Oud 20-11-2011, 10:45
Isaac Newton
Isaac Newton is offline
Beste forumleden,

Sinds enkele jaren heb ik enorm veel last van vettig haar. Het is eigenlijk begonnen na mijn kuur isotretinoine. Daardoor verloor ik pakken haar en werd mijn haar ook nog eens veel dunner. Van mijn stevig kwaliteitshaar bleef dus niet veel meer over. Besloot dan ook maar om er de schaar in te zetten. Ga nu door het leven met een heel kort kopje.

Het rare is dat mijn hoofdhuid heel gevoelig is geworden. Waar ik vroeger geen enkel probleem had met het gebruik van shampoo's, lijkt het dat ik er nu geen enkel meer kan verdragen. Volgens de dokter is het goed mogelijk dat mensen allerlei allergiën kunnen ontwikkelen doorheen hun leven. Sommige mensen kunnen van de ene dag op de andere blijkbaar in één keer allergisch worden (bijvoorbeeld) voor appels.

Die dokter heeft me nu een speciale shampoo voorgeschreven die ik wel kan tolereren. Probleem is wel dat ik deze maar om de 3 à 4 dagen mag gebruiken. Vooral de dagen voor een wasbeurt, is mijn haar wel heel vettig. Aan mijn voeding ligt het alleszins niet. Volg een gezond dieet.

Soms speelt het in mijn hoofd dat sommige mensen onterecht zouden kunnen denken dat ik geen hygiëne heb. Niks is minder waar. Maar ja, wat doe ik eraan?

Zijn er hier mensen met gelijkaardige ervaringen? Of mss tips om dit akkefietje te verhelpen of een mouw aan te passen?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 21:29
Sihem
Sihem is offline
Kon je niet tegen alle shampo's? Ik ben alleen allergish voor nivea bijvoorbeeld. Heb je al aan de docter gevraagt of er geen shampo is die je vaker mag gebruiken? En droogshampo's ben je daar ook allergish voor?
Verder wordt je haar van producten die je erin smeert ook sneller vet, weet niet of je iets gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 21:50
Verwijderd
Ik zou het niet weten, zo heeft iedereen wel zijn dingen. Niemand is perfect.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 22:37
patricia15
patricia15 is offline
Ik heb zelf ook heel snel vettig haar.

Ik moet elke dag onder douche want anders is het ook heel vettig.

Heb wel een shampoo van andrelon 'voor haar dat snel vettig word' geprobeerd, maar dat hielp bij mij niks.
Er is nu iets van andrelon droogshampoo ofzo iets, dat ga ik nog een keer uitproberen, misschien moet jij dat ook proberen.
En misschien helpt dat wel.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 05:01
Volk
Volk is offline
Hoe vaker je je haar wast hoe sneller het vettig wordt. Je kunt je haar 1 keer per week gaan wassen en dan zou het na een tijdje een stuk minder snel vettig moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 19:09
Knaagdier
Knaagdier is offline
Gewoon vaak wassen? -.-
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 19:24
Verwijderd
ik heb er ook wel last van ik douche elke dag met de shampoo guhl voor vettig haar , enzo heb ik geen vettig haar meer. (groene fles kijk uit je hebt 2groene, lees detekst en je vindt de juiste)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 02:09
sodamnflossy
sodamnflossy is offline
Wassen met shampoo: weg vet haar.
Ik heb ook wel 's last van vettig haar, en als ik het was met shampoo is het meteen weg.
Oud 27-11-2011, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Wassen met shampoo: weg vet haar.
Ik heb ook wel 's last van vettig haar, en als ik het was met shampoo is het meteen weg.
Misschien is het handig om meer te lezen dan alleen de topictitel; TS vertelt dat hij allergisch is voor shampoo
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 13:59
xlovesong
xlovesong is offline
Citaat:
Hoe vaker je je haar wast hoe sneller het vettig wordt. Je kunt je haar 1 keer per week gaan wassen en dan zou het na een tijdje een stuk minder snel vettig moeten worden.
Yup, ik weet dat het slecht is om je haar vaak te wassen... However, als ik mijn haar één dag niet was is het alweer vet, en zoals TS zegt: je wilt ook niet dat mensen denken dat je geen hygiëne hebt. Meh.
Oud 28-11-2011, 11:08
tuttebel
tuttebel is offline
droogshampoo maakt je haar ook minder vet; het is een soort talkpoeder in een spray-vorm. Als je daar niet allergisch voor bent kun je dat ook uitproberen.
Oud 28-11-2011, 12:30
Verwijderd
Mocht je trouwens de gewoonte hebben om veel aan je hoofd te zitten, bv als je huiswerk aan het doen bent ofzo, probeer dat dan af te leren, want daarvan wordt je haar heel snel vet. Deels doordat je talg, zweet en vuil zo van je handen in je haar smeert en deels doordat je met wrijven of krabben de talgproductie van je hoofdhuid stimuleert.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 16:21
KleinePrinses
KleinePrinses is offline
Citaat:
Mocht je trouwens de gewoonte hebben om veel aan je hoofd te zitten, bv als je huiswerk aan het doen bent ofzo, probeer dat dan af te leren, want daarvan wordt je haar heel snel vet. Deels doordat je talg, zweet en vuil zo van je handen in je haar smeert en deels doordat je met wrijven of krabben de talgproductie van je hoofdhuid stimuleert.
Dat wist ik nog niet, weer wat geleerd! Ga ik dat ook niet meer doen aangezien ik ook snel vet haar heb.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 10:22
Isaac Newton
Isaac Newton is offline
Citaat:
droogshampoo maakt je haar ook minder vet; het is een soort talkpoeder in een spray-vorm. Als je daar niet allergisch voor bent kun je dat ook uitproberen.
Zal dat eens proberen. Bedankt voor de tip.

@Sarah: Wat je zegt, wist ik al. Deze soort onbewuste dwanghandelingen leer je beter af.

Het is inderdaad zo dat indien je je haren stelselmatig minder frequent begint te wassen, ze ook minder snel vettig worden. Alleen zal je haar de eerste weken er heel vettig uitzien voor het begint te milderen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten