een faalsite. Je kunt je privacygegevens wel zo instellen dat mensen je wall niet kunnen zien, maar als je ergens iets doet dan wordt dat alsnog meteen naar je hele vriendenlijst gestuurd. Het enige verschil is dat ze het niet kunnen zien op de wall zelf. :') Ik trek het maar slecht, dat je niet even iets kleins kunt aanpassen of iets tegen iemand kunt zeggen zonder dat dat meteen aan de grote klok gehangen wordt. Het is zo sociale-controle-achtig, ik word er een beetje claustrofobisch van.
Oud 25-11-2010, 03:16
Verwijderd
Meh Facebook. k doe het niet, ik heb ooit eens een Hivs profiel opgfedrongen gekregen door iemand en /care, het is een verkapt communicatiemiddel voor mensen die ergens op zo'n vage scheidingslijn van je sociale leven staan :')

Laatst gewijzigd op 25-11-2010 om 03:27.
Oud 25-11-2010, 03:31
Verwijderd
En terecht. Ik moest het ooit aanmaken omdat een vriendin me graag foto's wilde laten zien die alleen op haar profiel stonden. M'n profiel heeft niet eens m'n volledige naam, maar toch heb ik nu duizend vrienden en heeft m'n familie het nu ook ontdekt. Het is een beetje als 't verzamelen van iedereen die je ooit hebt gekend in één ruimte, en dan iedereen luidsprekers geven en om beurten laten spreken zodat iedereen kan zien en horen wat iedereen doet en zegt. Er staat ook een dia-installatie en alle foto's die je ooit aan iemand zou willen laten zien worden heel groot op de muur geprojecteerd.

En dit feest is dan niet voor één avond maar voor altijd. Je hebt niet voor niets verschillende sociale omgevingen, dat hoeft niet permanent gemengd te worden.
Oud 25-11-2010, 04:01
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zag van de week nog de geniale Facebook aflevering van south park. Beetje wat para beschrijft.

Zit tegenwoordig meer op twitter. Kort en krachtig.

En nu is het slaaptijd doei
Oud 25-11-2010, 04:05
Verwijderd
Welterusten

Nog 2 uur.
Oud 25-11-2010, 04:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Werkze!
Oud 25-11-2010, 04:31
Verwijderd
Ik zit in dubio, aan de ene kant heeft het vak wat ik vanmiddag heb verplichte aanwezigheyd en blabla, aan de andere kant betekent het dat ik extra vroeg mijn bed uit moet en naar Deventer moet rijden. Meh
Oud 25-11-2010, 04:57
Verwijderd
hm slapen wilt niet echt op kranten
Oud 25-11-2010, 05:05
Verwijderd
Bed.
Oud 25-11-2010, 05:13
Verwijderd
Citaat:
hm slapen wilt niet echt op kranten

Volgende keer maar een luchtbedje meenemen.
Oud 25-11-2010, 05:13
Verwijderd
Die heb ik hier nog niet.

Maar komt heuj!
Oud 25-11-2010, 05:14
Verwijderd
Citaat:

Volgende keer maar een luchtbedje meenemen.
Precies Maar het was wel mooi lachen. Als je eenmaal ligt dan komt er een moment van "Ik lig op een laagje kranten en piepschuim is mijn kankerkussen"
Oud 25-11-2010, 05:30
Verwijderd
Morning. *gaap*
Oud 25-11-2010, 05:30
Verwijderd
Citaat:
Precies Maar het was wel mooi lachen. Als je eenmaal ligt dan komt er een moment van "Ik lig op een laagje kranten en piepschuim is mijn kankerkussen"
Haha, kankerkussen.

Ik heb op Wacken weleens op de grond geslapen doordat m'n luchtbed lek was gegaan. Dat ligt dan eerst heel hard en oncomfortabel maar na een uur of twee wen je eraan en val je prima in slaap.
Oud 25-11-2010, 05:32
Verwijderd
Citaat:
Haha, kankerkussen.

Ik heb op Wacken weleens op de grond geslapen doordat m'n luchtbed lek was gegaan. Dat ligt dan eerst heel hard en oncomfortabel maar na een uur of twee wen je eraan en val je prima in slaap.
ja uur of twee + liters bier

*frons* er verkoopt hier een congierge bier maar we weten nog niet wie..

Para, je moet eens langskomen! Is goed voor de algeme ontwikkeling, de AKI dat is

ooh ben echt een junkie geworden
Oud 25-11-2010, 05:33
Verwijderd
Citaat:
Morning. *gaap*
Allo
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten