Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
http://www.minimumloon2012.nl/ kijk op deze website wat je per 1 januari 2012 hoort te verdienen. Hangt er ook vanaf of je parttime of fulltime werkt. Sowieso begrijp ik niet wat je daar doet voor die 2,67. TWEEEUROENZEVENENZESTIGCENTJONGUH.
Zeker als je 16 bent, kan je beter bij de Appie of Macdonalds gaan werken, daar heb je namelijk ook groeimogelijkheden waardoor je sneller je salaris kan opkrikken. Offe.. Streetwise! Kut werk, want je moet mensen aanspreken op straat en vragen om een donatie, of whatsoever, maar je krijgt wel 3 keer zoveel als wat jij nu verdiend. http://financieel.infonu.nl/administ...1-en-2012.html <-- hier staat het eigenlijk beter uitgelegd... Anyway, je salaris gaat omhoog A) als je ouder wordt, B) als de minister besluit het minimumloon omhoog te gooien per 1 januari 20huppeldepup en C) als je het verdiend omdat je ervaring op hebt gedaan, bepaalde klussen hebt geklaard nje nje nje.. Hoewel daar volgens mij niet echt sprake van is wat jouw baantje betreft. Maarja, je hebt natuurlijk ook moraalridders die dadelijk gaan reageren, en zeggen dat je maar genoegen moet nemen voordat de crisis zijn schoenafdruk diep in je hol achterlaat. |
![]() |
|
Ik denk dat je dit bedoelt? http://www.nu.nl/economie/2707445/bo...s-rechter.html
|
![]() |
|
Ik neem aan dat je dat op mij doelde?
Maar als ik dit lees; "Een aantal franchisers gaf het personeel in afwachting van de cao al een loonsverhoging. Die willen zij nu verrekenen met de 2 procent die in de nieuwe cao is afgesproken." , hebben de franchisers dus al een loonsverhoging gegeven vóórdat de CAO-verhoging inging. En nu wil de FNV 2% extra op de verhoogde lonen? Wie is er nu fout? |
![]() |
|
![]() |
Nee dat is het nou juist toen ik 16 werd hoorde ik meerde verdienen maar op de november loonstrook stond nog 2,76 dus vandaar dat ik me daarin wil verdiepen dat ik niet weer te weinig loon krijg
||
Citaat:
In je eerste post zeg je dat je onder de mitex valt, die kun je hier vinden: http://www.salaris-informatie.nl/ind...xtielindustrie . Wat ik daar zo snel in zie staan is het volgende. Op blz 79 staat een tabel met uurloon voor een 16jarige, van 1 juli 2011 tot 1 oktober 2011. De uren die je in september gewerkt hebt, zou je dus €3,65 moeten hebben gekregen. Ik ga er even vanuit dat je geen mbo opleiding hebt afgerond en dat je in functieschaal 1 valt (dit staat uitgelegd op blz 32). In de tabel op blz 80 kun je zien wat je vanaf oktober 2011 zou moeten verdienen: €3,67. Zijn de bedragen die jij noemt netto of bruto? Daar zou het verschil in kunnen zitten. Heb je loonheffingskorting toegepast? Iedereen betaalt namelijk belasting over zijn inkomsten, maar als je weinig verdient, hoef je ook weinig te betalen. Door de heffingskorting meteen toe te laten passen, krijg je dus meer uitbetaald. Als je geen loonheffingskorting toe laat passen, kun je de teveel door jou betaalde belasting terugvragen. edit: ik zie nu dat je pas sinds 18 oktober 16 bent, dus die daarvoor viel je buiten de tabel die in de cao staat. voor die periode denk ik dat je gewoon het wettelijk minimumloon kreeg, waar iemand anders al een link van postte. Vanaf je 16e, zou je dus €3,67 moeten verdienen. Laatst gewijzigd op 08-01-2012 om 21:24. |
![]() |
|
![]() |
Zou je het stukje over loonschalen kunnen citeren denk dat ik dan zowiezo te weinig verdien ga dit dus ook uitprinten en goed doorlezen en markeren wat belangerijk is met wat geluk wordt dat nog verwerkt met me februarie loon
![]()
||
Citaat:
![]() Is die €3,01 die jij verdient bruto of netto? Wordt er loonheffingskorting toegepast? Daar heb je een formuliertje voor ingevuld. En ik heb er niet veel verstand van, het staat allemaal in de CAO ![]() |
![]() |
|
![]() |
Oke maar ik zag gister die schalen niet staan van welke schalen er zijn. Dus dan het loon ziet er dan dus ook uit als abra cadabra maar zowiezo klopt er iets niet. En waar kan je zien wat de loonsheffing is?
― André Gide Laatst gewijzigd op 09-01-2012 om 07:15. |
![]() |
|
![]() |
Zijn de bedragen die jij noemt netto of bruto? Daar zou het verschil in kunnen zitten. Heb je loonheffingskorting toegepast? Iedereen betaalt namelijk belasting over zijn inkomsten, maar als je weinig verdient, hoef je ook weinig te betalen. Door de heffingskorting meteen toe te laten passen, krijg je dus meer uitbetaald. Als je geen loonheffingskorting toe laat passen, kun je de teveel door jou betaalde belasting terugvragen.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Baantje? Wat verdien jij? isisnoort | 75 | 18-03-2012 08:02 | |
Werk, Geld & Recht |
Het grote Albert Heijn Topic (deel 5) ikbenschipper1 | 500 | 04-02-2009 16:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Busstaking tijdens examens T_ID | 500 | 10-06-2008 18:47 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Werk, Geld & Recht |
zin in werk of niet? Balance | 18 | 14-01-2003 20:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Partijprogramma Fortuyn Unexplained | 192 | 06-05-2002 21:47 |