Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat is lastig te zeggen. Ik merkte dat ik me gewoon op m'n gemak voelde bij die docenten en we zo nu en dan tijdens of buiten de les babbelden over iets wat we allebei interessant vonden en daar zo nu en dan nog op terugkomen. Met de één konden we het hebben over muziek die we leuk vonden en maakten we zo nu en dan buiten de les om gingen we muziek maken. De ander had een beetje een soortgelijk gevoel voor humor en speelt net als ik gitaar, maar die maakte zo nu en dan referenties naar Monty Python of andere Britse series en dan moest ik daar om lachen en dan hadden we het daar over. En als ik eens een e-mail berichtje stuurde over het een of ander dan begon ik weer over een grapje en dan werd de hele conversatie erna een soort code-conversatie met rare inside-jokes.
Je moet sowieso een leraar hebben die open staat voor dat soort dingen, anders komt het er toch niet van. Zelfs als ie je dan mag, gebeurt er niks omdat hij gewoon professioneel wil blijven.
||
![]() |
Citaat:
OT: Ik ben zelf docent en hoe goed ik het ook met sommige leerlingen kan vinden, ik zou ze niet tot mijn vrienden rekenen. En wat Cherry Springs zegt, een babbeltje maken met leerlingen en ook nietschoolgerelateerde mailtjes sturen vallen wat mij betreft nog steeds onder goed, persoonlijk contact tussen docent en leerling, niet per se tussen vrienden. Ik denk dat (de meeste) docenten toch altijd een bepaalde grens proberen te bewaken en dat vriendschap zo'n grens overschrijdt. Neemt niet weg dat een vriendschap tussen docent en leerling wel kan ontstaan, maar ik denk dat dat uitzonderingen zijn. Zelf had ik op de middelbare school ook goed contact met een aantal docenten, kwam ook soms bij sommige over de vloer (meestal om te oefenen voor optredens), had ook wel (mobiele) telefoonnummers. Toch heb ik nooit gedacht dat ik daadwerkelijk bevriend was met die docenten, meer soort speciale band. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind dat het moet kunnen, zolang het niet in de weg zit in de klas. Daar moeten voor die leerling natuurlijk gewoon dezelfde regels en omgangsvormen gelden als voor de andere leerlingen. Professionaliteit voor alles, maar professionaliteit kan wat mij betreft naast die vriendschap bestaan.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
donker en licht niña | 7 | 23-08-2003 16:05 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
Psychologie |
MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN kleinedraak | 13 | 25-08-2002 20:43 | |
Seksualiteit |
Gevoelig onderwerp: pedofilie | 96 | 21-02-2002 12:07 |