Oud 16-11-2011, 17:40
topaqua
topaqua is offline
De laatste jaren valt het me op dat er nog een negatieve sfeer rond het hele MBO hangt. Vooral op internet fora wordt er nogal neerbuigend over het MBO gesproken en lijkt het HBO toch wel als minimum te worden gezien waarmee je een goede baan kan krijgen.

Nou Is een goede baan natuurlijk subjectief want dat kan voor iedereen iets anders betekenen. Maar toch lijkt het ook hier, dat wanneer het over opleidingszaken gaat het vooral over HBO/WO gaat.

Waar zijn de MBO-ers?

Ik zelf volg nu een MBO3 opleiding via thuisstudie (wel erkend). Mijn doel is om hierna een relevante baan te zoeken, en te vinden!

Maar ik heb soms mijn twijfels over of dat wel lukken gaat. Gaat tegenwoordig echt bijna iedereen door naar het HBO dan?

Wat ik eigenlijk wil weten is, MBO-ers! hebben jullie (meer) moeite met een baan vinden?
Is een MBO3 opleiding een "goede" start om mee te zoeken naar een baan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2011, 21:58
Vice
Vice is offline
Mijn jongere broer heeft dan wel MBO niveau 4 gedaan, hij had toch behoorlijk snel een baan met een goed salaris. Het is natuurlijk ook afhankelijk welke opleiding je gevolgd hebt en of je werkervaring hebt (stage bijvoorbeeld).
Oud 17-11-2011, 07:11
Verwijderd
Ik denk dat het vooral heel erg afhankelijk is van welke kant je op wil. Wil je arts worden dan kom je er niet met MBO natuurlijk, maar wil je iets in de techniek gaan doen dan is een MBO diploma al voldoende geloof ik. En dan vind je echt wel snel een baan.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 16:02
topaqua
topaqua is offline
Ik doe de opleiding, Financieel administratief medewerker.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 05:44
Silvano08
Silvano08 is offline
Nee, MBO'ers hebben niet per defenitie meer moeite met het vinden van een baan. Bijvoorbeeld, in deze tijden waarin technische banen voor het oprapen liggen, en er technici/techneuten van alle niveau's nodig zijn, kunnen er genoeg banen gevonden worden, ook door MBO'ers. Dus niets om je zorgen over te maken.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 10:15
honnepon88
honnepon88 is offline
Dag allemaal,

Zelf heb ik de opleiding directiesecretaresse afgerond op MBO-4 niveau.
Toch had ik wel erg veel moeite met een baan vinden. Uiteindelijk wel wat "tijdelijke" administratieve functies gehad, maar tot nu toe nog geen functie als zijnde een echte secretaresse.

Nu ben ik tijdelijk werkzaam als receptioniste bij een notariskantoor, maar ik weet van mezelf dat ik veel meer kan dan dat. En dat contract loopt eind deze maand ook af.

Ik heb me bij diverse uitzendbureau's aangemeld, bij het jongerenloket geweest, gericht gesolliciteerd bij bedrijven zelf, open sollicitaties, regelmatig loop ik langs bij het CWI of er al wat nieuws hangt, alle online vacaturesites. Tot nu toe met weinig resultaat.

Zat er eerst aan te denken om HBO te gaan doen, maar ik weet van mezelf dat ik dat financieel niet red. En dat vind ik echt jammer.
Oud 03-01-2012, 16:42
Ivo
Ivo is offline
Of je met MBO of HBO makkelijker aan een baan komt, hangt heel erg af van de beroepsgroep. Is het aanbod aan HBO-ers groot en aan MBO-ers beperkt? Grote kans dat je dan met MBO niet heel veel moeite hebt om een passende baan te vinden. Bedrijven hebben voor een MBO functie vaak liever een echte MBO-er, dan een HBO-er die onder z'n niveau moet werken. Want de kans is groot dat die HBO-er op relatief korte termijn gedemotiveerd raakt en/of elke kans aanpakt om alsnog ergens anders in een HBO-functie te gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 22:41
fib
fib is offline
in de zorg is een tekort aan niv 2 en 3
Oud 01-02-2012, 18:31
pronky.net
pronky.net is offline
Citaat:
De laatste jaren valt het me op dat er nog een negatieve sfeer rond het hele MBO hangt. Vooral op internet fora wordt er nogal neerbuigend over het MBO gesproken en lijkt het HBO toch wel als minimum te worden gezien waarmee je een goede baan kan krijgen.

Nou Is een goede baan natuurlijk subjectief want dat kan voor iedereen iets anders betekenen. Maar toch lijkt het ook hier, dat wanneer het over opleidingszaken gaat het vooral over HBO/WO gaat.

Waar zijn de MBO-ers?

Ik zelf volg nu een MBO3 opleiding via thuisstudie (wel erkend). Mijn doel is om hierna een relevante baan te zoeken, en te vinden!

Maar ik heb soms mijn twijfels over of dat wel lukken gaat. Gaat tegenwoordig echt bijna iedereen door naar het HBO dan?

Wat ik eigenlijk wil weten is, MBO-ers! hebben jullie (meer) moeite met een baan vinden?
Is een MBO3 opleiding een "goede" start om mee te zoeken naar een baan?
Zelf doe ik Mbo niveau 3 ik ben ook benieuwd of ik snel een fatsoenlijke baan kan vinden. Want inderdaad er word vaak slecht over gesproken omdat mensen een slecht vooroordeel over ons hebben.

Laatst gewijzigd op 01-02-2012 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 01:24
Crazy-G90
Crazy-G90 is offline
Heb

MBO 2 - Onderhoudsmonteur
]MBO 3 - Algemene operationele techniek *(operator)

maar als je technisch bent zou ik proces operator worden !
er is zoveel werk in te vinden!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten