Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
^ "slechts" tantes, het is wel familie. En ik vind niet dat je (zonder gerechtelijk bevel) het recht hebt om voor iemand anders te beslissen dat hij/zij geen contact mag hebben omdat jij daar problemen mee hebt. Misschien bouwt TS wel een heel goede band op met "slechts" een tante, maar dat is dan wel heel fijn. Ook als blijkt dat de tante's grote krengen zijn, is het nog aan de TS zelf om daar achter te komen en dat te ervaren.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb hetzelfde, mn moeder heeft n broer en zus die elkaar niet meer willen zien. wij staan er tussenin
haar zus(mijn tante dus) is getrouwd en heeft kinderen die een stuk jonger zijn dan ik, ik kan echt niet met die tante opschieten maar vroeger wel. mijn moeders broer(mijn oom dus) is jarenlang vrijgezel geweest tot een paar jaar geleden, hij heeft nu ook een vriendin die al een kind had. met dat kind kan ik ontzettend goed opschieten en dat is nu een van mn beste vrienden, ik heb er zo''n hekel aan als we dan bij mn tante zijn en dat kind belt me bijvoorbeeld of ik moet eerder weg omdat ik met diegene afgesproken heb, dan moet ik altijd eerst aan mn moeder vragen 'hoe moet ik dat zeggen?' enzo en dat is echt hondsirritant Ik gebruik expres dat kind zodat het minder op mij slaat als mensen t vinden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou het er niet voor over hebben. |
![]() |
||
Citaat:
tenimnste, ik begreep dat de ts die tante's wel kent, maar niet echt heel erg goed kent. Je kan niet iedereen uit je familie allemaal even goed kennen (toch?). In dit geval zijn dat dus die 2 tante's zonder dat de ts er zelf voor gekozen heeft deze mensen goed te kennen. Het is niet zo dat de ouders van de ts hebben voorkomen dat de ts en zijn tante's elkaar ooit zouden leren kennen. Ze houden de ts er wel van af om ze niet heel goed te leren kennen, maarja dan gaat het weer op van het 'vroeger, privé, niet jouw zaken'. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm ik vind dit wel een lastige. Ik vind dat het echt aan de situatie ligt of je contact kan zoeken/blijven houden met die familieleden.
Als er iets heel ernstigs heeft plaatsgevonden(in mijn geval gebeurd) dan vind ik het logisch dat je niet verteld wordt waarom er ruzie is. Om bijvoorbeeld een jong kind te beschermen tegen de waarheid(was in mijn geval zo). Tot een bepaalde leeftijd waarop je het wel weten mag omdat je er dan mee om kan gaan. Maar dan nog vind ik het logisch dat je geen contact op mag nemen, omdat dit te schadelijk is voor in dit geval de vader. Maar dit is alleen zo bij een ernstig voorval. Is het een gewone ruzie wat uit de hand is gelopen en nu door stijfkoppigheid geen contact meer plaatsvind tussen de vader en de zussen, dan vind ik het een heel ander verhaal. Maar hoe dan ook blijft het aan de vader of hij wil vertellen wat er aan de hand is. Maar ook ik heb uit mijzelf geprobeerd te onderzoeken wat er aan de hand was, dat is denk ik ook wel logisch want je wil weten wat er is. Ik ben achteraf wel blij dat ik op jonge leeftijd niet achter de waarheid gekomen was. Maar mijn ouders hebben het me wel verteld op mijn 16e. Ik baal er wel van hoe alles gelopen is, maar ik begrijp het wel dat ze geprobeerd hebben me te beschermen. Kortom het ligt echt aan de situatie of je contact kunt onderhouden. Maar ik zou als ik jou was toch op onderzoek uitgaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als hem het hele bestaan van zijn tantes als het ware achtergehouden werd, kan ik wel begrijpen waarom de ts zijn tantes wilt leren kennen (voornamelijk om vragen beantwoord te krijgen als: waarom werd mij niks verteld, wat is er gebeurd, etc) dan wordt het wel wat logischer voor me. Toch zal de ts zijn ouders ook moeten accepteren dat ze niet alles willen vertellen over wat er gebeurd is maar ik kan iig zijn nieuwschierigheid wel voorstellen. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verlichting van de mensheid KMBA | 4 | 29-05-2005 15:23 | |
Verhalen & Gedichten |
Lizelotte (nieuw verhaal) Soapsie | 420 | 24-12-2004 10:51 | |
Psychologie |
Een sprankje hoop ('Verrader. Moordenaar.') Lucky Duck | 125 | 13-06-2004 08:35 | |
Psychologie |
Iemand tips?? kleinedraak | 31 | 09-05-2004 13:28 | |
Psychologie |
1 jaar geleden :-(!!! Legaly-Blondje | 24 | 06-03-2003 17:10 |