Oud 22-01-2012, 16:34
Verwijderd
Ik heb een beetje gekke vraag, geloof ik Maar het valt me op dat ik, nu ik bij mijn ouders ben, mijn ondertanden/onderkaak gevoelig zijn. En dan bedoel ik niet dat ze niet goed tegen hete thee kunnen ofzo, maar dat ik eigenlijk continu een soort prikkelend gevoel ervaar daar, dat tot in mijn keel doortrekt. Het doet me denken aan een gevoel dat ik ook altijd had na het zwemmen, van het chloor.

Nu is de enige reden die ik hier voor kan verzinnen, het feit dat mijn vader binnen rookt en dat ik continu meerook. Maar waarom, precies? Ik vermoed dat het iets te maken heeft met dat mijn luchtwegen continu een beetje geïrriteerd raken, maar ik snap niet veel van het hoe of wat, en wat mijn tanden daar nou mee te maken hebben Dus ik vraag me af of er hier mensen zitten die enig idee hebben, of het herkennen..?

Ik rook trouwens zelf niet, maar dat moge duidelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 22:12
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Ik weet dat je er hoofdpijn door kan krijgen, of misselijk kan worden. irritatie aan de keel komt ook wel voor :-)
ikzelf rook niet, maar m'n moeder wel.. en ik heb wel een vervelend gevoel in de keel als iemand bvb een sigaret opsteekt recht naast me.. in de ochtend kan ik er zelfs misselijk van komen van bij iemand te wandelen die rookt... kweetniet of je iets hebt aan m'n uitleg, maar van gevoelige onderkaak ofzo daar weet ik niets van
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 11:43
Verwijderd
Had je het voor het rookverbod bij het uitgaan ook?

Ik zou eerder denken aan voeding, al is het maar dat je andere boter gebruikt of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 16:14
Verwijderd
Nee, maar toen het rookverbod nog gold, was ik veel meer thuis en was ik er nog aan gewend. Ik had vroeger nooit echt last van de rook, ook niet toen ik uit huis was maar elk weekend nog wel thuis kwam. Tegenwoordig kom ik maar eens in de maand oid bij mijn ouders en merk ik dat ik er wel echt last van heb; hoesten, prikkelende ogen, etc.

Ik dacht juist niet aan voeding omdat het echt binnenín is zeg maar. Het is niet huid of slijmvlies wat ik voel, maar aan de binnenkant, ook van de tanden. Lijken mij de zenuwen die zich laten horen, maar ik snap niet waarom...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 15:00
Verwijderd
Ik vind het nog steeds erg onwaarschijnlijk klinken, en zou je willen bombarderen tot onderwerp van een experiment Maar drink je bijvoorbeeld niet plots weer iets met suiker ofzo bij je ouders, waardoor het pijn doet? Of dat de drank daar standaard gekoeld staat en thuis niet?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 13:17
Verwijderd
Van mij mag er een experiment gedaan worden Zolang er maar niet in mijn eigen huis gerookt gaat worden! Maar helemaal geen verschil in drinken of eten... Drink alleen water en thee (zonder suiker of melk) en dat is thuis en hier hetzelfde. Eten is ook dingen die ik hier ook eet. Het is ook iets dat ik merk zodra ik de trap op kom.

Ik heb trouwens wel een lichte huisstofmijtallergie, en dat is bij mijn ouders ook erger dan in mijn huis (ze hebben hoogpolig tapijt ).
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten