Oud 28-08-2011, 17:01
RoanB
RoanB is offline
Hallo iedereen,

Ik ben sinds een week of 2 hartstikke verkouden. Dit heeft in eerste instantie geleidt tot hevige keelpijn (3 dagen last van gehad) en verstopte oren. Mijn oren heb ik daarom afgelopen dinsdag uit laten spuiten (voor de 3e keer in +- 2 jaar). Altijd weer lekker als die bende eruit is, maar in de nacht van donderdag op vrijdag begon m'n rechteroor pijn te doen. Inmiddels is het zondag en is de pijn alleen maar erger geworden.

Ik gebruik momenteel neusspray van Otrivin en ibuprofen (400 mg) om de pijn te verzachten. Het werkt alleen niet bijster goed. Nu zit ik met het probleem dat ik van het weekend niet naar de huisarts kon en morgen weer moet beginnen op school. De eerste paar dagen zijn erg belangrijk en kan ik dus niet missen (project groepindeling, introductie etc.). Ik zou donderdag pas naar de huisarts kunnen gaan, omdat ik dan vrij ben.

Mijn vraag is dus of er misschien middelen zijn die beter werken, zodat ik tot donderdag redelijk pijnvrij naar school toe kan. En heeft iemand nog tips? Ik las al dat het handig is om rechtop te gaan slapen om zo te voorkomen dat je oren steeds dichtploppen.

Alvast bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 17:06
highplaces
highplaces is offline
Misschien is het handig om je neus te sprayen met wat zout water, of om even langs de apotheek te gaan (wanneer je even tijd hebt na school o.i.d.) om wat oordruppels mee te nemen. Als het erger wordt, kun je altijd nog 's avonds bij de eerste hulp terecht. Sterkte ermee. Ben al 14 jaar oorpatiënt en weet dus als geen ander hoe het is om oorpijn te hebben.
Oud 28-08-2011, 17:48
Pluis
Pluis is offline
Een tripje naar de huisarts kost je geen hele dag, dus maak gewoon een afspraak voor ergens aan het einde van de middag, of plan het zo dat het in een pauze valt. Je gezondheid moet altijd op 1 staan.
Oud 28-08-2011, 18:05
RoanB
RoanB is offline
Citaat:
Misschien is het handig om je neus te sprayen met wat zout water, of om even langs de apotheek te gaan (wanneer je even tijd hebt na school o.i.d.) om wat oordruppels mee te nemen. Als het erger wordt, kun je altijd nog 's avonds bij de eerste hulp terecht. Sterkte ermee. Ben al 14 jaar oorpatiënt en weet dus als geen ander hoe het is om oorpijn te hebben.
Ik heb vorige week al oordruppels gehaald, maar in de bijsluiter staat vermeldt dat je ze niet mag gebruiken bij een infectie of ontsteking.

@Pluis: Het probleem is dat ik in Amsterdam op school zit en ongeveer 1,5 uur reistijd heb. En ik begin elke dag om 8.30u en ben elke dag pas rond 16.00u uit. Denk niet dat ik aan het begin van de avond nog terecht kan bij de huisarts
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 18:36
Hawahaai
Hawahaai is offline
Een watje met slaolie in je oor kan helpen, maar ook niet altijd. Met druppels van de huisarts kan het snel opgelost zijn, dus het is toch het beste om daar zo snel mogelijk even naar toe te gaan. Met hevige oorpijn kun je ook op school niet goed functioneren.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 20:53
whoo yhoo
whoo yhoo is offline
je school gaat vast niet moeilijk doen als je een dag wat later komt hoor helemaal niet met een reden als deze.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten