En vind/vond je dat veel/weinig/precies goed? Vertel er ook even bij welke schoolsoort, welke klas(sen), evt. welk profiel en hoe lang een lesuur duurt.
Ik had in de onderbouw (1 t/m 3 gymnasium) 32 of 33 lesuren van 50 minuten. Voldoende tijd om stof eigen te maken, hoewel een extra uur klassieke talen niet zou hebben misstaan.
In de bovenbouw (4 t/m 6 gymnasium) had ik 34 t/m 38 lesuren van 50 minuten + altijd 4 lesuren die niet konden worden ingeroosterd (vak moest ik zonder lessen halen). Profiel: N&T + N&G, met Economie-1, Latijn en Grieks als keuzevakken. Met zoveel uren had ik aan het einde van de dag toch wel verslapte concentratie. Maar het kan ook niet veel anders als je veel vakken wil volgen.
In de onderbouw (1 t/m 3 vwo), had ik ook iets van 32 of 33 lesuren van 50 minuten en in de bovenbouw (4 havo tot heden) heb ik 28 lesuren van 50 minuten + een aantal studie-uren om je huiswerk je maken of toetsen te leren, ofzo.
Per dag heb ik 4 tot 7 lesuren.
Mijn profiel is C&M met aardrijkskunde, beeldende vorming en biologie als keuzevakken.
Ik ben er helemaal gelukkig mee.
19-08-2012, 20:36
Verwijderd
Afgelopen jaar had ik er 36 (5e klas gymnasium) dus dat zal dit jaar ook wel ongeveer zo zijn (behalve in de 2e helft van t jaar). mijn lesuren zijn trouwens 45 minuten en ik doe N&G/N&T met economie, filosofie en frans als keuzevakken.
In de onderbouw weet ik niet meer maar vorig jaar (5 HAVO via VAVO) had ik 14 lesuren per week waarvan 6 van 60 min en 8 van 75 minuten. Dus in totaal 16 klokuren per week. Mijn profiel was NG/NT (eng, nl, bio, wis-b, nat, schei en ak)
Dit is eigenlijk veel te weinig, maar het is wel lekker..
In de onderbouw (brugklas t/m VWO 3) heb ik ongeveer 32 à 33 lesuren per week gehad, ieder lesuur duurde dan 50 minuten. Vaak 7 uren per dag wel.
In 4 en 5 VWO had ik er ongeveer 28 denk ik, ongeveer 6 uren per dag. In 6 VWO had ik er iets van 25, maar na de kerstvakantie en na de voorjaarsvakantie waren het er nog maar 21 ofzo.
Nu ga ik studeren en ik schat dat ik per week zo'n 15 lessen heb, maar geen idee hoe lang enzo.
Vorig jaar, HAVO 4, had ik 29 uren ingeroosterd. Wij moeten minimaal 30 uren op school maken, dus dat hield in dat je één uur extra in de mediatheek of studieruimte moest blijven zitten om aan je uren te komen.
De onderbouw weet ik niet meer. Inmiddels twee jaar geleden dus ik weet het niet. In ieder geval een stuk meer dan in de bovenbouw omdat je alle vakken had en ook nog godsdienst en tekenen.
Ik heb maar liefst 32 uur(incl. 3 uur ckv) en dan nog 2 studie-uren.
En dan hebben we ook nog een gekke teamleider die je overal achtervolgd, en als je te laat komt dit gebeurt en bla bla.
Ik weet alleen nog vanaf 4 mavo. Ik heb op school uren van 60 minuten.
In 4 mavo had ik 25 lesuren. 4 havo spijt me ten zeerste voor jullie, maar dat ga ik niet berekenen, omdat bij ons op school Engels zwaar kut verliep en Nederlands en gym ook een beetje, waardoor we veel uitval hebben gehad, wat we in het tweede helft van het jaar moesten inhalen. Komt er op neer dat ik dat jaar veel te weinig fatsoenlijk Engels heb gehad en ik dus zoiezo niet begin met dat mee te tellen.
Dit jaar zit ik op 24 uur, waar maximaal 3 toetsuren bij op komen. Op die uren moet je wel een proefwerk hebben, anders ben je als nog vrij dat uur. Met toetsuren zit ik dus op 27 uur.
Ik doe 2gymnasium, en ik heb 25 uur per week. Klinkt best weinig als je het mij vraagt, maar onze lessen duren dan ook zeventig minuten. 25 is bestweinig, kheb 3 dgen 5 uur, een dag vier en een dag zes. Bij die laatste ben ik pas om kwart voor vijf uit