Oud 15-12-2010, 11:49
Volk
Volk is offline
Ik weet niet of het hier goed staat maar ik zou niet weten waar het anders moet.

Mijn vader woont in het buitenland. Staat daar waar hij woont geregistreerd dat hij hier kinderen heeft of is dat iets wat hij zelf op moet geven? Ik bedoel dus of dat aan zijn naam onlosmakelijk verbonden is dat hij kinderen heeft. Of dat het iets is dat hij zelf moet opgeven, en dat als hij dat vergeten was niemand daar dus weet dat hij hier kinderen heeft.

Dan nog een vraag. Stel er staat dus ergens bij zijn naam dat hij kinderen heeft hier en hij komt te overlijden. Worden daar de kinderen in het buitenland automatisch van op de hoogte gesteld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2010, 12:37
Verwijderd
Kan je meer details geven; hoe lang woont die er al?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 12:40
ganralph
ganralph is offline
En in welk land woont hij?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 12:40
Volk
Volk is offline
Hij is in '96 naar Spanje gegaan en we denken dat hij daar nog steeds woont.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 18:10
Verwijderd
Als je dit zeker wil weten, moet je even ofwel met het Spaanse consulaat in Nederland bellen, of met het Nederlandse consulaat (ambassade?) in Spanje bellen. Zij kunnen dat waarschijnlijk makkelijker en sneller opsnorren dan jijzelf.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 07:15
Volk
Volk is offline
Bedankt voor de tip. Daar had ik stomgenoeg nog helemaal niet aan gedacht.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 12:21
Verwijderd
Ja, fiscaal kan ik je alvast vertellen dat hij over zijn erfenis niet hoef af te rekenen omdat hij langer dan 10 jaar niet in nederland woont.

Hier is echt sprake van spaans recht en ik denk wel dat er een meldplicht is..als er een testament is opgemaakt. Dan zal je gewoon worden opgeroepen.

De regeling in nederland is ten opzichte van dit heel anders geregeld.

Stel; ouders overleden en je bent niet op de hoogte gebracht van het overlijden..dan heb je recht op de erfenis als je binnen 2 jaar jezelf meldt.

Binnen 2 jaar, je bent wel onterft en je meldt je eigen aan als erfgerechtigde..moet men je zelfs 1/3 van een bepaalde deelsom geven aan jou. Bindt mij niet op vast..want ik dacht..dat het zo geregeld was in nederland.

In spane,
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 20:07
Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Als je dit zeker wil weten, moet je even ofwel met het Spaanse consulaat in Nederland bellen, of met het Nederlandse consulaat (ambassade?) in Spanje bellen. Zij kunnen dat waarschijnlijk makkelijker en sneller opsnorren dan jijzelf.
Op deze site staat de informatie betreft consulaten/ambassades.

Hopelijk ben je zo geholpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten