Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou een konijn, vis, eend, hoen, zoiets, best naar zijn voorouders kunnen sturen als het nodig is. Ik zou ze vangen met vallen, denk ik, of met een zelfgemaakte hengel.
Eigenlijk hoop ik stiekem al heel lang dat het me overkomt. Ik ben benieuwd hoe lang ik het uithoud, en wat alle zo-overleef-je-als-het-helemaal-misgaatlessen van mijn vader nou eigenlijk waard zijn als het erop aankomt. |
![]() |
|
geloof me, ik ken mensen die dit hebben meegemaakt. als je honger hebt, eet je echt ALLES. de mensen die dit hebben meegemaakt aten onder andere sprinkhanen, spinnen, aapjes en zelfs een leeuw
edit: tijger
Laatst gewijzigd op 20-04-2011 om 16:08. Reden: leeuw was een tijger |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En trouwens: ik heb eens gehoord van een groep mensen die met een vliegtuig neerstorte en de doden aten ze op. Uuuurgh maar ik denk dat wanneer ik in die situatie zat precies het zelfde deed. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() We hadden die mensen ontmoet in een hutje/pension in de middle of nowhere in Indonesië. Toen vertelden ze dat. Ze sliepen eerst in tenten, maar toen die kapot waren, gingen ze houten hutten maken om nog goed te kunnen slapen. Dat hebben ze 1 week volgehouden! maar op gegeven moment was hun voedselvoorraad op, dus gingen ze in de natuur zoeken naar insecten. Maar na 3 dagen hadden ze zoveel honger, dat ze iets groters moesten gaan eten. en toen zagen ze een tijger. het dier was erg uitgeput, want deze had waarschijnlijk een gevecht gehad. om het dier goed te kunnen vangen hadden ze het gebied omsingeld, en hadden ze allemaal een geimproviseerd wapen, en eentje had een pistool. die ging in de boom zitten, en als hij zou missen, zouden de andere mensen de tijger alsnog doden. Maar de kogel was meteen raak en het dier was dood. daarna hebben ze een lekker stukje tijgervlees gegeten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
nou, niet als je weet dat ze nog niet alles op hadden toen ze in de hut aankwamen. en het waren Australiërs btw
|
Ik ben vegetariër, maar zou zeker wel vlees eten als me dat in leven zou houden. Het vangen en doden zou me wel enige moeite kosten waarschijnlijk. Het lijkt me niet heel handig als je niet meedogenloos kan zijn bij zoiets. Ik zie het al voor me, helemaal gillerig en proberend dat beest geen pijn te doen
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Volgens mij ben ik daar echt niet geschikt voor. Ik kan al amper een ei koken of vijf meter rennen. Laat staan: een dier vangen. Oké, dat lukt dan misschien nog. Maar vuur maken en het dier villen/eetbaar maken durf ik al niet aan met kip-uit-de-supermarkt en een handleiding + gasfornuis.
![]() En ik zou misschien wel liever een groter dier hebben. ALS je die eenmaal hebt hoef je niet zo snel weer iets nieuws te zoeken. Maar ik zou het denk ik wel weer reuze eng vinden om zoiets te vangen. Tenzij het dier zichzelf van een klip werpt en alvast z'n nek breekt ofzo. ![]() Ik zou eigenlijk ook totáál niet weten hoe snel ik dat zou doen. Vuur maken zou mij denk ik al niet lukken, en om dan vlees te eten? Insecten... tja. Spinnen vind ik echt heel erg naar en op drie vliegen kan een mens niet leven. Dus ik denk dat ik eerst een heleboel bladeren en besjes en weet ik veel wat zou proberen op te eten en na een paar dagen iets proberen te vangen als vis/reptiel/ander kleins en me dan afvragen hoe ik dat in godsnaam zou moeten koken/bakken. En anders zou ik het rauw moeten eten, vrees ik. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Doe het maar eens.. Of je moet vallen maken die werken, of je moet die beestjes daadwerkelijk zien, en op de een of andere manier doodmaken zonder dat ze ervandoor gaan. Beiden zijn niet zo simpel.
||
Citaat:
Ik iig wel, mits ik zou weten hoe ik hem van zijn vacht ontdoe en hoe ik het vlees bereid tot iets eetbaars... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ik dat wel zou kunnen, een dier doden. Het vasthouden/villen/aan stukken snijden van zo'n dood beest vind ik wel heel goor en ik denk dat ik dat vol walging zou doen. Ik hou er al niet van om onbereid vlees van de supermarkt aan te raken. Maar ja, als je echt honger hebt boeit je dat waarschijnlijk niet zoveel meer.
Oh en het probleem met grote dieren is dat je misschien meer eten in één keer hebt, maar het bederft natuurlijk wel snel dus je kan zoiets sowieso niet opkrijgen. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ontopic: Uiteraard zou ik het wel kunnen. Beginnen met vis en dan naar iets groters, hangt af van het aanbod. Liever niet te grote dieren die bederven/andere aaseters lokken. Vuurtje maken is lastig, maar het liefst heb ik alles goed gegaard uiteraard. Spinnen eet ik niet, bah. Liever ook geen andere insecten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |