Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2012, 16:57
ce
ce is offline
Wat vinden jullie van homoseksualiteit.
En waaarom?
vindt je het bij meiden minder erg dan bij jongens?
Dit moet ik weten voor een verslag voor school
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2012, 17:06
Verwijderd
Prima. Maargoed ik heb dan zelf ook een vriendin(en ben vrouw).
Misschien kan je het beter doen dmv een poll.

Dus bv:

homoseksualiteit vind ik prima zowel bij jongens als meisjes
homoseksualiteit vind ik prima bij alleen jongens
homoseksualiteit vind ik prima bij alleen meisjes
homoseksualiteit vind ik bij geen van beide prima
het maakt mij echt niks uit iedereen moet het zelf weten
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 17:52
Pluis
Pluis is offline
en dit hoort niet op seksualiteit maar op Liefde en Relatie, aangezien je geaardheid veel meer is dan alleen seks.
Oud 09-03-2012, 17:54
Em.
Em. is offline
Ik vind niets. Tenminste, niets anders dan van heteroseksualiteit. En ik zou ook niet weten waarom ik mannelijke homo's erger zou moeten vinden dan vrouwelijke homo's.
Oud 09-03-2012, 17:56
Verwijderd
Ik vind het een beetje gay.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 18:02
ThomasJu
ThomasJu is offline
Citaat:
Ik vind het een beetje gay.
jup.

Maar zolang ze er andere mensen niet mee lastigvallen vind ik´t best.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 18:03
Em.
Em. is offline
Citaat:
jup.

Hoe bedoel je 'lastigvallen'?
Oud 09-03-2012, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Hoe bedoel je 'lastigvallen'?
gayparade.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 18:18
Verwijderd
ik vind het allebei niet erg. zolang een mens maar gelukkig is ermee.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 22:06
Verwijderd
Ik vind homoseksualiteit normaal.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 22:06
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
jup.

wat bedoel je hier nou weer mee? Je kunt het niet op commando aan en uit zetten, en een mens is meer dan zijn geaardheid.
Wat als je beste vriend nu homo blijkt te zijn? Vind je dat dan ook lastigvallen?

Citaat:
gayparade.
Vind je dat lastigvallen? Ben je gedwongen om te kijken ofzo
Oud 09-03-2012, 22:55
Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Citaat:
Ik vind homoseksualiteit normaal.
Ik heb niets tegen homo's maar het is allesbehalve normaal.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Vind je dat lastigvallen? Ben je gedwongen om te kijken ofzo
Als het in de stad is waar je woont, kan ik me voorstellen dat het lastig is. Zo heb ik niets tegen marathonlopers, zo lang ze mij er niet mee lastigvallen. Maar het is wel eens lastig dat alle wegen ervoor worden afgezet, vooral toen ik binnen de cirkel van een marathon woonde.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 23:06
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik heb niets tegen homo's maar het is allesbehalve normaal.
Hoezo is het niet normaal? Omdat het geen meerderheid is? Dan zijn blauwe ogen (en het blanke ras in het geheel, eigenlijk) ook allesbehalve normaal.
Oud 09-03-2012, 23:16
Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Citaat:
Hoezo is het niet normaal? Omdat het geen meerderheid is? Dan zijn blauwe ogen (en het blanke ras in het geheel, eigenlijk) ook allesbehalve normaal.
Het is tegen de natuur. De enige reden waarom wij hier zijn is om te overleven en voort te planten. Dus het is niet normaal nee, mensen die zeggen die zeggen dat het normaal is, zeggen dat meestal omdat ze zichzelf dan wat beter voelen.

