als je die toets morgen al hebt ben ik nu te laat.
Zo niet, of voor volgende keer: goede vraag !
Het hangt een beetje van het onderwerp af.
is er veel rekenwerk, dan is het t beste om als een soort 'modelopgave' één opgave helemaal goed door te nemen, en de verschillende rekenstappen goed te kunnen uitleggen. Waarom je dit doet, en hoe je het berekent (als dat niet eenvoudig voor je is). Dus pak die ene opgave over (bijv) kostprijsberekening er bij, en kijk goed wat ze doen en waarom.
Zitten er veel nieuwe begrippen in de tekst, dan moet je stiekem toch weer gewoon woordjes leren. Je moet die begrippen niet zozeer van buiten kennen, maar meer kunnen 'duiden'. Als ik je vrrag : geef een definitie van een computer, dan zit je ook even te denken, terwijl je best weet wat het is. Zo moet je ook bijv een begrip als 'verborgen werkloosheid' kunnen 'aanvoelen'.
En ten derde zijn er nog de 'redeneringen', de oorzaak-gevolg redenaties. Schrijf de eerste oorzaak op, en probeer dan steeds te beredeneren (als je t niet meteen al ziet) hoe de verschillende partijen als de huishoudens, de bedrijven, de overheid en het buitenland hierop reageren.
|