Oud 15-05-2012, 20:40
Hulk
Hulk is offline
Ben misschien op dit forum wel niet op de juiste plek met een topic als deze, post hier niet meer veel laatste tijd. Maar ik probeer het toch.

Facebook gaat naar de beurs!

Wat denken jullie? Aandelen kopen, of is social media een overgewaardeerde bubble die op punt van knappen staat?
Oud 15-05-2012, 21:09
Verwijderd
Niet kopen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 21:10
Verwijderd
Er was laatst een hele mooie infographic die demonstreerde waarom maar die kan ik niet vinden
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 06:09
hookee
hookee is offline
Deze?
Facebook ziet er nu wel uit als het grootste social network maar het is en blijft gebakken lucht. Concurrentie kan de boel in één keer platleggen. Wat zijn nu eigenlijk hun inkomsten; advertenties? Ik zie ze niet (adblocker).
Wat is er nog over van icq, yahoo, hyves?
Ik denk dat Zuckerberg eieren voor z'n geld kiest en denkt; nu innen en wegwezen !

Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 12:47
Verwijderd
Je bent telaat. Je had al moeten investeren. Investeer in google
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 16:11
CVLTLEADER
CVLTLEADER is offline
Facebook stocks? Doe ik niet aan
maar ik heb wel stocks van een firma waarvan ik weet dat ze FB stock hebben gekocht.
Kleine hedge voor mijn gedachten zegmaar..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 08:40
Dasherman
Dasherman is offline
Niet kopen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Niet kopen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 13:35
Hulk
Hulk is offline
Beetje argumentatie zou niet verkeerd zijn...
Oud 18-05-2012, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Zie wat er met Hyves is gebeurd, i.m.o. zit er te veel risico aan aandelen kopen in social media.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 17:34
Verwijderd
Alsof hyves ook maar enigszins te vergelijken valt met facebook.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 20:07
Verwijderd
Citaat:
@Reverend

Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 10:50
Hulk
Hulk is offline
Facebook telt bijna 1 miljard gebruikers en is wereldwijd in elk land marktleider. Het wordt echt overal gebruikt. Er is geen enkel sociaal netwerk dat je er mee kunt vergelijken.. Myspace had 100 miljoen gebruikers waarvan het overgrote deel in de VS. Het heeft nauwelijks concurrentie, Google Plus, wat een serieuze concurrent leek, faalde hard.
Daarnaast is Facebook letterlijk overal mee verweven, elk bedrijf refereert naar hun facebook pagina.

Facebook vind ik beetje vergelijkbaar met hoe Google tien jaar geleden de zoekmachinewereld domineerde. Vroeger waren er vele sociale netwerken naast elkaar, maar echt iedereen is overgestapt op Facebook.

Facebook genereert al winst en ik vermoed dat dat veel meer zal worden, er komen vele advertentietools bij en ook in de mobiele markt is er nog veel te winnen.
Oud 19-05-2012, 12:16
Verwijderd
Citaat:
@Reverend

Hyves is een klein en technisch verschrikkelijk knudde opgebouwd sociaal netwerk voor een klein land met een aantal gebruikers die nergens in de buurt van facebook komt en die met uitsterven bedreigd wordt.

Facebook wordt wereldwijd gigantisch veel gebruikt.

Dat ze allebei ongeveer dezelfde functie hadden maakt verder geen reet uit als het verschil in schaal zo groot is. Wat jij nu doet is het nachtwinkeltje van Ali vergelijken met de albert heijn.

Neemt niet weg dat het aandeel natuurlijk kán falen, maar de vergelijking met hyves gaat in geen universum op.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 12:40
Verwijderd
Problematischer voor Facebook zijn de rechtszaken die tegen ze lopen wegens privacyschending en het overtreden van de wet die in de vs het aftappen regelt. Aangezien Facebook als bedrijf een datamining bedrijf is (daar verdienen ze ook hun geld mee) en er al voorstellen zijn om dat soort zaken strikter te regelen, zou ik me daar eerder druk over maken.
Hyves doet - mede door de schaal inderdaad - veel minder aan datamining, maar had voordat het verkocht werd ook niet heel veel winst gedraaid al. Facebook daarentegen draait al een paar jaar dik winst.

Zelf zou ik aandelen Facebook links laten liggen, puur om even te kijken hoe de wetsvoorstellen uit gaan pakken, hoe de rechtszaken lopen en omdat ik denk dat Facebook op dit moment toch wel wat overgewaardeerd is eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Hyves is een klein en technisch verschrikkelijk knudde opgebouwd sociaal netwerk voor een klein land met een aantal gebruikers die nergens in de buurt van facebook komt en die met uitsterven bedreigd wordt.

Facebook wordt wereldwijd gigantisch veel gebruikt.

Dat ze allebei ongeveer dezelfde functie hadden maakt verder geen reet uit als het verschil in schaal zo groot is. Wat jij nu doet is het nachtwinkeltje van Ali vergelijken met de albert heijn.

Neemt niet weg dat het aandeel natuurlijk kán falen, maar de vergelijking met hyves gaat in geen universum op.
Mhwa, ik denk dat er wel een vergelijking mogelijk is, ik denk namelijk dat over een x aantal jaar, iedereen weer op Facebook is uitgekeken, zoals dat ook met Hyves is gebeurd. Iedereen zal dan overstappen op de nieuwe rage en Facebook links laten liggen, zoals dat ook met Hyves is gebeurd. Natuurlijk is er een enorm verschil in schaal, maar dat neemt niet weg dat er helemaal geen vergelijking mogelijk is.

Bijvoorbeeld die 'tijdlijn' nu op facebook, ik heb daar in m'n directe omgeving alleen nog maar negatieve reacties op gehoord, inclusief mijzelf. Facebook is wereldwijd inderdaad heel groot, maar dat betekent niet dat ze onaantastbaar zijn geworden voor de concurrentie. En aangezien social media nog niet zo heel lang bestaan, is de rek er nog lang niet uit, en zal Facebook er op een zekere dag uitgeconcurreerd worden door een andere social medium.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 21:04
CVLTLEADER
CVLTLEADER is offline
Citaat:
Mhwa, ik denk dat er wel een vergelijking mogelijk is, ik denk namelijk dat over een x aantal jaar, iedereen weer op Facebook is uitgekeken, zoals dat ook met Hyves is gebeurd. Iedereen zal dan overstappen op de nieuwe rage en Facebook links laten liggen, zoals dat ook met Hyves is gebeurd. Natuurlijk is er een enorm verschil in schaal, maar dat neemt niet weg dat er helemaal geen vergelijking mogelijk is.

Bijvoorbeeld die 'tijdlijn' nu op facebook, ik heb daar in m'n directe omgeving alleen nog maar negatieve reacties op gehoord, inclusief mijzelf. Facebook is wereldwijd inderdaad heel groot, maar dat betekent niet dat ze onaantastbaar zijn geworden voor de concurrentie. En aangezien social media nog niet zo heel lang bestaan, is de rek er nog lang niet uit, en zal Facebook er op een zekere dag uitgeconcurreerd worden door een andere social medium.
Je geeft het antwoord op je eigen vraag\:
Hoe zorgt Facebook er voor dat mensen er niet op uitgekeken raken?

Nou ze updaten dus de interface zodat de gebruikers altijd het gevoel hebben dat er iets gebeurd. Myspace ging dood aan het tegenovergestelde: er kwamen nooit updates, en dus leek het voor mensen alsof ze zelf de activiteit waren op het medium. Alsof het stil stond.

