![]() |
||
Verwijderd
|
1) Homo's zijn niet anders dan hetero's. Als er een meisje naast een jongen staat zie je haar toch ook niet denken van: 'IEUW! Misschien denkt hij er wel nu aan dat hij met mij in bed wil liggen! Dat is toch walgelijk!?'
Homo's vallen niet op ELKE willekeurige jongen ![]() 2) Citaat:
http://www.rijksoverheid.nl/document...ds-of-hiv.html En ja, ook als je besneden bent kun je een SOA krijgen. Je hebt als je besneden bent alleen een minder grote kans om hiv op te lopen. (Dacht ik) |
![]() |
||
AIDS/SOA is niet hetzelfde. AIDS is een SOA, maar niet elke SOA krijg je op dezelfde manier.
Over AIDS had ik laatst nog dit stukje gevonden: Citaat:
Dus als iemand keihard over een toiletbril heen bloedt en jij gaat er meteen middenin zitten met allerlei gapende wonden, dan kun je inderdaad een SOA krijgen van een toiletbril. Maar dat is nog geen reden om te leren 'je kan een SOA krijgen via een toiletbril!' want in normale en zelfs een beetje niet normale situaties die wel voorkomen, gebeurt dat niet. Men leert je ook niet weg te rennen als een dinosaurus tot leven komt, en je mag ook zelf verzinnen dat je niet met gapende wonden in het bloed van een HIV-patiënt rond gaat lopen stappen. Zelfs als de buitengewone situatie voor zou komen dat iemand vóór jou naar het toilet gaat en daar sperma/bloed op de toiletbril achterlaat, en jij gaat er meteen achteraan (anders is het virus alweer dood, denk ik) en je hébt een wond, dan nog is de kans verwaarloosbaar klein om HIV op te lopen. Ik kan me niet voorstellen dat het ooit gebeurt, en mocht je bloed op je wc-bril aantreffen, dan veeg je het maar lekker weg met een wcpapiertje. Probleem opgelost. Besneden worden had volgens mij als voordeel dat er minder troep onder de voorhuid kan blijven zitten (hu, welke voorhuid?) en dat de penis daardoor schoner is. Dacht ik. Maar op HIV heeft het geen effect, want dan moet je dus al ergens een wond op je penis hebben zitten. De enige SOA die ik me momenteel boven kan halen die zomaar overloopt (letterlijk ![]() Voor het glas geldt trouwens hetzelfde. Ik betwijfel of je uit een glas drinkt waar bloed aanzit, en dan moet je ook nog maar net een wondje hebben. Ik ken geen verhalen over iemand die zo AIDS opgelopen heeft, en dat soort dingen zouden waarschijnlijk breed uitgemeten worden in de media. Wel een verhaal over een meisje dat "zwanger" werd van sperma in het zwembadwater op vakantie, maar dat is gewoon pure onzin en een zeer slechte smoes. ![]() Ik zie trouwens niet in hoe dit aansluit op 'alsof we ons leven moeten opofferen om de ander een beter leven te gunnen". Bedoel je dat we AIDS-patiënten maar ergens moeten opsluiten omdat we 'bang' zijn van hun ziekte? Dat vind ik erg middeleeuws. Juist daarom is er onderwijs nodig, om mensen (ook jou!) te leren dat je niet ziek wordt van wc-brillen, glazen en zoenen met HIV-patiënten. Dat zijn ook mensen. We moeten mensen in een rolstoel ook niet behandelen alsof ze verstandelijk gehandicapt zijn, en mensen met HIV/AIDS niet alsof de ziekte in een wolk om hen heen hangt en iedereen in de buurt besmet. Dat is absoluut niet zo. Het is zelfs heel goed mogelijk voor een vrouw met HIV/AIDS om een kind te krijgen zónder die ziekte. Echt iets van méér dan 90% kans dat het kind de ziekte niet had. Of zoiets zag ik een tijdje geleden in de volkskrant staan (niet zeker of het ook voor niet-westerse landen geldt, maar het laat wél zien dat het dus helemaal niet superbesmetelijk is). Ik heb je topic trouwens naar L&G gezet omdat het grotendeels over SOA's gaat, en dat hoort op L&G thuis. Ik reageer later op het andere deel van je post. |
![]() |
|||
Citaat:
Dertig minuten, volgens die website. En ik vond doodgaan het makkelijkste uitleggen. ![]() Oh en: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik denk dat hiv dan geen sporen kan maken. maar je hebt gelijk ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja. Je hoeft dus niet per sé besmet te raken op het moment dat je 1 druppel bloed van iemand met hiv op de een of andere manier in een wondje krijgt. Wat niet weg neemt dat als iemand hiv positief is je onveilige seks kan hebben zonder risico's of bloedtransfusies kan doen zonder te kijken of iemand hiv positief is etc.
|
![]() |
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[WLAN] Wat vraagjes.. Johnnie-mannuh | 2 | 14-12-2004 19:50 | |
Eindexamens 2004 |
Wat vragen jullie??? Verwijderd | 8 | 16-06-2004 09:45 | |
Software & Hardware |
[Prijzen] Wat vraag jij voor computersupport? Martin | 53 | 24-12-2003 22:16 | |
De Kantine |
Wat vraag je voor je verjaardag? Daantje_0705 | 50 | 11-04-2003 17:19 | |
Liefde & Relatie |
Wat vraag je als je niet van uitgaan houdt? Evito | 58 | 10-12-2002 20:44 | |
Software & Hardware |
betekenis van wat afkortingen..:S en wat vraagjes ChuCky16_:-) | 13 | 16-10-2002 18:39 |