Dat ligt eraan in welke klas van het gymnasium je zou (willen) instromen. In de derde klas instromen kan misschien nog net, als je zelf je Latijn en Grieks op niveau weet te krijgen.
Voor een gymnasiumdiploma moet je in de onderbouw ook Grieks hebben gevolgd. Je kunt overleggen met je school of ze je willen toelaten tot het atheneum met als keuzevak Latijn, aangezien je zegt dat je Latijn op het niveau van begin 5de klas beheerst.
Dan krijg je dus een atheneumdiploma met als keuzevak Latijn.
Vraagje: waarom wil je zo graag Latijn en Grieks doen? Want je hebt het bijna nergens voor nodig (ik zal niet zeggen dat het niet nuttig is, maar zo enorm veel meerwaarde heeft het ook weer niet).
Bij ons op school zal het niet makkelijk vinden, alleen met een omweg denk ik. Je zou al niet eens van 2 atheneum naar 3 gym kunnen gaan, omdat je dan al een jaar achter loopt...
Ik denk niet dat dat kan, ik heb zelf gymnasium gedaan en je hebt al vanaf klas 1 grieks en Latijn en dat houd je beide tot en met de 3e verplicht en daarna moet je 1 van de 2 doen. Ik denk niet dat je dat allemaal nog kan inhalen!