Updates als een timeline zijn dus helemaal niet beter voor ons omdat we het handiger kan zijn, we hebben het nodig omdat we anders denken dat Facebook stil staat en we er dan uitgekeken op raken...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2012, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Het zijn allebei sociale netwerken maar daar houdt de vergelijking op. Iedereen was uitgekeken op hyves omdat het een verschrikkelijk klungelige en langzame website was en omdat het puur en alleen voor nederlanders is. Ik was niet op hyves 'uitgekeken'. Facebook is gewoon, ondanks zijn fouten, gewoon een veel betere site en ik betwijfel het heel erg sterk dat social networks "uit de mode raken" zoals jij dat zegt.
Citaat:
Bijvoorbeeld die 'tijdlijn' nu op facebook, ik heb daar in m'n directe omgeving alleen nog maar negatieve reacties op gehoord, inclusief mijzelf.
Oh ik niet. En er zijn genoeg mensen die het wel leuk vinden. Meningen dus.
Citaat:
Facebook is wereldwijd inderdaad heel groot, maar dat betekent niet dat ze onaantastbaar zijn geworden voor de concurrentie.
Dat zeg ik dan ook nergens.
Citaat:
En aangezien social media nog niet zo heel lang bestaan, is de rek er nog lang niet uit, en zal Facebook er op een zekere dag uitgeconcurreerd worden door een andere social medium.
"op een zekere dag" misschien ja. Google plus had weinig succes. Tot die tijd voorlopig niet en de vergelijking met hyves blijft knudde. Maakt niet uit hoe je het brengt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2012, 22:49
Verwijderd
Je gaat wel even voorbij aan het feit dat het sinds enige tijd verplicht is om een Google+ account aan te maken bij een nieuwe Gmail/Google account. Daarnaast gaat Google steeds meer en meer verschillende zaken integreren. Daardoor is het dus niet zo heel raar om dat als een reële bedreiging voor Facebook te zien.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2012, 23:49
joris19
joris19 is offline
Kopen en snel weer doorverkopen. Voordat de koers weer gaat dalen. Dat is de truc om geld te verdienen denk ik. Een aandeel laag inkopen en als die flink gaat stijgen hup in de verkoop en je winst pakken.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 06:52
Verwijderd
Citaat:
Je gaat wel even voorbij aan het feit dat het sinds enige tijd verplicht is om een Google+ account aan te maken bij een nieuwe Gmail/Google account. Daarnaast gaat Google steeds meer en meer verschillende zaken integreren. Daardoor is het dus niet zo heel raar om dat als een reële bedreiging voor Facebook te zien.
Ik heb ook Google+ en ik vind het echt wel jammer dat er niemand anders opzit. Lijkt mij ideaal, beter dan Facebook.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Daardoor is het dus niet zo heel raar om dat als een reële bedreiging voor Facebook te zien.
Vind ik wel. Ze kunnen het opdringen zoveel ze willen maar het aantal mensen dat google plus gebruikt is peanuts in vergelijking met facebook. Daarnaast is er een verschil met iets 'moeten' nemen en het ook daadwerkelijk gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Vind ik wel. Ze kunnen het opdringen zoveel ze willen maar het aantal mensen dat google plus gebruikt is peanuts in vergelijking met facebook. Daarnaast is er een verschil met iets 'moeten' nemen en het ook daadwerkelijk gebruiken.
Heb je gelijk in. Ik denk alleen dat op de langere termijn Google+ toch wel gaat winnen. Al was het maar doordat je er op een gegeven moment 'vanzelf' inrolt met alle functies die gekoppeld worden.
Bovendien heeft Facebook niet diezelfde meerwaarde van mailbox/google drive/picasa/youtube/etc die Google wel heeft.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 16:17
Verwijderd
Mwa, ik weet niet. Persoonlijk ben ik totaal geen fan van google en al helemaal niet als het persoonlijke informatie betreft (ja, ook niet wat facebook betreft maar ik vind google zeg maar nog net iets enger ).

En die meerwaarde.... tsja. Facebook werkt toch ook prima met die programma's? Daarnaast vind ik het over het algemeen gewoon een stuk fijner te om te gebruiken dan +.

Maar dat even terzijde; het aandeel is alweer een beetje gedaald. Ben benieuwd wanneer het zich zal stabiliseren en op welke hoogte.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 19:53
CVLTLEADER
CVLTLEADER is offline
HAHAHA HOE VOELT IEDEREEN DIE NU NOG FB STOCK HEEFT? WE GQAAN ZEKER NOG WEL DE 30 HALEN VANDAAG.

OT:Ik heb ondertussen flink geshort op het aandeel en ga veel ijs kopen om dat te vieren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2012, 15:04
Verwijderd
Op hoeveel staat het nu?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten