Oud 31-03-2012, 15:23
Hpstefan
Hpstefan is offline
Hallo allemaal

Ik vroeg me af of ik na mijn VWO gehaald te hebben, een studie kan volgen waarbij je aspecten hebt van zowel de Gezondheidszorg én Economie.
Ik weet namelijk dat dit twee tegenpolen zijn in de studies. Zelf zit ik nu op het VWO met profiel N&G/N&T met management en organisatie.
En ik ben zelf zeer geïnteresseerd in het bedrijfsleven maar ook de gezondheidszorg vind ik heel interessant. Nu vroeg ik me af of er een studie/baan is, waarbij deze twee aspecten allebei van toepassing zijn...

Alvast Bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2012, 07:56
Violina
Violina is offline
Dan zou ik eens gaan kijken bij 'Gezondheid en Leven' op de VU.. Die promoten deze studie namelijk met 'labjas en stropdas'.
Ook kun de een HBO-V opleiding doen oid met daarna een post HBO studie: Management in de zorg.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 11:43
Martiño
Martiño is offline
Voor Management in de zorg hoef je niet perse een verpleegkundige te zijn er zijn ook nog andere Hbo-professionals die in de gezondheidszorg werken.
Gezondheid en Leven klinkt als een vage afsplitsing van Gezondheidswetenschappen, ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is als je de studie hebt afgerond ten opzichte van bestaande studies en waarom de arbeidsmarkt daar behoefte aan heeft.
Daarnaast is dat niet wat TS vraagt, hij wil bezig zijn met economie (en dat ben je niet bij Gezondheid en Leven).

Wat wil je precies doen? Wil je een medisch beroep (arts, onderzoeker, verpleegkundige etc.) uitvoeren, maar daarnaast ook managementtaken en meepraten over beleid?
Dan moet je gewoon doorleren voor dat beroep, en zodra je het beroep uitvoert je best doen om in een managementpositie terecht te komen (als je dat nog wilt tegen die tijd, management in de zorg zijn niet altijd de favoriete banen).
Daar kun je verschillende cursussen en opleidingen voor volgen. Afhankelijk van je precieze situatie krijg je dan een beroep met een deel medische taken en een deel management/beleid.

Als je echt puur vanuit een zakelijk aspect in de zorg wil gaan werken, moet je ook de zakelijke kant uit gaan. Ziekenhuizen hebben ook gewoon kantoren. Ga economie, bedrijfskunde oid studeren. Dan kun je na het afronden van je studie bij een ziekenhuis solliciteren.

Er is (voor zover ik weet) geen studie waarbij je economie en gezondheidszorg beide op gelijkwaardig niveau combineert. Er zullen vast economische studies zijn die zich toespitsen op de sector gezondheidszorg, maar verwacht niet dat je daar medisch geschoold wordt.

Laatst gewijzigd op 02-04-2012 om 11:53.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 13:41
Violina
Violina is offline
Sorry, het is inderdaad gezondheidswetenschappen.
zie hier de vakken: daar zit aardig wat economie in
http://www.studeersnel.nl/vrije-univ...schappen/5/103
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten