Oud 07-08-2012, 18:17
Epicurus
Epicurus is offline
Hey allemaal,

Ik ben van plan om over 2 weekjes (en met lekkerder weer!) met een vriendin van mij in een speeltuin te slapen en daar eventueel wat alcoholische consumpties te nuttigen en wellicht gaan zwemmen bij het zwembad dat daar op 1km afstand zit, nu heb ik twee vraagjes:

Welke straf staat er op zo'n overnachting en eventueel zwemmen? Rondom de speeltuin en het zwembad staan allebei hekken, waar we dus overheen moeten klimmen. En wordt deze straf verhoogd wanneer ze ons ook met alcoholconsumpties betrappen?

Krijg ik een strafblad als ze me betrappen? Ik ben namelijk al ouder dan 18 en aangezien ik geneeskunde doe wil ik dat niet echt riskeren, ivm latere baankans. :/

Laatst gewijzigd op 07-08-2012 om 18:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2012, 18:20
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 18:26
Epicurus
Epicurus is offline
haha, gewoon voor de fun. Niets bijzonders, 't lijkt me gewoon leuk om te doen en ach, niemand heeft er last van, we maken niets stuk of zoiets.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 19:46
RoyPDU
RoyPDU is offline
Ik vind het een geniaal idee !
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 20:01
Verwijderd
Ik vind het een heel slecht idee. Verder, voor zover ik weet mag je in sommige gemeenten helemaal niet drinken in het openbaar en in dat geval krijg je er een boete voor. Het hangt er weer vanaf in welke gemeente je zit hoe hoog die boete is.

Wat betreft het slapen in een speeltuin, dat weet ik niet. Maar als de politie er langs komt is de kans heel groot dat je er weg moet.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 20:03
Verwijderd
Het lijkt mij niet slim, vooral omdat je niks wilt riskeren. Ik denk niet echt dat je een strafblad krijgt, maar eerder een preek en/of een boete.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 21:32
Epicurus
Epicurus is offline
Weggestuurd worden is geen probleem, boete en of preek ook niet. Het gaat me alleen om het strafblad om eerlijk te zijn.

En ja, het is een slecht idee, maar de pakkans is zo nihil dat daar best een boete voor wil riskeren.

Desalniettemin, alvast bedankt voor al jullie antwoorden!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 09:51
Adore
Adore is offline
Je betreedt een afgesloten terrein, dus dan geldt art. 461 van het Wetboek van Strafrecht, als er een bord bij vermeld staat. Dat levert je een geldboete op. Er kan ook een APV van de gemeente gelden, met specifieke regels die in jouw gemeente zijn opgesteld.

In het openbaar drinken is in de meeste plaatsen in Nederland verboden. Ook dit wordt door de APV van je gemeente bepaald, maar ik heb niet echt het idee dat de politie het gaat waarderen als je drinkt in een speeltuin.

Volgens mij kom je weg met een lijstje boetes en als je je verzet, een nachtje cel. Maar waarom, wáárom zou je het willen riskeren, zet een tent op in je achtertuin. Afgezien van het feit dat je er waarschijnlijk wel mee wegkomt, is het gewoon dom.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 11:36
Verwijderd
Hey, zoiets heb ik ook een keer gedaan

toen ik 14 was
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 12:23
Verwijderd
Da's bijna in de losse en relaxte jaren 90 Reverend! Toen mocht het nog
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 13:03
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ga bij iemand die je kent met een boerderij en tent opzetten en zet tuinstoeltjes voor de tent, dan kun je genoeg lol maken als je daar gaat slapen. Je doet het nu voor de kick volgens mij en die kick kun je ook wel ergens anders vandaan halen.
Oud 08-08-2012, 16:04
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Krijg ik een strafblad als ze me betrappen? Ik ben namelijk al ouder dan 18 en aangezien ik geneeskunde doe wil ik dat niet echt riskeren, ivm latere baankans. :/
Och arme jongen toch

Als je je zo druk maakt over een strafblad, doe het dan gewoon niet.
Oud 08-08-2012, 16:32
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
je bent blijkbaar ouder dan 18? ik geloof daar niks van
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 17:01
Epicurus
Epicurus is offline
Waarom zou ik me dan druk maken om een strafblad? Allemaal bedankt voor het reageren!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 22:00
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
volgens mij gaan ze er over een goede 10 mischien 12 jaar vordat je klaar bent enzo echt niet meer kijken naar een klein iets zoals buiten opgepakt worden met een paar biertjes op verboden terrein.
verdwijnen bepaalde dingen niet ooit weer van je strafblad als je gewoon niet dezelfde of een andere fout maakt daarna ? (dacht ergens ooit zoiets gezien te hebben in een grijs verleden )
Oud 08-08-2012, 22:22
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Waarom zou ik me dan druk maken om een strafblad? Allemaal bedankt voor het reageren!
Als je nog geen achttien bent kun je ook een strafblad krijgen.
Oud 08-08-2012, 23:33
Epicurus
Epicurus is offline
Maar vervalt op je 18e weer.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 18:24
Martiño
Martiño is offline
Nee hoor, ligt er aan wat je allemaal uitspookt.
Oud 10-08-2012, 10:19
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar vervalt op je 18e weer.
Gegevens worden minimaal 5 jaar bewaard, meestal langer.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 14:28
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
Gegevens worden minimaal 5 jaar bewaard, meestal langer.
levenslang.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 15:11
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
levenslang.
Niet overdrijven
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 13:14
Verwijderd
Speeltuin is voor kinderen toch.. zeker met alcohol niet zo handig als je gepakt word. ( en als iemand in de buurt je ziet bellen ze heel snel de politie)
Ga dan ergens in een bos/natuurgebied liggen daar heeft niemand last van je.

En strafblad zul je er niet door krijgen lijkt me, en dan nog kijken ze bij een verklaring van goed gedrag meestal maar na de afgelope 5 jaar.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 13:21
Verwijderd
Gewoon doen als je het graag wilt.. Zoals al gezegd, max krijg je een paar boetes.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 13:28
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En strafblad zul je er niet door krijgen lijkt me, en dan nog kijken ze bij een verklaring van goed gedrag meestal maar na de afgelope 5 jaar.
Jawel, een strafblad krijg je tegenwoordig ook door kleine overtredingen.

Er wordt standaard tot 4 jaar teruggekeken. Als er alleen een of twee lichte overtredingen in staan, kun je natuurlijk nog steeds een verklaring van goed gedrag krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 18:46
Mijnjas
Mijnjas is offline
Ik zou het toch maar niet doen, ga dan in een speeltuin slapen waar geen hek omheen staat.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten