Citaat:
deze regel heb ik nog nooit van gehoord, n kind dat vorig jaar bij me in de klas zat kwam zowat iedere dag te laat, en een jongen die nu in mn klas zit ook vaak 1 of 2 keer per week wel....
t zou best kunnen dat ie bestaat maar dan lapt mn school m toch echt aan zn laars...
|
Ik vermoed dan ook dat 'te laat' bij de TS betekend 'die dag niet op komen dagen', of minstens dat hij een deel van de lessen heeft gespijbeld.
Mijn voormalige middelbare school liet je na één keer al een half uur eerder te laat komen (alles meer dan 5 minuten, en soms ook minder) bij wijze van straf een half uur voor begin van de lessen op school komen.
Een les missen resulteerde in straf in de vorm van opruimcorvee, en als dat nog vaker gebeurde kreeg je toch al gauw de afdelingsleider over je heen, die vrij rap aan de telefoon hing bij ouders als hij niet het idee had dat een gesprek met de leerling veel uithaalde. Als iemand in korte tijd elf hele of halve dagen mist snap ik best dat de school de officiële instanties er tegenaan gooit.