Hoi, ik ben 15 jaar en ik wil graag op me zelf wonen en vroeg me af of dat al mogelijk was vanaf je 16e
Nou waarom?
Ik heb een moeder van 36 die nog naar mijn mening nog niet klaar is voor kinderen.
Zelf heb ik ook nog 2 zusjes (10 en 12) maar het probleem is dat mijn moeder aangezien je er jong uit ziet zich ook jong gedraagd. Ze gaat heel veel uit, heeft geen lange relaties, slaap alleen maar de heledag en heeft nooit iets bereikt. Ze krijgt uitkering en werkt af en toe zwart.
Ook komen er vaak mensen over de vloer
Mijn twee zusjes wonen al bij m'n oma maar daar kan ik niet wonen aangezien ik niet met mijn zusjes en oma overweg kan. Het lijkt er erg op dat mijn moeder haar kinderen niet eens op de 1e plaats zet in haar leven. Ook geeft ze nooit het goede voorbeeld en trekt ze mijn zusjes voor.
Ik zou graag weg uit huis willen omdat ik dit niet meer vol kan houden. Daarom hoop ik dat het mogelijk is om vanaf je 16e ergens anders te wonen.
Jeugdzorg wil ik niet aan doen aangezien me moeder daar al genoeg problemen aan had.
Is het niet mogelijk om zo een studenten flatje te nemen? Ik heb alleen maar ruimte nodig voor m'n computer, bed, douche, wc en keuken.
Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen want ik wil niet uit huis maar door het gedrag van m'n moeder moet ik wel.
MVG