Ik ken trouwens iemand die homo is, en die persoon is normaal. Alleen zijn geaardheid is niet normaal.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 00:34
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als het in de stad is waar je woont, kan ik me voorstellen dat het lastig is. Zo heb ik niets tegen marathonlopers, zo lang ze mij er niet mee lastigvallen. Maar het is wel eens lastig dat alle wegen ervoor worden afgezet, vooral toen ik binnen de cirkel van een marathon woonde.
Ja, maar dat is lastig in de zin van dat als je in het centrum van Amsterdam woont je nu eenmaal moet accepteren dat daar toeristen komen, en dat het eenmaal per jaar met Koninginnedag een teringdrukte is als iedereen daar feest viert, en ik nu eenmaal moet accepteren dat Den Bosch een week per jaar Oeteldonk is en de optocht voor mijn huis langs komt. Dat heeft niks met homoseksualiteit te maken, maar dat in grote steden nu eenmaal grote evenementen worden georganiseerd
Oud 10-03-2012, 00:38
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het is tegen de natuur. De enige reden waarom wij hier zijn is om te overleven en voort te planten. Dus het is niet normaal nee, mensen die zeggen die zeggen dat het normaal is, zeggen dat meestal omdat ze zichzelf dan wat beter voelen.

Ik ken trouwens iemand die homo is, en die persoon is normaal. Alleen zijn geaardheid is niet normaal.
Bij heel veel diersoorten komt homoseksualiteit voor, niet alleen bij mensen. Het is dus niet tegen de natuur (en anders zou het ook niet bestaan). En er is niks dat homoseksuelen tegenhoudt om te voortplanten, sterker nog, er zijn genoeg homo's die kinderen krijgen.

Homoseksualiteit draait niet om seks an sich, maar welk geslacht jou aantrekt in de breedst mogelijke zin. Homoseksuele liefde is net zo abnormaal of irrationeel als heteroseksuele liefde.
Oud 10-03-2012, 02:04
Verwijderd
Citaat:

Dat 'tegen de natuur'-gedoe moet eens afgelopen zijn.

Homoseksualiteit bestáát, dus hoe kan het dan tegen de natuur zijn? Er zijn nu eenmaal hetero's, homo's en bi's.

En ik zeg het niet om me wat beter te voelen, want ik ben (overwegend) hetero.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 05:12
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:

Dit is natuurlijk een hele rare uitspraak. Buiten dat je uitspraak bijzonder slecht beargumenteerd is, kun je natuurlijk niet stellen dat de natuur hetzelfde blijft.

Ik vind je post bijna iets christelijks hebben
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 09:19
Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Ik probeer dus te zeggen dat je tegenwoordig moet vinden dat het normaal is. Terwijl ik me niet kan voorstellen dat niemand er bedenkingen bij heeft.

Jullie doen net alsof ik een homohater ben, terwijl dat helemaal niet het geval is..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 09:45
EZBlade
EZBlade is offline
Nee jij denkt dat wij doen of jij een homohater bent.

Maar homo zijn is toch ook gewoon normaal? Uiteindelijk zijn we allemaal gewoon mensen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 09:48
Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Daar gaat het niet om, he. Het gaat niet om het karakter maar om de geaardheid.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 09:48
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik probeer dus te zeggen dat je tegenwoordig moet vinden dat het normaal is. Terwijl ik me niet kan voorstellen dat niemand er bedenkingen bij heeft.

Jullie doen net alsof ik een homohater ben, terwijl dat helemaal niet het geval is..
Je moet helemaal niets. Het is alleen ontzettend achterhaald om nu nog te zeggen dat homoseksualiteit "tegen de natuur is." Het bestaat dus het is natuurlijk. Ook komt homoseksualiteit bij genoeg diersoorten voor.

Homoseksualiteit betekent ook niet dat iemand de mogelijkheid niet heeft om zich voort te planten. Dat kunnen ze wel; wellicht niet met de persoon met wie ze het willen. Maar er zijn ook genoeg heteroseksuele stelletjes die zich niet voortplanten. Zijn die dan ook "onnatuurlijk?"
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 09:49
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Daar gaat het niet om, he. Het gaat niet om het karakter maar om de geaardheid.
De geaardheid is ook normaal. Het is niet aangeleerd. Het is geen keuze. Je bent het of je bent het niet.

En nogmaals: bij veel diersoorten komt het ook voor. Is dat ook allemaal tegennatuurlijk?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 09:58
DAH
DAH is offline
Je bent homoseksueel of je bent het niet. Ik zie liever niet twee mannen bekken, maar dat heb ik ook met heterostelletjes. Ik ken een homostel met een pleegkind, en ik mag ze wel. Zolang het maar niet over de top gay is, vimd ik het helemaal prima!
Oud 10-03-2012, 10:02
Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Dan zijn bv. seriemoordenaars ook normaal. Omdat die bestaan, het is niet aangeleerd, je bent het of je bent het niet.
En bij bv. de de zwarte weduwe (dacht ik) is kannibalisme normaal. Is het daarom ook natuurlijk bij de mens? Laten we mensen dus niet met dieren vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 10:55
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dan zijn bv. seriemoordenaars ook normaal. Omdat die bestaan, het is niet aangeleerd, je bent het of je bent het niet.
En bij bv. de de zwarte weduwe (dacht ik) is kannibalisme normaal. Is het daarom ook natuurlijk bij de mens? Laten we mensen dus niet met dieren vergelijken.
Mensen zijn dieren en je wordt niet als kannibaal of seriemoordenaar geboren. Daarnaast is kannibalisme en moord intrinsiek schadelijk voor andere mensen. Je vergelijking slaat dus als een vagina op Diederik. Verder is het voor een ethische discussie irrelevant of iets "normaal" of "natuurlijk" is.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 11:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Wel grappig dat je een regenboogavatar hebt.

Maar natuurlijk kun je homoseksualiteit niet normaal vinden, net zoals je het hebben van blauwe ogen niet normaal kan vinden. De meeste mensen zijn hetero. Ik denk dat het erom gaat of je er consequenties aan verbindt, zo van: homoseksualiteit is niet normaal, dus twee vrouwen/mannen zouden geen relatie moeten hebben, want het is tegen de natuur.

Je vergelijking gaat mank omdat seriemoordenaars mensen vermoorden en dat is fout. Maar homoseksuele mensen doen niemand kwaad, integendeel, het is toch alleen maar mooi als mensen van elkaar houden?
Oud 10-03-2012, 11:25
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Citaat:
Bij heel veel diersoorten komt homoseksualiteit voor, niet alleen bij mensen. Het is dus niet tegen de natuur (en anders zou het ook niet bestaan). En er is niks dat homoseksuelen tegenhoudt om te voortplanten, sterker nog, er zijn genoeg homo's die kinderen krijgen.

Homoseksualiteit draait niet om seks an sich, maar welk geslacht jou aantrekt in de breedst mogelijke zin. Homoseksuele liefde is net zo abnormaal of irrationeel als heteroseksuele liefde.
Dit dus

Citaat:

Citaat:
Het kannibalisme van de zwarte weduwe is uniek voor de zwarte weduwe. Daarnaast is de zwarte weduwe een geleedpotige. De diersoorten waarbij homoseksualiteit voorkomt zijn voornamelijk zoogdieren of vogels.
Oud 10-03-2012, 12:38
Kitten
Kitten is offline
Citaat:

Mensen zijn lang niet de enige soort die homoseksualiteit in de populatie laat zien. Sterker nog; bijna alle gewervelde dieren laten het op een bepaalde manier wel zien. (samenvatting van wetenschappelijke literatuur: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...exual_behavior)

OT: Het is doodnormaal. Ik zou zeker de stelling 'erger' niet toepassen op meisjes v.s. jongens. Het is beide prima.
Oud 10-03-2012, 12:44
Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Citaat:
Wel grappig dat je een regenboogavatar hebt.

Maar natuurlijk kun je homoseksualiteit niet normaal vinden, net zoals je het hebben van blauwe ogen niet normaal kan vinden. De meeste mensen zijn hetero. Ik denk dat het erom gaat of je er consequenties aan verbindt, zo van: homoseksualiteit is niet normaal, dus twee vrouwen/mannen zouden geen relatie moeten hebben, want het is tegen de natuur.

Je vergelijking gaat mank omdat seriemoordenaars mensen vermoorden en dat is fout. Maar homoseksuele mensen doen niemand kwaad, integendeel, het is toch alleen maar mooi als mensen van elkaar houden?
Hier ben ik het wel mee eens, ik vergelijk het met iets te extreem.
Maar waaruit maak je op dat ik het niet mooi vind dat die mensen van elkaar houden? Ik zeg al de hele tijd dat ik het niet erg vind wat die mensen doen, ik schaam me niet om met hen gezien te worden, ik behandel hen zoals iedereen anders.

Het enige dat ik probeer te zeggen is dat ik het vreemd vind, aangezien ik hetero ben. Doe nu allemaal niet belachelijk en geef toe dat je het vreemd vind. Net zoals homoseksuele mensen vinden dat heteroseksualiteit vreemd is, het gaat hem dus om het standpunt.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Het enige dat ik probeer te zeggen is dat ik het vreemd vind, aangezien ik hetero ben. Doe nu allemaal niet belachelijk en geef toe dat je het vreemd vind. Net zoals homoseksuele mensen vinden dat heteroseksualiteit vreemd is, het gaat hem dus om het standpunt.
Vind je de mensen in dit topic vreemd? De mensen op dit forum?

Ik vind het zeker niet vreemd. De mens wordt gedreven door zijn lichaam, het brein, impulsen, biologische oorzaken die prima te herleiden zijn allemaal.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 13:51
Verwijderd
Volgens mij is hier sprake van iemand die zich extreem slecht kan verwoorden.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me juist niet voorstellen dat iemand er WEL bedenkingen bij heeft. Ik kan namelijk niet één reden bedenken. Niet één.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 14:38
Verwijderd
Citaat:
De enige die hier belachelijk doet, ben jij. Ik heb overigens nog nooít gehoord dat een homo/lesbisch koppel heteroseksualiteit vreemd vindt.

Ik vind er niets vreemds aan, je wordt verliefd op een persoon. En sommigen worden alleen maar verliefd op manspersonen en sommigen alleen op vrouwenpersonen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 15:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nu neem je een totaal ander standpunt in dan voorheen. Iets vreemd vinden is namelijk niet hetzelfde als zeggen dat iets abnormaal of onnatuurlijk is.

Iets vreemd vinden is met iets geconfronteerd worden wat je niet gewend bent (bijvoorbeeld een Europeaan die geconfronteerd wordt met de Aziatische beleefdheidscultuur).
Dat wil niet zeggen dat hetgene waar je mee geconfronteerd onnatuurlijk, irrationeel of abnormaal is, het wil gewoon zeggen dat je iets anders ziet dan dat jij (tot op dat punt) persoonlijk ervaart.
Oud 10-03-2012, 15:01
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Volgens mij is hier sprake van iemand die zich extreem slecht kan verwoorden.
Dit ja

Wat dat betreft mogen de hetero's in dit topic zich dan weer wat toleranter opstellen
Oud 10-03-2012, 15:24
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Dit ja

Wat dat betreft mogen de hetero's in dit topic zich dan weer wat toleranter opstellen
Bedoel je nu dat je intolerant ten opzichte van intolerantie bent?

Verder vind ik dat iedereen zijn mening mag uiten, hoe dom deze ook is.
Al snap ik niet dat iemand überhaupt wat tegen homoseksualiteit zou kunnen hebben, hij mag hier tegen zijn, hoe achterlijk dit ook is.
Oud 10-03-2012, 15:53
UnlimitedUAV
UnlimitedUAV is offline
Maar dan rest nog de vraag, wat is 'Normaal'?

ik bedoel, hier kijken mensen soms raar op al twee mannen uitgebreid met elkaar zoenen. dat vinden die mensen apart, raar, niet 'normaal'.

maar wat nou als iedereen in een land homo zou zijn en iemand deed het hierboven genoemde met iemand van het andere geslacht? is die persoon dan ook niet 'normaal'?
Oud 10-03-2012, 16:06
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Bedoel je nu dat je intolerant ten opzichte van intolerantie bent?
Ja. Jij niet dan? Of ben jij gewoon intolerant ten opzichte van mensen die intolerantie intolerant vinden? Want zulke types kan ik echt niet tolereren.
Oud 10-03-2012, 16:21
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Hier ben ik het wel mee eens, ik vergelijk het met iets te extreem.
Maar waaruit maak je op dat ik het niet mooi vind dat die mensen van elkaar houden? Ik zeg al de hele tijd dat ik het niet erg vind wat die mensen doen, ik schaam me niet om met hen gezien te worden, ik behandel hen zoals iedereen anders.

Komt het er nou niet op neer dat je het niet 'normaal' vind omdat je zelf niet zo bent? Dat je het op die manier ervaart, oké, maar je lijkt wel uitermate slecht uit je woorden te komen zo. 'Vreemd' en 'Anders dan dat jij zelf bent' zijn namelijk wel heel andere dingen, 'vreemd' klinkt zo negatief en daarom maken mensen eruit op dat je het niet oké vindt dat mensen homo zijn.

Ik heb niet echt een uitgesproken mening over homo's, want ja, eh. Je wordt zo geboren en je bent in staat om om anderen te geven, dus prima allemaal. Het stereotype 'flamboyante nicht' zou ik niet graag mee omgaan, maar ik hou ook niet van overdreven flamboyante meisjes of hetero mannen.
Oud 10-03-2012, 17:45
Uice
Uice is offline
Ik heb geen lenzen, dus ik vind mensen met lenzen heel vreemd.
Oud 10-03-2012, 20:31
Verwijderd
Ik vind er niet zo bijzonder veel van. Volgens mij is het interessanter om een topic te hebben over wat mensen vinden van homohaters.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 21:07
Daantjer
Daantjer is offline
Om ook maar antwoord te geven op de TS:

Wat vinden jullie van homoseksualiteit. Prima
En waarom? Omdat iedereen recht heeft op zijn eigen voorkeur
vindt je het bij meiden minder erg dan bij jongens? Nee, het maakt me geen ene donder uit
Oud 11-03-2012, 11:55
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben pro homo, man of vrouw. Liefde is liefde boeiend of dat tussen een man en een vrouw is of een vrouw en een vrouw.

Maar zoenen in het openbaar (lees: elkaars mond uitlepelen op het bankje voor me in de tram) vind ik ook bij heterostellen een van de smerigere dingen, dus dat hoeft dan weer niet.
Oud 11-03-2012, 15:32
Verwijderd
Citaat:
ik vind het allebei niet erg. zolang een mens maar gelukkig is ermee.
Helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2012, 19:20
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Heb er helemaal geen problemen mee, ken veel homo's en zijn opener- hou ik wel van
Met citaat reageren
Oud 11-03-2012, 20:15
Allure
Allure is offline
normaal
Uitspraak: nɔrˈmal Bijvoeglijk naamwoord zoals het vaakst voorkomt, zoals de meeste mensen doen.

Homoseksualiteit komt niet het vaakst voor, dus in die zin is het niet normaal. Zo zou ook gezegd kunnen worden dat blauwe ogen niet normaal zijn (wat Vogelvrij zegt dus), omdat wereldwijd gezien maar een heel klein percentage van de bevolking blauwe ogen heeft.

Verder vind ik het gewoon iets dat bestaat, zoals heteroseksualiteit ook bestaat. Dat het tegen de natuur zou zijn vind ik onzin. Alsof de natuur een doel heeft. We bestaan omdat we ons voortplanten, we planten ons niet voort om te bestaan.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2012, 21:48
klooterkip
klooterkip is offline
Het is niet normaal, omdat wij het vroeger als abnormaal hebben bestempeld, omdat jij je onderscheidt in de rest van de groep. Waarom denken jullie dat er zolang afkeer was (en is, in heel veel landen) tegen homo's. Niet omdat het normaal was. Nu is het gelukkig in Nederland (en steeds meer landen) maatschappelijk aanvaard, of dat het gelijk normaal maakt valt nog over te discussiëren. Zelf interesseert het mij niet heel veel of iemand homo is of niet. Ik beoordeel iemand op zijn gedrag, niet op iets anders.

Laatst gewijzigd op 11-03-2012 om 21:55.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2012, 21:52
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Je moet helemaal niets. Het is alleen ontzettend achterhaald om nu nog te zeggen dat homoseksualiteit "tegen de natuur is." Het bestaat dus het is natuurlijk. Ook komt homoseksualiteit bij genoeg diersoorten voor.
Maakt dit gehandicapten, zwakzinnigen en 'zwakke' mensen ook natuurlijk? Als dat zo is, dan zijn deze mensen eigenlijk 'gemaakt' om direct te sterven. Is dat de bedoeling van de natuur?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten