Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja er is wel een kans dat Jon nog leeft, maar wel een kleine. Als hij nog leeft, dan is het echt ernstig gewond en dan loopt hij veel risico om in de aankomende hoofdstukken alsnog dood te gaan. In Ghost kan hij weinig doen, behalve weer contact krijgen met Bran, denk ik. Maar misschien dat daar ook nog een oplossing is, want ik weet niet precies hoe Bran hierin factort... (mooi Nederlands woord
![]() De children of the forest vochten van oudsher tegen de white walkers, toch? (de messen/pijlpunten van obsidiaan waren van hun als ik me goed herinner). Maar Bran kan als een boom echt geen bal doen, dus ik hoop eigenlijk dat hij daar nog weer weg weet te komen. Met heel wat meer kennis en kracht, hopelijk. Hee hij kan trouwens ook in die reus hebben gezeten, misschien..? |
![]() |
|
O, ik heb die zin aangepast, maar blijkbaar maar voor de helft. Ik bedoel het hele boek. Ik vind, met name het Daenerys gedeelte, langdradig. Maar ook het verhaal van Bran en de Ironmen is langdurig.
Gelukkig is Griffin's Roost nu door Aegon ingenomen en krijgt de oorlog weer wat dynamiek. Maar idd, ik ben blij dat het verhaal nu weer naar elkaar komt. En hopelijk komt Sansa snel aan haar einde.
|
Ik vind het echt geweldige boeken! Alleen bang dat George Martin het loodje legt voordat hij zijn serie kan afmaken. Als je kijkt hoe lang we hebben moeten wachten op het vijfde deel...Maar over het boek: Hoewel ik ervan hou dat iedereen zomaar dood kan gaan (dat maakt het wel wat realistischer) vond ik het toch echt zo verschrikkelijk erg van Jon. Ik was ervan overtuigd dat Jon het 'ice' gedeelte was van a song of ice and fire, maar dat werkt niet echt als hij doodgaat.
![]() Het vijfde boek vond ik eigenlijk ook het minst van de serie. In de vorige boeken las ik de gedeeltes van Stannis, Bran en Dany nogal snel omdat ze me niet erg interesseerden. Het plot rond King's Landing vind ik toch het leukst en daar hadden ze niet erg veel mee te maken. Maar nu was het een heel boek vol met de wat saaiere povs! Wat ik me ook afvraag is of Sandor Clegane nog leeft. Brienne had op Quiet Isle wel iemand gezien die even lang was als hem, en mank liep (wat door zijn verwondingen zou kunnen komen), maar het lijkt me toch een beetje vergezocht. Al hoop ik wel dat hij nog leeft, ik vond het echt een geweldig personage. ![]() |
![]() |
|
Ik ben nu een aantal hoofdstukken op weg in het eerste deel, maar ik ben er nog niet kapot van. Ieder hoofdstuk een ander personage en een heleboel daaromheen. Ik snap er eerlijk gezegd nog maar erg weinig van, wat een hoeveelheid mensen die ik amper uit elkaar kan houden en de onderlinge verhoudingen zijn me helemaal vaag. Ik leg het nog niet aan de kant, maar echt boeien doet het me nu zeker nog niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En Sandor Clegane vind ik ook tof! @Ieke: Het vergt wat pagina's voor je er in zit. Ik was al eens begonnen in het eerste boek en ik had het toen weggelegd, maar op vakantie had ik alleen die eerste twee boeken mee, dus toen moest ik wel, en na de eerste helft van het eerste boek zit je er wel in. Tenminste, ik en iedereen die ik ken die het gelezen heeft ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik vind Stannis juist geweldig. Hij is enorm rechtlijnig en rechtvaardig, no matter what. De hele situatie in het noorden was voor mij het enige wat me echt bleef boeien. Ik ben benieuwd hoe Stannis vs Bolton/Freys gaat aflopen en of we daardoor een nieuw Noordelijk front gaan krijgen. Verder ben ik blij dat Davos nog steeds leeft. Mooi karakter.
Bij Dany moet de oorlog nou gewoon eens goed uitbarsten, ik hoop de unsullied in actie te zien.
||
Citaat:
Heeft iemand hier trouwens ook de HBO serie van Game of Thrones gezien? Ze hebben voor het tweede seizoen Carice van Houten gecast als Melisandre. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, ik vond de serie heel gaaf! Maar ook gewoon om het allemaal uitgebeeld te zien. Hoewel het me irriteert dat Dany er 17 is gemaakt ipv 13, en alle Stark-kinderen ook minstens 2 of 3 jaar er bij hebben gekregen. Beetje lafjes. Heb zin om seizoen 2 te zien
![]() |
![]() |
|
Eerlijk gezegd vind ik het wel best dat ze wat ouder zijn gemaakt. Dat heeft er ook een beetje mee te maken dat ik er in het eerste boek op een of andere manier overheen heb gelezen hoe jong al die kinderen eigenlijk waren, dus toen ik dat in latere boeken doorkreeg was dat een beetje een shock. (Ik bedoel, Arya moet ongeveer tien zijn als ze dat jochie vermoord. Ik heb een nichtje van tien, en dat beeld werkt niet helemaal in mijn hoofd.) Ik heb ook ergens in een interview gelezen dat George R.R. Martin er later spijt van had dat hij ze zo jong had gemaakt, omdat hij daardoor heel veel plots die hij voor de kinderen in zijn hoofd had niet goed kon uitvoeren. En ik denk niet dat ze het in Amerika goed hadden gevonden als ze een dertienjarige die scenes tussen Dany en Drogo hadden laten spelen. En het eruit knippen was verschrikkelijk zonde geweest. Dan heb je ook nog Robb die dan vijftien of zoiets moet zijn terwijl hij het noorden aanvoert. In de boeken werkt het wel, maar in de serie zou ik het niet helemaal serieus nemen
![]() En je hebt wel gelijk dat Carice er een beetje te lief uitziet. Ook niet echt exotisch genoeg naar mijn mening. Maar ik vind het helemaal geweldig dat er een Nederlandse actrice in speelt, dus daar kijk ik even doorheen. Ik hoop alleen wel dat ze een niet te zwaar accent heeft. Dat zou het wel aardig verpesten. En de serie komt uit in april, toch? Ik heb er echt zwaar zin in. Zeker als je bedenkt hoe lang we waarschijnlijk nog moeten wachten tot het volgende boek. En even terug naar het eerste seizoen. Vond andere mensen ook dat Sansa er een stuk ouder uitzag dan Joffrey? Ik vond die zoenscene echt...vreemd. |
![]() |
|
Ik vind de casting tot nu toe erg sterk gedaan, verder niet echt een aanname om er van uit te gaan dat Carice van Houten de boel gaat verpesten oid. Over het leeftijdsverschil is al genoeg gezegd; met (jonge) kinderen werken zou waarschijnlijk meer kwaad dan goed gedaan hebben qua verhaal en wat wel en niet gefilmd mocht worden. Om nog maar niet te spreken van arbo-regeltjes die gelden voor kinderen in de filmindustrie.
|
Verwijderd
|
Oh ik snap het wel, maar voor mij doet het een beetje af aan sommige personages. Zo onzeker als Dany is is logisch als ze 13 is, maar met 17 is ze al jaren een vrouw in die wereld. Nou goed, het stoorde me niet genoeg om de serie niet alsnog heel gaaf te vinden.
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|