Oud 25-08-2012, 03:07
Verwijderd
Hey, ik kom dus dit jaar in een klas waardoor ik een rooster krijg met een leraar voor natuurkunde die ik echt niet wil. In de drie andere stamklassen zou ik wel de leraar krijgen voor natuurkunde die ik wil. Ik baal er echt van dat ik die ene natuurkunde leraar niet heb. Ik heb hem vorig jaar ook gehad en hij kan echt super goed lesgeven. Het is mijn examenjaar dus ik wil ook een goed leraar voor natuurkunde vooral omdat ik later iets met natuurkunde wil gaan doen.

Wat moet ik doen in deze situatie? Mag ik me zomaar laten overplaatsen denken jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2012, 07:15
Verwijderd
Je zou het kunnen vragen, maar bij mij op school verplaatsen ze je echt niet vanwege een leraar. Wat je wel kunt doen, als je het echt niet snapt, is naar een andere leraar toestappen om je te helpen. Gewoon proberen te regelen op school dus, maar ik denk niet dat de kans groot is dat ze je overplaatsen omdat andere klassen waarschijnlijk ook vol zitten.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 11:24
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
wat is er zo mis met die andere leraar?
Als ik jou was zou ik gewoon als je iets niet snapt naar de leraar gaan die je wel goed vind of eventueel bijles aan hem vragen als je echt in de problemen komt.
Oud 25-08-2012, 11:34
Verwijderd
Citaat:
wat is er zo mis met die andere leraar?
Als ik jou was zou ik gewoon als je iets niet snapt naar de leraar gaan die je wel goed vind of eventueel bijles aan hem vragen als je echt in de problemen komt.
Het is niet zozeer dat die andere docent slecht is (ook al hoor ik van medeleerlingen die hem hebben gehad dat hij niet erg goed les kan geven)
, het is dat de docent die ik wil echt uitstekend les kan geven. Zijn manier van les geven spreekt mij heel erg aan. Een beter leraar kan ik me haast niet voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 11:50
Verwijderd
Je zou aan je coordinator/afdelingsleider een overplaatsing kunnen vragen. als de klassen niet te vol zitten heb je kans, maar het kan ook zijn dat ze zeggen dat je er niet zo'n probleem van moet maken en pech hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 12:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je later iets met natuurkunde gaat doen maakt het echt niet uit of je nu veel of weinig hebt geleerd op de middelbare school hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 21:14
Tink*
Tink* is offline
Je wilt weg uit je klas voor één leraar die je maar voor één vak hebt? Dat lijkt mij zwaar overdreven. Het is niet alsof je zoveel met die docent te maken hebt. Wellicht krijg je dit jaar andere docenten die ook goed les kunnen geven of volgend jaar je lievelingsdocent weer. Ik zou het er gewoon mee doen en desnoods hulp vragen aan die docent als het vak je anders niet lukt.
Oud 26-08-2012, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Je wilt weg uit je klas voor één leraar die je maar voor één vak hebt? Dat lijkt mij zwaar overdreven. Het is niet alsof je zoveel met die docent te maken hebt. Wellicht krijg je dit jaar andere docenten die ook goed les kunnen geven of volgend jaar je lievelingsdocent weer. Ik zou het er gewoon mee doen en desnoods hulp vragen aan die docent als het vak je anders niet lukt.
Klopt helemaal wat je zegt. Alleen het is me examenjaar. Daarom is het extra belangrijk voor me dat ik een goeie leraar heb.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 21:41
Kesa
Kesa is offline
Was het maar zo dat je leraren kon kiezen, dan zouden sommige leraren hele kleine klassen krijgen vermoed ik .

In eerste instantie zul je het ermee moeten doen. Op je vervolgopleiding heb je de docenten ook niet voor het kiezen. Ga eventueel tijdens een tussenuur, steunles of KeuzeWerkTijd-uur (indien jouw school dat kent) naar hem toe voor extra uitleg, zodat je het beter snapt. Of maak wanneer nodig gewoon een aparte afspraak met de docent naar voorkeur, als de docent mee wil werken tenminste.

Je kunt altijd proberen om te kijken of je overgeplaatst kunt worden naar een andere groep met de docent die je wilt. Bedenk er echter wel bij dat het niet vanzelfsprekend is dat te kunnen doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten