Oud 27-03-2012, 18:57
Verwijderd
ik heb vaak ruzie thuis met mijn ouders OM NIETS! dan hebben we weer ruzie omdat er menings veschillen zijn soms ren ik kijk hard naar me kamer en smijt ik de deur keihard dicht en duik huilend mijn bed in worden jullie soms ook al gek van jullie ouders?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2012, 19:01
Verwijderd
->L&R
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 19:07
Daantjer
Daantjer is offline
Ik heb nooit ruzie met mijn ouders. Omdat ik nu bij mijn vader woon is er een heel volwassen relatie tussen mij en mijn ouders. Ze weten ook dat ruzie maken met mij geen zin heeft, qua argumentatie ben ik toch meestal sterker, en ken mijn meerdere waar nodig.
Als één van mijn ouders dan toch besluit dat ze ruzie met me willen maken kan het zo zijn dat ik ze twee maanden niet spreek, dus vanuit hun is de volwassen relatie ook nodig.
Oud 27-03-2012, 20:58
Verwijderd
ik heb nooit ruzie met mijn ouders, want ik ben een Groot Mens. Toen ik 15 was, had ik minimaal wekelijks ruzie met mijn ouders omdat ik een explosief pubertje was, en net als jij nu dacht ik dan achteraf 'huh waar ging dat nou helemaal over'. Gelukkig duurde het nooit lang. Probeer, als je de boosheid op voelt komen, tot tien te tellen voor je antwoordt, of als dat niet lukt, zeg "ik ben zo terug", loop naar je kamer en ga pas terug als je weer rustig bent. Je zult zien dat je ouders dan ineens ook stukken beter luisteren naar wat je te zeggen hebt en dat ze je meer vrij zullen laten
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 21:16
Verwijderd
Ja, als je rationeler gaat nadenken (misschien hebben je ouders soms wel gelijk?) en je ouders zien dat in dan zal er een stuk minder ruzie zijn. Moet het alleen wel zo zijn dat je ouders ook rationeel nadenken haha.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 21:30
Verwijderd
Ik heb nooit ruzie met mijn ouders. Dat is ten eerste omdat ik niet lang boos kan zijn, hoogstens 5 minuten en dan moet ik lachen om mezelf, en omdat mijn ouders heel erg akelig rationeel zijn en nooit onredelijk. Eigenlijk. Dat is eigenlijk ook altijd al zo geweest
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 22:01
Verwijderd
Laatste tijd weinig ruzie. Wanneer ik ruzie met mn vader wel is dit gewoon oorlog. Uiteindelijk beland ik huilend in mn kamer. Gelukkig slaat hij me niet meer
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Laatste tijd weinig ruzie. Wanneer ik ruzie met mn vader wel is dit gewoon oorlog. Uiteindelijk beland ik huilend in mn kamer. Gelukkig slaat hij me niet meer
"niet meer"
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 09:02
Qimm
Qimm is offline
Ik heb nooit ruzie gehad met mijn ouders
Oud 28-03-2012, 09:08
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik had thuis bijna nooit ruzie omdat ik meestal wel begreep dat zij wisten wat verstandig voor me was, qua grenzen leggen. Ze waren nooit echt streng voor me, de dingen die ik wilde doen en de dingen die zij toestonden dat ik zou doen kwamen mooi overeen. Mijn broer had vaker ruzie dan ik, soms had ik wel ruzie met hem en dan riep ik 'meh ik heb een kutbroer!' en dan rende ik boos naar mijn kamer, smijtend met alle deuren achter me.
Oud 28-03-2012, 13:09
Verwijderd
Ik had wel eens puberruzies, die gIngen nergens over en ontstonden doordat ik soms nogal licht ontvlambaar was. Toen ben ik tot 10 gaan tellen en ook aan gaan geven dat ik hormonaal was en of ze me even met rust wilden laten tot ik weer normaal na kon denken Ik ging dan meestal even naar mijn kamer, daar even tv kijken ofzo. Werkte prima
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 13:17
Vowel
Vowel is offline
Oh, ik heb tijden gekend waarin ik letterlijk iedere dag knallende ruzie had met mijn ouders. Dat ging dan vooral om dingen die ik niet mocht, waarvoor ik redenen ging vragen en ze alleen maar het antwoord "omdat ik dat zeg" gaven. Tja, dat is natuurlijk geen reden en daarom kon ik het ook niet serieus nemen en deed ik het alsnog. En dan kreeg ik ruzie. Maar goed, weet je, bijna iedere puber gaat wel door zo'n periode heen, en het komt vanzelf wel goed. Misschien moet je jezelf aanleren om eerst rustig tot 10 te tellen, even afstand te nemen en erover na te denken. Want het is vast in 9 van de 10 gevallen een totaal onzinnig iets om ruzie over te maken en ik durf te wedden dat je dat zelf achteraf ook wel inziet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 13:26
Volk
Volk is offline
Toen ik thuis woonde had ik vanaf mijn 15de dagelijks knallende ruzie met vaak ook slaag. Maar mijn moeder was ook absurd streng en behandelde mij als een kleuter en weigerde dat in te zien. Onder haar dak golden haar regels, dus ben ik op mijn 17de uit huis gegaan. Sindsdien heb ik geen ruzies meer gehad. Contact met mijn moeder is ook weer normaal nu
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 01:26
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Toen ben ik tot 10 gaan tellen en ook aan gaan geven dat ik hormonaal was en of ze me even met rust wilden laten tot ik weer normaal na kon denken

De meeste pubers ruzien er flink op los met hun ouders, dat hoort nou eenmaal bij het proces van je losmaken van je ouders.
Oud 14-04-2012, 15:07
Verwijderd
Nee ik heb eigenlijk nooit ruzie alleen wel regelmatig meningsverschillen waar ik chaggie van word bijvoorbeeld over make-up wat men ouders altijd te veel vinden of men kleding wat dan iets te is of zo nou ja ik probeer me dus aan te passen en dat gaat echt heel erg goed !! probeer op de dingen waar je altijd ruzie over hebt gewoon niet over te beginnen, en als het er wel over gaat gewoon niet op reageren !!
succes !!!!!!!
xxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten