Oud 13-08-2012, 22:40
Verwijderd
Hoi allemaal..

Ik zit echt hoog op dit moment met niet zo zeer een vraag maar wel met advies of gewoon reactie op mijn situatie.

Mijn vakantie is bijna afgelopen en ik moet weer bijna naar school/stage...
Ik heb in mijn vakantie best veel veranderingen en lastige maar natuurlijk ook leuke dingen mee gemaakt..
Wat me op dit moment echt letterlijk opbreekt is dat ik zo onzeker ben, continu bevestiging van vrienden/vriendinnen wil en bang ben om hem/haar kwijt te raken, niet eens op relatie gebied...
Ik kan mezelf letterlijk opvreten en mijn hele dag hierdoor laten beinvloeden..
In mn bewuste weet ik dat dit niet goed is en dat dit zo niet langer door kan gaan.
Vandaag werd ik niet goed in de supermarkt, schoot bleek weg en ging snel naar buiten omdat alles draaide.. Dat wilt zeggen dat ik nu zelfs lichamelijke klachten heb..
Ik weet dat ik soms van kleine situaties "grote" situaties kan maken..

Mijn probleem is dus dat mijn emotie de hele dag/avond schommelt van negatief/positief heel vervelend..

Heeft iemand tips om misschien bepaalde dingen onder controle te krijgen..

(Als volgt ik heb al hulp voor andere persoonlijke problemen, maar zou graag eens willen horen hoe andere hier over denken.)

Thanksss alvast!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2012, 22:48
Pluis
Pluis is offline
Klinkt alsof je dagen nu wel heel erg lang zijn met al die angstgevoelens en de stress die je ervaart.
School/stage lijkt me dan juist hele prettige afleiding! Want als je druk bezig bent met opdrachten heb je helemaal geen tijd om na te denken over wat je vrienden van je vinden. En een kenmerk van vrienden is dat je ze niet gelijk kwijt bent als het even wat minder met je gaat, dat moet je ook niet vergeten.
Controle over angst bestaat niet echt in mijn ervaring. Maar je kan wel wat doen aan hoe veel macht jij die angst geeft. Je kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om mét die angst toch iets leuks te gaan doen in plaats van het je dag te laten beïnvloeden. Zo ben je misschien niet de baas over de angst, maar wel de baas over jezelf.
Dus ga gewoon leuke en nuttige dingen doen de komende tijd. Het is mooi weer, dus ga lekker zwemmen of andere leuke dingen buiten. Of als je houdt van lezen een goed boek lezen, daar heb je nu nog even tijd genoeg voor.

en wat betreft die lichamelijke klachten: angst kan hele rare enge dingen doen me je lijf. Maar onthoud wel dat dat alleen maar de angst is die je voelt, en dat die angst jou verder geen kwaad kan doen. Dus zelfs al zou je wel een keertje flauwvallen in de supermarkt, dat kan geen kwaad voor je lijf.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten