Oud 07-02-2011, 19:54
Horsewhisperer
Horsewhisperer is offline
Hey,

Ik ben op het moment nog maagd maar ik denk niet dat dat nog lang gaat duren. Eerst was ik altijd tegen seks voorhet huwelijk om godsdienstige redenen, maar nu heb ik zoiets van : ik kom echt niet in de hel als ik voor 't huwelijk seks heb. Nu gaat het mij meer erom dat als de jongen waardoor je ontmaagd bent je verlaat en je krijgt een relatie met een andere jongen, vind die 'nieuwe' liefde van jou dat wel leuk ? Dat je geen maagd meer bent ? De meeste jongens haken dan af, volgens mij. Daarom twijfel ik heel erg of ik wel ontmaagd wil worden door mn huidige vriendje.

Tell me
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 20:07
Em.
Em. is offline
Ik denk dat maar heel weinig jongens daarom zullen afhaken. Ik zou op dit moment geen jongen, die ik ken, bedenken, die daarom zou afhaken. En als ze dat al doen, dan vanwege het geloof en maagd zijn voor het huwelijk, denk ik (hoewel ik ook verwacht dat minder-extremen je alsnog zouden accepteren als je geen maagd meer was, ik hoop dat jij toch voorgaat boven je maagdzijn.)

Maar ik neem toch aan dat de meeste mensen je leuk zullen vinden vanwege jezelf en niet vanwege je maagdzijn! Misschien vinden ze het zelfs prettiger als je geen 'onzekere maagd' meer bent en al een beetje weet hoe en wat. Die jongens kan ik me dan eigenlijk weer wel indenken.

Hoewel het natuurlijk fijn is om de eerste en de laatste te zijn, gevoelsmatig, hebben de meeste mensen echt wel een verleden en is een maagd niet specialer dan een niet-maagd, ze (of hij) heeft alleen geen sekservaring. En of je dat positief of negatief vindt, tja... als je er geen kind aan overhoud, zou ik het niet als een niet-maagd niet als "minder geschikte partner" ervaren.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 20:17
Horsewhisperer
@Em

Dat is waar. Maar toch vind ik het idee wel een beetje raar, dat bijv. je vriendje al een keer met een ander op bed heeft gelegen. De jongen waar ik nu mee ga heeft al met 4 verschillende meiden op bed gelegen, en dat is ook nog een punt wat mn twijfel bevestigt of ik door hem ontmaagd wil worden. Ik vind dat persoonlijk niet zon fijn idee ;p
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 20:41
Em.
Em. is offline
Citaat:
@Em

Dat is waar. Maar toch vind ik het idee wel een beetje raar, dat bijv. je vriendje al een keer met een ander op bed heeft gelegen. De jongen waar ik nu mee ga heeft al met 4 verschillende meiden op bed gelegen, en dat is ook nog een punt wat mn twijfel bevestigt of ik door hem ontmaagd wil worden. Ik vind dat persoonlijk niet zon fijn idee ;p
Ja, dat snap ik. Maar 'ontmaagd zijn' is iets anders dan, hoe zeg je dat, 'playerachtig zijn'. Of het niet meer bijzonder vinden. Je kan in principe nog maagd zijn, maar elke week een andere jongen zoenen en niet serieus omgaan met liefde, en je kan heel erg vol eerlijke liefde zitten, en die toch al gedeeld hebben met meerdere mensen.

Een oud-vriendin van me heeft heel veel jongens gehad, die niets voor haar betekenden, of nou ja, ik denk het niet. Ze was wel nog maagd, maar eigenlijk was je gewoon de zoveelste op haar lijstje. Terwijl ikzelf absoluut niet zo was, ik bedoel, áls dingen anders waren gegaan (het stomme van dingen is dat ze nooit anders gaan ) dan was ik misschien wél ontmaagd geweest, aangezien ik een jongen heel lang en heel veel leuk heb gevonden. Maar was de liefde mijn niet-bestaande-ontmaagde-ik dan minder 'bijzonder', of was háár liefde eigenlijk veel minder bijzonder? Ik denk de mijne, ook al was ik dan ontmaagd in mijn niet-bestaande verhaal. Ik werd immers maar op één verliefd, in plaats van op dertig maar halfjes.

Ander voorbeeld: ik ben toevallig ontgroend (nou ja, toeval) door een jongen die ik niet superleuk vond. Wel leuk hoor, hij was mijn vriendje ook toentertijd, maar écht leuk, nee. Dat was ander persoon X al. Maar ik weet wel bijna zeker dat als ik nu met een zeker persoon X zou zoenen, dat ik het nog steeds ongelofelijk bijzonder en prachtig zou vinden. Dat ik misschien al eerder iemand gezoend heb, betekend niet dat ik het daarom minder fijn zou vinden om met hém te zoenen, of hem daarom minder leuk zou vinden. De eerste keer zoenen met persoon X zou daarbij wel de bijzonderheid krijgen van 'o jee eerste keer!' die ik eerst met die andere persoon had. Maar mijn liefde zou er niet meer of minder van worden. Dat hangt namelijk niet af van de hoevelheid 'o jee straks ga ik kwijlen!11!' en de aantallen zoentips die je van tevoren nog even doorleest, maar meer van, tja, hoeveel je van hem houdt. En of je daarvoor nu wél of niet met een niet-zo-boeiend persoon heb gezoend maakt voor die liefde zélf niets uit. (Natuurlijk is het wel een indicator: je hebt met veel personen gezoend -> je zoent makkelijk met mensen -> je hoeft me minder leuk te vinden dan ik jou om met me te zoenen. Zoiets. Maar niet 'je hebt met veel mensen gezoend -> je houdt bij voorbaat minder van me.)

Ik zou het zelf ook prettiger vinden, als 'mijn' jongen niet al twintig meisjes had gehad, maar waar het écht om gaat is of hij mij wilt, en of hij mij zal blijven willen. Als hij het bijvoorbeeld uitmaakt als je niet met hem naar bed gaat, of hij heeft niet zoveel interesse in jou als jij in hem, dan lijkt hij me niet te willen. Maar als hij, ondanks zijn verleden, al máánden bij me is en helemaal hoteldebotel, oftewel: als ik zeker weet dat hij mij gewoon echt leuk vind, dan is dát toch wat uitmaakt, en niet zijn ervaring? Dan zal het sowieso mooi en bijzonder zijn voor hem, omdat hij van me houdt, en andersom, natuurlijk.

En of jij voelt dat hij genoeg van je houdt en jij van hem, dat zul je dan weer zelf uit moeten maken.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 20:45
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Als je twijfelt moet je het niet doen, want dan krijg je er spijt van.
Toen ik ontmaagd ben, was ik ontzettend verliefd op die jongen. Dat was de reden dat ik zoiets had van: 'Nou wil ik het.'
Ik zie het bij mijn huidige vriend ook. Hij heeft zijn eerste keer met een willekeurig meisje beleeft, omdat hij 'het wel eens tijd vond worden'. Hij heeft daar nu spijt van.
Nou ligt dat bij jongens misschien net iets anders dan bij meisjes, maar toch. Ik zou zeggen: wanneer jij je er goed bij voelt en je weet zeker dat je er klaar voor bent, dan kan het best.
Over dat eventuele andere jongens dan af zouden haken, ik denk dat dat wel meevalt. Bij meiden is dat inderdaad wel sneller, dat ze het raar vinden dat hun vriend al met een ander meisje het bed heeft gedeeld, of met meerdere. Jongens denken daar niet zo diep over na

Ik zou zeggen: denk er goed over, of je het zeker wilt en of je er klaar voor bent. Als je twijfelt over de jongen, dan moet je het niet doen. Dan kun je beter even wachten
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 21:13
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Hey,

Ik ben op het moment nog maagd maar ik denk niet dat dat nog lang gaat duren. Eerst was ik altijd tegen seks voorhet huwelijk om godsdienstige redenen, maar nu heb ik zoiets van : ik kom echt niet in de hel als ik voor 't huwelijk seks heb. Nu gaat het mij meer erom dat als de jongen waardoor je ontmaagd bent je verlaat en je krijgt een relatie met een andere jongen, vind die 'nieuwe' liefde van jou dat wel leuk ? Dat je geen maagd meer bent ? De meeste jongens haken dan af, volgens mij. Daarom twijfel ik heel erg of ik wel ontmaagd wil worden door mn huidige vriendje.

Tell me
nouja ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het vervelend zou vinden als mijn vriendin maagd zou zijn...
maar het is echt niet iets waar je zo van af knapt hoor
sowieso, wat voor vriend is het nou als je het daarvoor niet wilt?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 05:48
En.Jay
En.Jay is offline
Het verschilt inderdaad per jongen. Sommige jongens zijn er gewoon vies van, anderen vinden het niet leuk dat je je 'seksueel-emotioneel' aan een ander hebt gegeven, anderen houden inderdaad meer van een maagdelijk meisje maar ook héél veel jongens hebben er geen problemen mee.

In ieder geval, als een jongen zelf ook geen maagd meer is mag hij niet zeuren. Maar tegelijkertijd ook, als je ergens nog twijfelt, moet je gewoon lekker ermee wachten. Misschien dat die twijfel binnenkort weg is. Je wilt er in ieder geval geen spijt van krijgen achteraf!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 12:26
TheEditor
TheEditor is offline
Nee, ik denk niet dat de meeste jongens dat erg zullen vinden.

Ik heb ook een vriendin gehad die al ontmaagd was, en dat maakte me niets uit. Het is immers niet zo raar, toch?

Als ze maar niet in groot detail er over gaat vertellen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 13:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zat (zit) hier ook behoorlijk mee, omdat mijn vriend niet mijn eerste is (en wat dat lastiger maakt - ik wel de zijne). Maar hij is een stuk christelijker opgevoed dan ik en hij vindt het helemaal geen probleem - eigenlijk was het ook best prettig dat ik al een beetje wist wat te doen en wat ik wou enzo, en we niet allebei zo liepen te klooien. De geen seks voor het huwelijk-regel die de bijbel voorschreef, stamt uit een tijd waar geen voorbehoedsmiddelen waren en ook geen voorzieningen voor alleenstaande moeders. Als je alleen seks had als je getrouwd was, wist je zeker dat je een kostwinnaar (de man) en een verzorger (de vrouw) had voor het kind, en dat dat zo zou blijven en het kind dus fatsoenlijk zou opgroeien en de vrouw niet verstoten zou worden door de gemeenschap. Tegenwoordig zijn er voorbehoedsmiddelen en zelfs als je die niet verstandig gebruikt, word je niet de gemeenschap uitgestuurd als je onverhoopt toch zwanger raakt. Wachten met seks tot het huwelijk is dus helemaal niet meer noodzakelijk. Bovendien - stel je voor dat je met iemand trouwt op wie je heel verliefd bent, maar de seks blijkt heel verschrikkelijk te zijn? En dan is de verliefdheid over, en dan is hij eigenlijk ook niet zo'n leuke man, en dan is je hele huwelijk weg. Nou is dat een rampscenario, maar het kan volgensmij geen kwaad om iemand op elk vlak te leren kennen voordat je je voor eeuwig aan diegene bindt.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 20:35
olha1
olha1 is offline
dus conclusie:
voor bijna alle mensen is het niet raar om het hun eerste keer te doen met iemand die het al heeft gedaan.
en je zult waarschijnlijk daardoor niet niet een relatie kunnen hebben als iemand van de twee ontmaagd is
Oud 08-02-2011, 22:02
serac
serac is offline
Citaat:
@Em

Niet doen, ik bedoel : niet met hem doen ; lijkt alsof hij wil scoren. Overigens, vraagje : issie moslim ? Die zijn gewoonlijk hypocriet v.w.b. sex (mannetje wel, vrouwtje foei, mag niet). Of issie erg gristelijk ? Idem.

Overweeg in alle rust wat je (ooit) wilt en wanneer, en laat je vooral niet pushen, door niemand niet.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 10:05
gerard321
gerard321 is offline
Hoezo kan jij er over oordelen of hij wil scoren? En als ie erg christelijk is dan doet hij dat sowieso niet voor het huwelijk
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 13:33
Batave
Batave is offline
Citaat:
Niet doen, ik bedoel : niet met hem doen ; lijkt alsof hij wil scoren. Overigens, vraagje : issie moslim ? Die zijn gewoonlijk hypocriet v.w.b. sex (mannetje wel, vrouwtje foei, mag niet). Of issie erg gristelijk ? Idem.

Overweeg in alle rust wat je (ooit) wilt en wanneer, en laat je vooral niet pushen, door niemand niet.
Hypocrisie alom.

