Oud 04-10-2011, 15:02
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
ik heb een toets voor economie
maar ik weet niet hoe ik het moet leren................................
kan iemand me helpen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2011, 15:04
Loner
Loner is offline
Je boek openslaan en de zinnen beginnen te lezen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 15:07
weesee
weesee is offline
Citaat:
Je boek openslaan en de zinnen beginnen te lezen.
haha, ja, dat dus, het help niet om dat via een forum te vragen, voor iedereen is dat anders...
Oud 04-10-2011, 15:07
elzz
de formules leer ik altijd, begrippen, en misschien staat er een test achter het hoofdstuk,
bij ons wel. die maak ik altijd... en de rekenopgaven.
succes!!! xxx
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 23:47
the economist
the economist is offline
als je die toets morgen al hebt ben ik nu te laat.
Zo niet, of voor volgende keer: goede vraag !

Het hangt een beetje van het onderwerp af.
is er veel rekenwerk, dan is het t beste om als een soort 'modelopgave' één opgave helemaal goed door te nemen, en de verschillende rekenstappen goed te kunnen uitleggen. Waarom je dit doet, en hoe je het berekent (als dat niet eenvoudig voor je is). Dus pak die ene opgave over (bijv) kostprijsberekening er bij, en kijk goed wat ze doen en waarom.

Zitten er veel nieuwe begrippen in de tekst, dan moet je stiekem toch weer gewoon woordjes leren. Je moet die begrippen niet zozeer van buiten kennen, maar meer kunnen 'duiden'. Als ik je vrrag : geef een definitie van een computer, dan zit je ook even te denken, terwijl je best weet wat het is. Zo moet je ook bijv een begrip als 'verborgen werkloosheid' kunnen 'aanvoelen'.

En ten derde zijn er nog de 'redeneringen', de oorzaak-gevolg redenaties. Schrijf de eerste oorzaak op, en probeer dan steeds te beredeneren (als je t niet meteen al ziet) hoe de verschillende partijen als de huishoudens, de bedrijven, de overheid en het buitenland hierop reageren.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 14:59
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
Citaat:
als je die toets morgen al hebt ben ik nu te laat.
Zo niet, of voor volgende keer: goede vraag !

Het hangt een beetje van het onderwerp af.
is er veel rekenwerk, dan is het t beste om als een soort 'modelopgave' één opgave helemaal goed door te nemen, en de verschillende rekenstappen goed te kunnen uitleggen. Waarom je dit doet, en hoe je het berekent (als dat niet eenvoudig voor je is). Dus pak die ene opgave over (bijv) kostprijsberekening er bij, en kijk goed wat ze doen en waarom.

Zitten er veel nieuwe begrippen in de tekst, dan moet je stiekem toch weer gewoon woordjes leren. Je moet die begrippen niet zozeer van buiten kennen, maar meer kunnen 'duiden'. Als ik je vrrag : geef een definitie van een computer, dan zit je ook even te denken, terwijl je best weet wat het is. Zo moet je ook bijv een begrip als 'verborgen werkloosheid' kunnen 'aanvoelen'.

En ten derde zijn er nog de 'redeneringen', de oorzaak-gevolg redenaties. Schrijf de eerste oorzaak op, en probeer dan steeds te beredeneren (als je t niet meteen al ziet) hoe de verschillende partijen als de huishoudens, de bedrijven, de overheid en het buitenland hierop reageren.
bedankt zeg dan kan ik nu een keer een voldoende halen!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten