Oud 19-04-2012, 15:48
DiceGFX
DiceGFX is offline
Ik had woensdag een herkansing schoolexamen Economie, ik had er 3 uur de tijd voor maar na één uur was ik er al klaar mee. Maar later hoorde ik dat er nog wat extra bronnen voor de toets werden gebracht nadat ik weg was. De extra bronnen waren gebracht omdat de docent die vergeten was in de toets te zetten.

Dus mijn probleem is dat ik de bronnen niet heb meegekregen tijdens de toets, en dus de opgaven zonder de juiste bronnen heb gemaakt.

Voordat ik de vraag krijg van hoe heb je de vragen beantwoord zonder de juiste bronnen?
Nou simpel, docenten halen de opgaven uit oude eindexamens, daarbij veranderen ze getallen, bronnummers.. Nou dacht ik tijdens de toets dat de docent de bronnummers verkeerd had veranderd geplaatst en dat de bronnen er juist bij waren maar onder andere bronnummers (want er waren wel een aantal bronnen bij de vraag maar niet allemaal).

De bronnen zijn maar voor 3 vragen, nou denken mensen dat 3 vragen niet uit maakt maar dat zijn wel 6 punten van de 55.

Ik ben langsgegaan bij de examensecretariaat en hoorde van de één dat het mijn schuld is () en van de ander hoor ik dat het niet mijn schuld is.

Maar mijn vraag is dus: Hoe kan ik dit probleem oplossen? En kan/moet ik nog die 6 punten krijgen ondanks dat mn antwoorden fout waren?

Als mijn startpost niet te begrijpen is, graag hieronder vermelden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2012, 16:01
Lysle Rigg
Lysle Rigg is offline
Hei die hoh.

Mij werd altijd verteld dat je bij een formele toets minstens de helft van de tijd aanwezig moet zijn. En sinds 1 uur minder dan de helft van 3 uur is, kan je dus zeggen dat het deels jou schuld is.

Praat er met je leraar/decaan over zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 16:24
Axel11
Axel11 is offline
Tenzij je ongeoorloofd eerder bent weggegaan (die regeling verschilt per school!), ligt de schuld (in ieder geval grotendeels) bij de docent.

Ik zou het in eerste instantie met je docent economie bespreken. In overleg moet je er wel uitkomen: bijv. die 3 vragen tellen niet mee als dat na nakijken in je nadeel blijkt te zijn, of je mag alsnog soortgelijke vragen maken voor 6 punten (soort kleine herkansing dus).
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 16:32
DiceGFX
DiceGFX is offline
Citaat:
Tenzij je ongeoorloofd eerder bent weggegaan (die regeling verschilt per school!), ligt de schuld (in ieder geval grotendeels) bij de docent.

Ik zou het in eerste instantie met je docent economie bespreken. In overleg moet je er wel uitkomen: bijv. die 3 vragen tellen niet mee als dat na nakijken in je nadeel blijkt te zijn, of je mag alsnog soortgelijke vragen maken voor 6 punten (soort kleine herkansing dus).
Het is dat ik het al tegen hem verteld, maar hij zegt dat hij de bronnen niet kwam brengen. Terwijl de examensecretariaat wel ervan af wist dat de extra bronnen later werden gebracht.

Bij ons is het dat je voor het eerste bel niet weg mag, dus de eerste 45 minuten.. Daarna mag je wel weg als je klaar bent en dat heb ik gedaan.

Maar mag mijn docent bijvoorbeeld zeggen: Het is je eigen schuld dat je eerder klaar was, ik reken je antwoorden gewoon fout omdat ze fout zijn?

Ik vind gewoon dat een toets altijd compleet geleverd moet worden, en als het mogelijk is dat de 3 vragen gewoon bij iedereen goed gerekent worden.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 16:35
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar mag mijn docent bijvoorbeeld zeggen: Het is je eigen schuld dat je eerder klaar was, ik reken je antwoorden gewoon fout omdat ze fout zijn?
Nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten