Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik weet niet of ik het nou altijd verkeerd begrepen heb, maar zijn rozenkransen niet een 'ding' om mee te bidden en niet een sieraad?
|
Verwijderd
|
^Je hebt gelijk, van oudsher is een ketting om mee te bidden. Mijn oma had er een en daar zaten tien bolletjes achter elkaar, een aantal schakelingen, één bolletje, een aantal schakelingen en dan weer tien bolletjes. Zo ging de ketting rond. Die tien bolletjes stonden voor het gebed 'Onze Vader' en het ene bolletje voor 'Wees gegroet Maria'. Als ze ging biechten, zei de pastoor iets in de trant van "Drie keer de rozenkrans rondbidden en dan is het je vergeven" en dan moest ze drie keer de hele rozenkrans, bolletje voor bolletje, rondbidden en dan was het weer goed.
Overigens ben ik van mening dat rozenkranzen niet als sieraad gedragen moeten worden, ik vind het spuuglelijk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind kruisjes mooi en ik draag er ook veel. Maar een kruisje is van oudsher geen katholiek symbool. Een rozenkrans wordt ook in meerdere religies gebruikt (als bidkralen dan), maar is wel een teken van geloof. Hoewel ik die dingen mooi vind, vind ik de gedachte erachter niks. Maar als iemand zoiets wil dragen, moet hij/zij dat eigenlijk zelf weten.
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|