Oud 08-01-2011, 19:23
LauraJansen
LauraJansen is offline
Ik vroeg me of jullie je ook soms zo vervelen. En dan met name als het vakantie is en je niet op vakantie gaat. Ik woon een klein dorp in Noord-Brabant dicht bij Tilburg en het is er altijd rusig je hoort geen muis op straat.
Het is cliché om te zeggen dat je, je in een dorp eerder zult vervelen dan in een stad. Maar soms heb ik wel dat gevoel.
Wat denken jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2011, 19:41
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik woon in een stad en verveel me enorm.
Oud 08-01-2011, 19:45
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Ik woon in een stad en verveel me enorm.
Maar ik neem aan dat jij toch liever in een stad woont dan in en dorp of niet?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 20:03
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Volgens mij maakt het echt niks uit. In een stad hoor je altijd wel geluiden, maar dat neemt je verveling toch niet weg? geeft je eerder meer irritatie
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 22:05
honkballertje
honkballertje is offline
Beetje een 'het gras is altijd groener aan de overkant' geval. Mensen die in een stad wonen zullen zoals lotte^^ al als voorbeeld gaf zeggen dat je je in een dorp niet irriteert aan de geluiden terwijl mensen in een dorp gewend zijn aan die stilte en liever in de stad zouden willen wonen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 10:11
Verwijderd
Ik woon in een vrij groot dorp, verveel me bijna nooit en ik denk dat het geen hol uitmaakt. Sommige mensen kunnen zich overal vervelen en anderen vinden op de steppe nog dingen om zich mee te vermaken.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 10:44
DAH
DAH is offline
Ik woon in Utrecht en ik heb het idee dat er altijd wel wat te doen is. Maar dan heb ik vrienden enzo erbij 'meegeteld'.
Een mooie zomervakantie: Lekker weer, veel computeren enzo met vrienden, naar de bios met vrienden, en op veel avonden gaan (straat) hockeyen.
Oud 09-01-2011, 12:02
Henck
Henck is offline
Woonomgeving maakt niet significant veel uit. De grootte van je sociale netwerk wel
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 22:37
DAH
DAH is offline
Citaat:
Woonomgeving maakt niet significant veel uit. De grootte van je sociale netwerk wel
Inderdaad. Als je geen vrienden hebt zal je je overal wel vervelen (behalve als er altijd wel iets is te doen in de stad/dorp).
Oud 10-01-2011, 17:56
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Inderdaad. Als je geen vrienden hebt zal je je overal wel vervelen (behalve als er altijd wel iets is te doen in de stad/dorp).
Ja dat is logisch, maar als je vrienden ook op vakantie zijn wordt het toch lastiger.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 19:27
MiBe
MiBe is offline
Tilburg is ook vrij weinig fascinerend, verergert je situatie nog.
Oud 10-01-2011, 19:30
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ja dat is logisch, maar als je vrienden ook op vakantie zijn wordt het toch lastiger.
Ja, als m'n vrienden op vakantie zijn en ik niet slaat de verveling snel toe. Maar als ze er wel zijn, daarentegen...
Oud 10-01-2011, 19:30
Dinalfos
Dinalfos is offline
Waarom vervelen jongeren zich tegenwoordig zo snel? Als er echt niets anders te doen is, ga je toch gewoon een film kijken of gamen? Ik snap het probleem nooit zo.
Oud 11-01-2011, 20:28
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Waarom vervelen jongeren zich tegenwoordig zo snel? Als er echt niets anders te doen is, ga je toch gewoon een film kijken of gamen? Ik snap het probleem nooit zo.
Ik vraag me af wat je nog meer doet als je bijv in de zomer (7 weken vrij!) niet weggaat. Ik ben meestal na 3 films en een potje GTA er wel klaar mee.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 20:51
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Dan ga je werken
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 21:42
DAH
DAH is offline
Citaat:
Dan ga je werken
Ik wil een zomerbaantje hebben deze zomer
1. Ik spaar voor een nieuwe pc (games!!!)
2. En daar ben ik zojuist op gekomen, het helpt tegen verveling. Je hebt wat te doen, en je verdient geld.
Oud 11-01-2011, 23:22
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Achja ... die goeie ouwe tijd, toen niemand zich ooit verveelde ...
Oud 12-01-2011, 09:55
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik vraag me af wat je nog meer doet als je bijv in de zomer (7 weken vrij!) niet weggaat. Ik ben meestal na 3 films en een potje GTA er wel klaar mee.
Wandelen, zwemmen, fietsen, op terrasjes zitten, een hond lenen en het bos in gaan, picknicken, een geheime plek zoeken om stiekem te wildkamperen, nieuwe smoothies bedenken, skaten, boeken lezen, naar een park gaan, naar een kinderboerderij gaan en met de geitjes spelen, een donkere plek zoeken om 's nachts naar de sterren te kijken, schilderen, je eigen film maken, grapjes uithalen, een instrument leren spelen, vreemden benaderen op straat om te vragen of ze verstoppertje/tikkertje willen spelen, watergevecht houden, bbq geven of in je eentje lekker alles opeten, nieuwe salades bedenken, kikkervisjes zoeken, bloemen plukken, naar een weiland gaan en met de koeien spelen. Naar een boerderij gaan en vragen of je eieren mag rapen, een hut bouwen, naar de buitenbioscoop of die zelf organiseren, roofvogels zoeken, ijsjes eten, zelf kleding maken, tuinkabouters 's nachts aankleden of gewoon overal tuinkabouters achter laten, nieuwe vrienden maken en ga zo maar door.

Er is veel te doen hoor, ik verveel me nooit. Volgens mij gaat het er om dat je jezelf kunt vermaken en niet dat je steeds vermaakt moet worden. Als je vermaakt moet worden zul je je inderdaad gauw vervelen
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 15:17
DAH
DAH is offline
Laatste zomer ging ik lekker rondfietsen door Utrecht en omstreken. Met goede muziek en een lekker zonnetje kun je dat vrij lang volhouden. (Maar wel wat te drinken meenemen)
Oud 12-01-2011, 17:11
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Ik wil een zomerbaantje hebben deze zomer
1. Ik spaar voor een nieuwe pc (games!!!)
2. En daar ben ik zojuist op gekomen, het helpt tegen verveling. Je hebt wat te doen, en je verdient geld.
Je moet werken ook niet onderschatten hoor. In de zomer had ik een baantje bij de Blokker, en het was midden in het WK, dus er kwam bijna geen hond naar de Blokker. Ik had alles al gevuld enzo dus moest ik in de winkel rondlopen en kijken of ik mensen kon helpen(welke mensen? Er was bijna niemand). Dus besloot ik na een paar uur lopen in de winkel een pauze te nemen en even te gaan zitten op zo'n krukje. En toen ben ik ontslagen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Wandelen, zwemmen, fietsen, op terrasjes zitten, een hond lenen en het bos in gaan, picknicken, een geheime plek zoeken om stiekem te wildkamperen, nieuwe smoothies bedenken, skaten, boeken lezen, naar een park gaan, naar een kinderboerderij gaan en met de geitjes spelen, een donkere plek zoeken om 's nachts naar de sterren te kijken, schilderen, je eigen film maken, grapjes uithalen, een instrument leren spelen, vreemden benaderen op straat om te vragen of ze verstoppertje/tikkertje willen spelen, watergevecht houden, bbq geven of in je eentje lekker alles opeten, nieuwe salades bedenken, kikkervisjes zoeken, bloemen plukken, naar een weiland gaan en met de koeien spelen. Naar een boerderij gaan en vragen of je eieren mag rapen, een hut bouwen, naar de buitenbioscoop of die zelf organiseren, roofvogels zoeken, ijsjes eten, zelf kleding maken, tuinkabouters 's nachts aankleden of gewoon overal tuinkabouters achter laten, nieuwe vrienden maken en ga zo maar door.

Er is veel te doen hoor, ik verveel me nooit. Volgens mij gaat het er om dat je jezelf kunt vermaken en niet dat je steeds vermaakt moet worden. Als je vermaakt moet worden zul je je inderdaad gauw vervelen
Offtopic: <33
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 15:59
Verwijderd
ik woon in een dorp vlakbij eindhoven maar zou liever in de stad willen wonen.
Ik heb het gevoel dat mensen elkaar daar meer in hun waarde laten.
Er lopen daar dikke en dunne mensen blanke en getinte emos en gothics etc. en niemand kijkt er raar van op.
Dat is wat ik hier in het dorp heel er mis, het lijkt wel of niemand elkaar hier normaal aan kan kijken.
Een vriend van me komt uit Kongo en heeft dus een andere huidskleur, hij is de enigste uit het dorp en daarom kijkt ook iedereen hem heel erg raar aan.
Ik heb nou niet een kledingstijl die de meeste uit het dorp hebben dus dan wordt je ook al snel raar aangekeken.
En als je rookt of je hebt een scooter(niet dat ik dat heb) ben je al gauw ''iemand waar toch niets van terechtkomt''
en graffiti? of een kunst opleiding? ho maar, daar is geen werk in te vinden!!(vinden de dorpelingen dan)
Ik ben gewoon anders, ik pas niet in een dorp thuis.
en zeker niet in een dorp waar om 9 uur het al helemaal muisstil is op straat etc.etc.etc.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 18:36
CelineB
CelineB is offline
Ik woon in Krimpen --> Verveel me te pletter
Oud 14-01-2011, 19:15
Batave
Batave is offline
Wat doet dit in vredesnaam op Wetenschap en Levensbeschouwing?
Oud 14-01-2011, 20:17
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
ik woon in een dorp vlakbij eindhoven maar zou liever in de stad willen wonen.
Ik heb het gevoel dat mensen elkaar daar meer in hun waarde laten.
Er lopen daar dikke en dunne mensen blanke en getinte emos en gothics etc. en niemand kijkt er raar van op.
Dat is wat ik hier in het dorp heel er mis, het lijkt wel of niemand elkaar hier normaal aan kan kijken.
Een vriend van me komt uit Kongo en heeft dus een andere huidskleur, hij is de enigste uit het dorp en daarom kijkt ook iedereen hem heel erg raar aan.
Ik heb nou niet een kledingstijl die de meeste uit het dorp hebben dus dan wordt je ook al snel raar aangekeken.
En als je rookt of je hebt een scooter(niet dat ik dat heb) ben je al gauw ''iemand waar toch niets van terechtkomt''
en graffiti? of een kunst opleiding? ho maar, daar is geen werk in te vinden!!(vinden de dorpelingen dan)
Ik ben gewoon anders, ik pas niet in een dorp thuis.
en zeker niet in een dorp waar om 9 uur het al helemaal muisstil is op straat etc.etc.etc.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. In een stad zijn er veel meer verschilende mensen dan in een dorp. Als in in de stad ben durf is bijv een rare muts of zo op te doen in het dorp waar ik woon zou ik dat niet durven. Bij mij op school zitten heel veel kak- kinderen, maar dan ook echt overdreven. Ze hebben bijv een soort kleine auto(scooter achtig iets), want dat is helemaal in, de Vespa is helemaal 'uit' en die autotjes zorgen ervoor 'dat je uggs niet nat worden als het regent'. Gelukkig is niet iedeen zo bij mij op school. Ik zou het in ieder geval wel leuker hebben gevonden als er meer diversiteit zou zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2011, 18:57
Volk
Volk is offline
Ik woon in een stad en kan jullie vertellen dat je ook in een stad belachelijk wordt gemaakt als je er 'anders' uit ziet. In eens stad heb je nog steeds een hoop idioten.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Wat doet dit in vredesnaam op Wetenschap en Levensbeschouwing?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 19:17
DAH
DAH is offline
In Utrecht (de binnenstad) word er raar opgekeken als je verkleed bent als een kip, of als je zonder shirt rondloopt terwijl het niet bepaald warm is. Verder is alles goed. Ik hou van Utrecht en wil liever niet wegm hooguit om ergens te studeren, en dan vind ik die stad beter. Maar voor nu is Utrecht me stattie.
Oud 15-01-2011, 19:41
Volk
Volk is offline
Citaat:
In Utrecht (de binnenstad) word er raar opgekeken als je verkleed bent als een kip, of als je zonder shirt rondloopt terwijl het niet bepaald warm is. Verder is alles goed. Ik hou van Utrecht en wil liever niet wegm hooguit om ergens te studeren, en dan vind ik die stad beter. Maar voor nu is Utrecht me stattie.
Dat is niet mijn ervaring met Utrecht.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 20:16
DAH
DAH is offline
Citaat:
Dat is niet mijn ervaring met Utrecht.
Tell me more...
Oud 15-01-2011, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Dat dus, dat is nog wel iets waar iedereen zich in kan vinden, maar om nou iemand na te wijzen die donker van huidskleur is of een tikkeltje emo zoals in mijn dorp vind ik echt te ver gaan
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 23:09
Batave
Batave is offline
Ik woon het moment in het gat genaamd Hattemerbroek, vlakbij Wezep. Op mijn laatste schooldag fietste ik in een jurk en met een heksenbezem door het centrum van Wezep(een dorp van 13.000 inwoners). Vreemd genoeg keek er echt niemand op.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten