Oud 11-02-2012, 14:58
eenmeisje...
eenmeisje... is offline
Mijn beste vriendin heeft me laatst gezegd dat ze heel onzeker over zichzelf is (vooral haar lichaam) en ook Pro-Ana sites bezoekt. Alleen ik en een andere goede vriendin weten dat en we hebben haar beloofd het niet door te vertellen, maar ik wil niet dat deze 'gewoonte' uitloopt op anorexia. Ik en die andere vriendin maken ons zorgen om haar en we willen haar helpen, maar we willen daarin tegen niet onze belofte verbreken en het door te vertellen wat kan ik doen?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 15:39
Verwijderd
Je kunt haar vertellen dat degenen die leven in de categorie van die websites, ziek zijn en verre van gelukkig zijn. Je kunt er bij haar op aandringen dat ze zélf het aan nog meer mensen vertelt (wanneer haar eigen eetgedrag ook slecht is), dan hoef je haar niet te 'verraden'. Je kunt ingrijpen wanneer haar situatie levensbedreigend is (dus alsnog ouders of vertrouwenspersonen erbij halen). Je denkt nu dat er nog geen sprake is van een eetstoornis, toch? Wees erop behoed dat wanneer ze er wél een heeft, dat ze deze voor een deel kan verbergen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten