ik was wel benieuwd naar jullie advies...
Ik ken een jongen nu al bijna 12 jaar (bassischool + middelbare school nu) en hij heeft altijd 1 klas hoger dan mij gezeten (beiden nu 16 jaar). Ik heb zeg maar altijd een beetje een crush op hem gehad en het 6 jaar geleden ook gevraagd, maar toen was het antwoord nee...

Op de bassischool waren wij daarnaast altijd wel close vrienden, maar op de middelbare school is dat toch minder geworden...
Nu heb ik dit jaar (en vorig jaar) geholpen met schooltoneel, waar hij ook in speelde. Dus bijna een week elke dag veel met een groep samen. Echter heb ik hem in de tijd totaal niet persoonlijk aangesproken, of een gesprek met hem begonnen...
Ik heb hem de afgelopen jaren wel een aantal keren gesproken, maar dan nooit alleen.
Eigenlijk ben ik er dus niet helemaal uit wat ik wil doen... eerlijk gezegd lijkt het me echt heel mooi om iets officieels met hem te hebben, maar tegelijk kan het ook gewoon alleen vrienden willen zijn zijn... Gezien ik ook al meerdere keren een speciaal gevoel heb gehad bij andere jongens (allemaal 18+ t/m 23...

) weet ik niet wat ik nou eigenlijk wil...
Wat raden jullie aan?