Weetje, ik snap hoe je je voelt en waarom je er zo over denkt, maar het is tegenwoordig onrealistisch om van elkaar te verwachten dat je elkaars eerste bent. Als je je goed voelt bij hem en hem vertrouwd en je weet dat je er klaar voor bent en er volledig achter staat moet je je niet door "toekomstige" vriendjes laten leiden. Als toekomstige hij je niet zou willen omdat je al eerder sex hebt gehad horen jullie niet bij elkaar.
Oud 09-02-2011, 18:08
LW
LW is offline
Voor dat ik mijn huidige vriend kreeg heb ik ook met 2 andere jongens sex gehad, en hij heeft er voor mij ook wel een paar gehad. Tja ik zie het probleem er niet zo van in dat is geweest.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 22:10
Horsewhisperer
Citaat:
Ik zat (zit) hier ook behoorlijk mee, omdat mijn vriend niet mijn eerste is (en wat dat lastiger maakt - ik wel de zijne). Maar hij is een stuk christelijker opgevoed dan ik en hij vindt het helemaal geen probleem - eigenlijk was het ook best prettig dat ik al een beetje wist wat te doen en wat ik wou enzo, en we niet allebei zo liepen te klooien. De geen seks voor het huwelijk-regel die de bijbel voorschreef, stamt uit een tijd waar geen voorbehoedsmiddelen waren en ook geen voorzieningen voor alleenstaande moeders. Als je alleen seks had als je getrouwd was, wist je zeker dat je een kostwinnaar (de man) en een verzorger (de vrouw) had voor het kind, en dat dat zo zou blijven en het kind dus fatsoenlijk zou opgroeien en de vrouw niet verstoten zou worden door de gemeenschap. Tegenwoordig zijn er voorbehoedsmiddelen en zelfs als je die niet verstandig gebruikt, word je niet de gemeenschap uitgestuurd als je onverhoopt toch zwanger raakt. Wachten met seks tot het huwelijk is dus helemaal niet meer noodzakelijk. Bovendien - stel je voor dat je met iemand trouwt op wie je heel verliefd bent, maar de seks blijkt heel verschrikkelijk te zijn? En dan is de verliefdheid over, en dan is hij eigenlijk ook niet zo'n leuke man, en dan is je hele huwelijk weg. Nou is dat een rampscenario, maar het kan volgensmij geen kwaad om iemand op elk vlak te leren kennen voordat je je voor eeuwig aan diegene bindt.
Dankje voor de uitleg over seks voor het huwelijk, nu hoef ik me niet schuldig te voelen tegenover mn christelijke opvoeding, denk ik. Ik zat al een tijdje te denken waarom je volgens de bijbel maagt moet blijven, en aan deze reactie heb ik best veel Trouwens, iedereen bedankt voor de help! Ik ging vandaag met hem en wat vrienden zwemmen, en k leer hem steedsbeter kennen. Ik denk dat hij om me geeft, maar voordat ik seks met hem zou willen wil ik eerst iets van 3 tot 4 maanden wachten, als hij dan nog bij me is dan neem ik aan dat hij écht om me geeft. En ik maak me nu ook niet zoveel zorgen meer dat k zou worden afgewezen door eventueel de volgende jongen. Thanks a lot, iedereen !!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 23:01
olha1
olha1 is offline
wauw klinkt goed

nou iig veel geluk en je klinkt een stuk zekerder nu van waar je het over hebt. Ik hoop dat het leuk uitpakt
Oud 10-02-2011, 19:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dankje voor de uitleg over seks voor het huwelijk, nu hoef ik me niet schuldig te voelen tegenover mn christelijke opvoeding, denk ik. Ik zat al een tijdje te denken waarom je volgens de bijbel maagt moet blijven, en aan deze reactie heb ik best veel Trouwens, iedereen bedankt voor de help! Ik ging vandaag met hem en wat vrienden zwemmen, en k leer hem steedsbeter kennen. Ik denk dat hij om me geeft, maar voordat ik seks met hem zou willen wil ik eerst iets van 3 tot 4 maanden wachten, als hij dan nog bij me is dan neem ik aan dat hij écht om me geeft. En ik maak me nu ook niet zoveel zorgen meer dat k zou worden afgewezen door eventueel de volgende jongen. Thanks a lot, iedereen !!
ik ben blij dat je zoveel had aan mijn advies. Doe maar rustig aan, het is goed dat je je nu zekerder voelt!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten