Oud 13-08-2002, 15:52
florisoe
florisoe is offline
Ik heb net een afspraak gemaakt met @home waneer ze mij de kabel modem komen aanleggen. Ik heb in huis 2 PC's staan die er beiden op moeten.
Nu zeiden die stakkers van @sloom dat ik geen tweede IP adres van hun meer kan krijgen. Eerder kon dit wel maar nu blijkbaar niet meer.

nu ben ik op zoek naar een oplossing. Ik weet dat er een router computer tussen kan maar dat is geen optie. Ik wil gewoon kunnen internetten met beide pc's zonder router en zonder dat er altijd 1 aan moet blijven staan.

is er iets dat ik kan doen met een netwerk want dat ligt in huis wel. Dat ligt van de meterkast (kabel modem) naar een hub van die hub naar pc 1 en pc 2.

Alvast bedankt
Oud 13-08-2002, 16:05
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Niet meteen zo negatief over @Home. Ze zijn over het algemeen beter dan Chello...

Maar kijk maar eens hier om indruk op te doen van wat er op de markt is. Je hebt kabelrouters in allerlei soorten, maten en prijzen.

Veel succes.
Oud 13-08-2002, 16:30
Koen
Koen is offline
Citaat:
florisoe schreef:
Ik wil gewoon kunnen internetten met beide pc's zonder router en zonder dat er altijd 1 aan moet blijven staan.
Je kan geen extra IP krijgen, je wilt geen router kopen, en niet 1 Pc als router gebruiken.

Dan zijn we uitgepraat, want dat is dus niet mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 16:39
de postbode
de postbode is offline
[tag]

ehm, je wil op bijde compu's kunnen internetten onafhankelijk van elkaar. dat laat ons dus tot de optie van een losstaande router (een kastje, geen computer dus).. zoasl de gene boven mij al poste zijn die er in verschillende smaken, met ingeboude switch, printersurfers zie je ook steeds vaker...
zelf heb ik internet geroutert op een 486 met router software, dit werkt ook prima. maar zoals je al zij heb je of wil je niet routen vias een computer dus dat is geen optie...
ik heb niet echt verstand van routers, naja, wel van wat ze doen dan en zo... maar niet wat een goede keus is soo dat laat ik aan andere mensen over

-de postbode-
Oud 13-08-2002, 16:40
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Koen schreef:

Je kan geen extra IP krijgen, je wilt geen router kopen, en niet 1 Pc als router gebruiken.

Dan zijn we uitgepraat, want dat is dus niet mogelijk.
begrijpend lezen geen router computer... dus een router kan dan wel.. toch?? denk ik?? hoop ik idd voor'm
Oud 13-08-2002, 17:22
Koen
Koen is offline
Citaat:
de postbode schreef:

begrijpend lezen geen router computer... dus een router kan dan wel.. toch?? denk ik?? hoop ik idd voor'm
Citaat:
Ik wil gewoon kunnen internetten met beide pc's zonder router en zonder dat er altijd 1 aan moet blijven staan.
Als ik dat lees en begrijp, zie ik:

- Internetten met 2 Pc's.
- Zonder gebruik van een router.
- Zonder het gebruik van 1 pc als router-pc.

Maar dat is wat ik er van maak hoor
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 17:40
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Koen schreef:

Als ik dat lees en begrijp, zie ik:

- Internetten met 2 Pc's.
- Zonder gebruik van een router.
- Zonder het gebruik van 1 pc als router-pc.

Maar dat is wat ik er van maak hoor
ja, je hbet idd wel geleik maar uit de volgende zin

Citaat:
Ik weet dat er een router computer tussen kan maar dat is geen optie.
maarja, we weten het niet *steekt hand omhoog* topicstarter help ons...

-de postbode-

Laatst gewijzigd op 13-08-2002 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:15
florisoe
florisoe is offline
Ja, dat van die router pc weet ik. Maar dan is het risico veel te groot dat mijn ouders perongeluk de pc beneden uit zetten. Dan ben ik net aan het gamen, downloaden o.i.d en wordt ik boos. Om dit te voorkomen wil ik wat anders...

En dat is er blijkbaar niet tenzij er iemand is die wel wat weet.
Oud 13-08-2002, 20:23
Verwijderd
Je wilt wel autorijden, maar wilt geen rijbewijs hebben en ook niet in een auto zitten...

Komt een beetje op tzelfde neer Wat je wil kan gewoon niet zonder router of "routercomputer" zoals je t zelf zegt...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:26
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
florisoe schreef:
Ja, dat van die router pc weet ik. Maar dan is het risico veel te groot dat mijn ouders perongeluk de pc beneden uit zetten. Dan ben ik net aan het gamen, downloaden o.i.d en wordt ik boos. Om dit te voorkomen wil ik wat anders...

En dat is er blijkbaar niet tenzij er iemand is die wel wat weet.
maarrrrr een gewone router die ze gewoon altijd aan kunnen laten staan is dus wel een optie? dan mod je even het aan/uit knopje er af en klaar is kees of is dat geen optie...
als dat laaste het geval is vergeet het dan maar

-de postbode-
Oud 13-08-2002, 20:28
florisoe
florisoe is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
Maar kijk maar eens hier om indruk op te doen van wat er op de markt is. Je hebt kabelrouters in allerlei soorten, maten en prijzen.

Weet je wel wat zo'n krang kost. Die stakkers van @sloom hebben mij een boekje verkocht waarin staat dat ik meerder lijnen kan krijgen. Daarvoor heb ik een heel netwerk aangelegd. Dan bellen ze voor die afspraak en zeggen ze dat ik niet meerdere lijnen kan krijgen. Dan vraag ik wanneer dat dan wel weer kan. Dan zeggen zij tegen mij dat ze het niet weten. Dan zeg ik dat het in mijn boekje staat. Dan zeggen zij dat het boekje oud is. Dan zeg ik weer dat ik het boekje deze maand gekocht heb. Dan zeggen zij weer dat dat ding al terug had moeten zijn. Dan zeg ik dat ik wel een tweede lijn moetkrijgen omdat ze dat zeggen. Ze laten mij een ander nummer bellen. Dat nummer bel ik. Krijg ik iemand aan de lijn die zegd dat ik maar weer terug naar die andere lui moet bellen want daar had ik het mee aan de stok en niet met hun. Bel ik terug en is het telefoonnummer dat ik bel niet beschikbaar voor mij.

Vind je het gek dat ik boos wordt. Ik wil gewoon betalen en dat is niet goed. Ik wil niet het risico lopen dat ik van het internet gepleurd wordt omdat een van de loslopende schapen bij mij in huis de computer uit zet.

En er is geen eens een andere optie....

P.s Ik heb dit stuk niet na gelezen ud shet kan zijn dat er fouten in staan
Oud 13-08-2002, 20:34
Koen
Koen is offline
Doe gewoon simpel en koop een router&switch in een. Of een router&hub in een. Dan ben je van 't gezeik af, en kan je later ook nog een stel andere Pc's aansluiten. (Vraag overigens niet aan de @Home installateur of hij dat ff voor je doet, want dan heb je een probleem )
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:41
florisoe
florisoe is offline
Ik denk dat die kerel eerder een probleem met mij heeft dan ik ik met hem. Als ik zeg dat ik er toch twee lijnen aan wil hebben dan gebeurt dat ook wel.

Toen ik die lui belde gaven ze me zelfs tips...

Het mag allemaal als je maar niet met 2 pc gaat zitten te downloaden.

Dat is dan ook niet de bedoeling.

1 voor de rest van het kippenhok.
1 voor mij om te downloaden en te gamen

Maar ja ze willen niet naar me luisteren.
Oud 13-08-2002, 20:46
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
florisoe schreef:
Ik denk dat die kerel eerder een probleem met mij heeft dan ik ik met hem. Als ik zeg dat ik er toch twee lijnen aan wil hebben dan gebeurt dat ook wel.

Toen ik die lui belde gaven ze me zelfs tips...

Het mag allemaal als je maar niet met 2 pc gaat zitten te downloaden.

Dat is dan ook niet de bedoeling.

1 voor de rest van het kippenhok.
1 voor mij om te downloaden en te gamen

Maar ja ze willen niet naar me luisteren.
jongen relax... wat niet kan dat kan niet, ook niet als je boos wordt of zegt dat het moet naja, je kan het altijd proberen maar als ik zeg dat ik een week extra nodig heb voor mn werkstuk en dat dat gewoon moet dan werkt dat nog steeds niet. dus koop voor 95euro een routertje.. en bespaar de extra kosten van een 2e lijntje en na weet ik hoeveel maanden heb je het er uit.

-de postbode-
Oud 13-08-2002, 20:50
Koen
Koen is offline
Citaat:
florisoe schreef:
En als jij moeilijk doet tegen @Home sluiten ze je prettig af (of niet eens aan). Neem van mij aan, @Home maakt niet zo'n punt van een klantje meer of minder. Een beetje respect voor die gasten is dus wel op z'n plaats tenzij je nog een aantal jaar met je telefoonlijn wilt internetten.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 21:50
RenT
RenT is offline
Citaat:
florisoe schreef:

1) Je krijgt 2 IP's
2) Je gebruikt een hardware-router
3) Je gebruikt één PC als softrouter.

Als dat allemaal niet kan of je wil het niet, is het over en uit. Kan je een grote mond opzetten, stoer doen, of weet ik veel... maar t kan niet. Jmmr.
Oud 13-08-2002, 22:35
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Ik vind de benaming @sloom voor @home uiterst onterecht.

De service is (naar mijn mening) goed en snel.
Het internetten gaat ook erg snel, Enter 640 kB/s en Hengelo 700 kB/s.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:57
Z03p3rm4n
Z03p3rm4n is offline
Citaat:
chatfreak2002 schreef:
Ik vind de benaming @sloom voor @home uiterst onterecht.

De service is (naar mijn mening) goed en snel.
Het internetten gaat ook erg snel, Enter 640 kB/s en Hengelo 700 kB/s.

ghe ghe
en het extensief bandbreedte gebruik tijdens de drukke avond uren dan ?

btw de topicstarter heeft waarschijnlijk niet genoeg geld voor een router, of leest de topic niet goed
Oud 13-08-2002, 23:03
Koen
Koen is offline
Citaat:
Z03p3rm4n schreef:

ghe ghe
en het extensief bandbreedte gebruik tijdens de drukke avond uren dan ?
Daar heeft @Home (althans in mijn regio) weinig last van.

Hoewel 700 kb/s me wel een beetje érg veel lijkt, is de snelheid hier prima te pruimen. Dat kan in andere gebieden anders zijn natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 00:09
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Nog even aan de topic starter: Je kunt niet zoveel eisen als je denkt. Een toontje lager mag sowieso wel, zowel tegen @Home als hier. De oplossing is simpel en reeds meerdere keren aangedragen. Neem een router/switch combinatie. Weinig stroomverbruik, geen lawaai, en de rest van de "kippenhok" zal je niet lastig vallen.

Je kunt op deze post (en de anderen) weer gaan replyen en bakkessen, maar dat zal weinig nut meer hebben. Wat je in eerste instantie "eiste" is, zoals Koen al zei, onmogelijk. Jammer.

Denk er maar eens rustig over na...
Oud 14-08-2002, 11:17
florisoe
florisoe is offline
OK dan moet het een router worden.

Maar ik blijf bij mijn mening dat @home op een of andere manier van hun moneopie positie af moet. Ze denken dat ze alles kunnen maken. Het ergste is dan ook nog dat ze het nog gewoon kunnen ook.

Maar ja... in A$$en heb je niks anders dan @home.

Bedankt voor jullie reacties
Oud 14-08-2002, 12:28
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Misschien zit er wel iets in omtrent die monopolie positie. Maar aan de andere kant: Ik hoor niemand klagen over (de service) @Home. Dus waarom zou je al beginnen te klagen terwijl je nog niet eens @Home hebt?

Maar in iedergeval veel succes.
Oud 14-08-2002, 13:57
Verwijderd
Je kan toch gewoon een 3e computer kopen die enkel en alleen als router fungeert? Zoals eerder gezegd lukt dat al vanaf een 486. Dan spreek je thuis gewoon af dat ze hem niet uitzetten, zo gaat het hier ook.

Sim-pel
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 18:50
roman
roman is offline
haha
fok maar lekker op @home
ik heb bij de helpdesk/klanteservice gewerkt
het is een k*t bedrijf en ze betalen slecht!!!
Oud 14-08-2002, 22:20
RenT
RenT is offline
Citaat:
roman schreef:
haha
fok maar lekker op @home

Sommige mensen... kennen de term... argumenten?
Oud 14-08-2002, 22:23
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
PIE schreef:
Je kan toch gewoon een 3e computer kopen die enkel en alleen als router fungeert? Zoals eerder gezegd lukt dat al vanaf een 486. Dan spreek je thuis gewoon af dat ze hem niet uitzetten, zo gaat het hier ook.

Sim-pel
Het lukt zelfs met een 386 als je wilt. Maar een router-switch combinatie is een stuk gemakkelijker te beheren, verbruikt minder stroom en maakt minder lawaai. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan??

Laatst gewijzigd op 14-08-2002 om 22:26.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 22:26
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
roman schreef:

Tja, je moet ook niet op een helpdesk gaan werken , dan ben je de pispaal van het bedrijf. Je krijgt dan alleen maar gezeik over je heen
Oud 15-08-2002, 18:17
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:

Het lukt zelfs met een 386 als je wilt. Maar een router-switch combinatie is een stuk gemakkelijker te beheren, verbruikt minder stroom en maakt minder lawaai. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan??
Een 386 pc maakt geen lawaai, die dingen hebben meestal geen koelers afgezien voeding. Zet je er een 386 notebook neer dan hoor je helemaal niets, en het kost ook niets. Nadeel is wel dat je dat ding dan wel lang aan moet laten staan.

(heb er verder geen verstand van want waar ik woon hebben ze nog nooit gehoord van breedband internet! )
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 18:47
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:

Met de vereiste kennis van Windows/Linux/*NIX is een 'oude bak' interessanter omdat je dan een 24/7 server hebt (of je bouwt een brug).
Oud 15-08-2002, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
Een 386 pc maakt geen lawaai, die dingen hebben meestal geen koelers afgezien voeding. Zet je er een 386 notebook neer dan hoor je helemaal niets, en het kost ook niets. Nadeel is wel dat je dat ding dan wel lang aan moet laten staan.
Huh? Bij mijn weten waren HD's vroeger luidruchtiger dan nu
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 19:39
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
roman schreef:
haha
fok maar lekker op @home
  • Ze betalen slecht => meer geld beschikbaar voor apparatuur, onderhoud en onderzoek
  • Op zo`n helpdesk krijg je alleen maar de klachten te horen. Er zal nooit iemand bellen met de mededeling dat ie @home super vindt
  • Snelheid is bijna altijd constant, ik heb nog maar weinig mensen horen klagen
  • Weinig klachten over snelheid/prijs/service
  • @home had als een van de laatste kabel-providers een GRATIS helpdesk. Deze is alleen nu niet meer gratis. Gevolg: mensen bellen veel minder snel voor kleine probleempjes dus kunnen ze mensen met echte problemen eerder en sneller helpen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 22:38
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
*knikt*
Oud 16-08-2002, 00:46
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
dystopia schreef:

...Met de vereiste kennis van Windows/Linux/*NIX...
Inderdaad, met de vereiste kennis
Oud 16-08-2002, 09:58
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
******** schreef:
alleen zal een routerpc daar niet veel gebruik van hoeven maken dacht ik zo.
Oud 16-08-2002, 10:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Orion84 schreef:

alleen zal een routerpc daar niet veel gebruik van hoeven maken dacht ik zo.
Nice punt. Floppy routers als FreeSCO (en nog een hele ritsrats) maken geen gebruik van een HDD.

Echter als je een FTP draait met mp3's erop en die 24/7 wilt serveren heb je wel een HDD nodig. Een beetje HDD met mp3's erop is echter alweer een wat nieuwere en dan kom je weer bij ******** z'n punt dat oude HDD's meer herrie maken...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten