Oud 19-03-2012, 10:22
mauritsvdberg
mauritsvdberg is offline
Hallo allemaal,

Afgelopen week ben ik aangenomen op Hult international Business school in London om een master in International Business te doen. Hoogstwaarschijnlijk ga ik de eerste 8 maanden studeren in London en de laatste 4 maanden in Boston of San Francisco.
Mijn vraag aan jullie is wat jullie ervaringen zijn met studeren in London. Welke zaken kwam je tegen welke anders zijn dan hier in Nederland en hoe heb je het destijds met huisvesting geregeld. Via Hult krijg ik begeleiding in het zoeken naar woonruimte maar hier houdt het dan ook op. Ik denk ook dat het deze zomer erg moeilijk wordt om woonruimte te vinden i.v.m. Olympische Spelen.
Ik hoor graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 19-03-2012 om 11:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2012, 15:19
ArtemisLux
ArtemisLux is offline
Hee

Allereerst gefeliciteerd!
Ik heb zelf nooit in Londen gewoond, maar ik heb een tijdje gedacht dat ik in Engeland wilde gaan studeren en vandaar dat ik nogal veel research heb gedaan. Kijk eens naar de volgende websites:

www.newstudent.nl
www.thestudentroom.co.uk

Heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 07:52
Kim
Kim is offline
Hoi Maurits, tof zeg! Misschien dat dit artikel van één van onze Scholieren.com-bloggers je iets verder kan helpen: http://www.scholieren.com/artikel/19...ie-regel-je-zo
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 09:28
mauritsvdberg
mauritsvdberg is offline
Hartstikke bedankt voor jullie reactie
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 15:22
Verwijderd
Aangezien je blijkbaar deze studie kan betalen lijkt me een woning zoeken niet een groot probleem Gewoon met die flappen zwaaien en dan vind je wel een kamer.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 21:44
BrouwertjeR
BrouwertjeR is offline
Hey Maurits,

ik heb afgelopen jaar een stage gelopen in Berlijn en dit beviel me heel erg goed.
Echter ben ik hier wel tegen een aantal dingen aangelopen die misschien voor jou ook revelant zijn.
ik had problemen met de registratie binnen het land vanwege de taal maar dit zou bij jou geen probleem zijn.
en ik had weinig inzicht in mijn woonsituatie en andere dingen die ik er om heen moest regelen.
Wat mij voornamelijk heeft geholpen is om te bellen met deze instanties in mijn aftsudeerstad/land.
zo kreeg ik veel duidelijkheid op een snelle en efficiente manier
vervolgens heb ik hier toen verder onderzoek gedaan en veel tips gevonden op http://www.stagezoeken.net/
Ik weet niet of deze site nog erg actief is maar heb de laatste tijd wel weer wijzigingen gezien.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen. succes met het studeren in londen!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 22:58
Linda Prins
Linda Prins is offline
Gefeliciteerd, wel slagen hé
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 10:28
mauritsvdberg
mauritsvdberg is offline
@BrouwertjeR, dankjewel ik ga er gelijk even op kijken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten