Oud 29-03-2011, 21:31
Verwijderd
Hallootjes,

Zoals de vraag al doet vermoeden heb ik enorm veel rekenkracht nodig. We gaan een filmpje maken voor school. De mensen die het script hebben gemaakt, hebben mij gevraagd in welke mate ik special effects kan toevoegen en keyen. Op zich kan ik dat vrij goed, maar ik heb te weinig rekenkracht. Ik werk met een laptop met 4GB DDR3 RAM, 1GB DDR3 N-Vidia kaart, i5 processor @ 2,53 ghz (turbo tot 2,66ghz) heel die boel draait op windoMs (met de nadruk op m) 7 64 bit. De tweede computer is een nog zwaardere desktop met hetzelfde kreng v/e OS. mijn vraag is nu als de microsoft-dudes al op het idee gekomen zijn om dit mogelijk te maken in win7 64bit home premium. En zo ja, hoe???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2011, 22:15
Verwijderd
Ik heb er zelf geen enkel verstand van, maar voor zover ik weet is rekenkracht koppelen redelijk makkelijk met een linux distributie. Het wordt waarschijnlijk niet erg gewaardeerd dat je Windows afkraakt.

Edit: Google is your friend!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 12:06
Verwijderd
Hey Sabir,

merci voor 't antwoord en de link. Maar ik zie dat niet zitten om zo veel aan het werk te gaan voor 1 stomme opdracht. Ik ga op de pc die ik ga gebruiken een hoop services en zo uitschakelen zoals WiFi, firewall, Antivirus, Bluetooth....... en we zullen wel zien.

Groetjes Fré
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 15:01
Verwijderd
Hoezo vind je dat je te weinig rekenkracht hebt? Welke effecten ga je toevoegen en welk programma ga je gebruiken? Ik denk dat het makkelijk moet lukken, namelijk. Gewoon niet te grote stukken previewen, onnodige programma's afsluiten en extra tijd uittrekken voor het renderen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 18:25
Verwijderd
Ik gebruik adobe after effects. Welke effecten: plasma, zee-animatie, keying en rotobrush. En eventueel een paar andere
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 17:12
rens..
rens.. is offline
Ik zie het hele probleem niet, als je een beetje goed bent in after effects weet je hoe je alles moet instellen zodat het snel werkt wanneer je nog edit. Als het over de laatste reder gaat dan zou ik zeggen: laat het toch lekker een nachtje draaien

oja, wifi uitschakelen zal je echt niet meer dan één seconde schelen hoor....
Oud 02-04-2011, 12:30
Verwijderd
Hiervoor hebben ze een ander soort computer in de markt gezet zoals een HP Z8000 werkstation waar je dan enkele FireGL videokaarten inpropt. Ten tweede is het zo dat niet de 'microsoft-dudes' verantwoordelijk zijn voor wat een applicatie op een computer kan en doet maar dat Adobe een network render functie in had moeten bouwen. Iets wat 3DStudio bijvoorbeeld wel kan.

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 14:38
TopDrop
TopDrop is offline
Waarom draai je windows als je er zo'n hekel aan hebt?
Oud 15-04-2011, 14:58
Verwijderd
Omdat hij van papa nog geen mac mag.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 20:04
Daantjer
Daantjer is offline
Waarom draai je geen Mac OS X Snow Leopard?
Anders koop je toch een echt videobewerkprogramma...
Oud 15-04-2011, 20:57
Verwijderd
Citaat:
:')
Met citaat reageren
Oud 18-04-2011, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Voor zover ik weet maakt Adobe nog steeds een Premiere versie voor Windows en die outperformt de OSX versie enkele factoren...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten