Oud 27-03-2012, 09:32
teun40000
teun40000 is offline
Hallo iedereen,

Ik ben een jongen van 13 jaar en weeg 42 kilo.
Dat is eigenlijk veel te weinig.
Ik heb geprobeerd om meer te eten maar dat is best lastig.
Iemand enig idee hoe ik aan moet komen?

Nog een vraagje:
Wil eigenlijk ook sterker worden, want ik doe niet aan sport.
Weet iemand goede oefeningen om sterker te worden, en hoe vaak moet ik deze oefeningen doen?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 09:45
joris19
joris19 is offline
Zou zeggen ga naar de sportschool, wat trainen met gewichten, dan krijg je meer spiermassa, en zal je gewicht daardoor toenemen, wordt je borstomvang breder, je kan ook je benen trainen, en krijg je daardoor ook daar meer spiermassa, je hoeft niet echt zwaar te trainen maar wel regelmatig, na zo'n twee maanden zul je zien dat je spiermassa zal toenemen, het is maar een advies, of ga voetballen of een andere actieve sport doen, kijk maar wat je met het advies doet, het is helemaal aan jou, succes ermee
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 10:19
toonmeijer
toonmeijer is offline
Als je nog maar 13 bent, kan je nog niet echt gaan fitnessen. Je spieren zijn nog niet volgroeid, en als je nu je armen en borst gaat trainen, krijg je rond je 30e daar wel last van. Natuurlijk kan je het wel een beetje doen, en je benen trainen is geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Hallo iedereen,

Ik ben een jongen van 13 jaar en weeg 42 kilo.
Dat is eigenlijk veel te weinig.
Ik heb geprobeerd om meer te eten maar dat is best lastig.
Iemand enig idee hoe ik aan moet komen?
Toch meer eten. Extra botherham bij ontbijt/lunch. Extra schep bij avondeten. Tussendoor ook altijd even (gezond) eten.
Citaat:
Nog een vraagje:
Wil eigenlijk ook sterker worden, want ik doe niet aan sport.
Doe aan sport.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 14:23
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Als je nog maar 13 bent, kan je nog niet echt gaan fitnessen. Je spieren zijn nog niet volgroeid, en als je nu je armen en borst gaat trainen, krijg je rond je 30e daar wel last van. Natuurlijk kan je het wel een beetje doen, en je benen trainen is geen probleem.
Onzin. Ga alsjeblieft geen dingen verzinnen.

Als 13-jarige kan je wel fitnessen, geen probleem. Zorg alleen dat je zeker niet te zwaar traint en de oefening goed uitvoert. Als je de oefening 3x8 kan herhalen zonder te 'cheaten' heb je het juiste gewicht. Bij jou moet je dus denken aan 5-20 kilo, afhankelijk van het apparaat. Zelf lijkt het me helemaal niet leuk om als 13-jarige te gaan fitnessen, ga dus opzoek naar voetbal, tennis, roeien, zwemmen (erg gezonde sport), rugby e.d.

Over het eten. Eet gewoon meer en niet zeiken. Zorg wel dat je gezond blijft eten, anders heeft het sporten geen zin.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2012, 15:13
Verwijderd
Citaat:

Als 13-jarige kan je wel fitnessen, geen probleem. Zorg alleen dat je zeker niet te zwaar traint en de oefening goed uitvoert. Als je de oefening 3x8 kan herhalen zonder te 'cheaten' heb je het juiste gewicht. Bij jou moet je dus denken aan 5-20 kilo, afhankelijk van het apparaat. Zelf lijkt het me helemaal niet leuk om als 13-jarige te gaan fitnessen, ga dus opzoek naar voetbal, tennis, roeien, zwemmen (erg gezonde sport), rugby e.d.

Over het eten. Eet gewoon meer en niet zeiken. Zorg wel dat je gezond blijft eten, anders heeft het sporten geen zin.
Ik zou, in ieder geval de eerste 3 maanden, beginnen met minimaal 3x12 en daarna pas met 3x10 of 3x8 beginnen. Dat het niet goed is om te fitnessen op je 13e is inderdaad onzin.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 01:14
Verwijderd
Op die leeftijd moet je nog niet aan je spieren werken
Eerst wachten tot je uit de pubertijd bent en je lichaam en spieren volgroeit zijn dan pas kan je goed trainen
Het is ook niet gezond om op die leeftijd bijv al te gaan gewichtheffen ofso
En zoals je al zij ben je al te mager dus zou ik ook nog maar ff met de sportschool wachten suc6
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 10:31
klooterkip
klooterkip is offline
Hij wil geen onzin horen, dat je het ff weet... Op zijn leeftijd is het niet slecht. Je kan gewoon trainen zonder dat het effect heeft op je groei, maar je moet wel voorzichtig zijn natuurlijk. Als je mager bent kan je prima naar de sportschool, waarom zou dat niet kunnen?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 11:47
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Citaat:

Inderdaad, anders mocht iemand van 13 niet eens fietsen, omdat hij/zij dan "de beenspieren traint"
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Hij wil geen onzin horen, dat je het ff weet... Op zijn leeftijd is het niet slecht. Je kan gewoon trainen zonder dat het effect heeft op je groei, maar je moet wel voorzichtig zijn natuurlijk. Als je mager bent kan je prima naar de sportschool, waarom zou dat niet kunnen?
Ik neem aan dat hij bij de sportschool gaat sporten en aangezien hij nu al ondergekocht heeft moet hij niet nog meer afvallen
En met fitnes is niet goed op die leeftijd bedoel ik krachttrainig
Ik weet niet hoe dat bij jullie sportschool zit maar bij ons moet je daar 16 voor zijn
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Ik neem aan dat hij bij de sportschool gaat sporten en aangezien hij nu al ondergekocht heeft moet hij niet nog meer afvallen
Ik weet niet hoe dat bij jullie sportschool zit maar bij ons moet je daar 16 voor zijn
Dan is de baas van jouw sportschool een idioot.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 16:45
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Het is juist de bedoeling dat hij de verloren Kc weer opvult met voedsel ._. Wel ben ik het met je eens dat hij echt meer moet eten en gezonder. En KT op jonge leeftijd kan, dus je sportschool is idioot bezig, zeg dat maar tegen hen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten