Oud 19-08-2012, 16:45
Zertab
Zertab is offline
Hee!
Nja,laat ik maar eens beginnen met afgelopen schooljaar. Toen zat ik in de 3de. Het ging goed,maar ik maakte toen echt een grote fout. Daardoor wilde mijn vriendinnen een tijdje niks meer met mij te maken hebben. Begrijpelijk,ik was er kapot van. Ik zat nog wel naast mijn vriendin,want ze mocht nergens anders zitten van de mentor,die inmiddels ook al op de hoogte was. 2 gesprekken met mijn vriendin gehad. Ook een paar gesprekken met de mentor en al die vriendinnen. Uiteindelijk werd het langzaam bij beetje weer goed. Ik mocht weer bij hun staan in de pauzes,en ook tijdens de lessen dat mijn vriendin wel ergens anders mocht zitten,kwam ze naast mij zitten. Praten deden we niet veel. Eind van het schooljaar is het allemaal weer helemaal goed gekomen gelukkig. Ook heb ik afgelopen vakantie met haar afgesproken,maar ik blijf het moeilijk vinden. Zij zegt: ´Dit is een nieuw jaar,dus een nieuwe start voor mij.´
Helaas kan ik het nog niet zo vergeten...

Het punt is,ik ben bang dat ze me aankomend schooljaar laten vallen. Ik weet niet waarom,maar ik ben weer bang voor die eenzaamheid. Ik vind het erg lastig erover te praten met iemand,en dit is dus ook de eerste keer dat ik het ´vertel´.

Dit wilde ik eventjes kwijt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2012, 16:52
Zertab
Zertab is offline
Toevoeging: Ook ben ik bang dat ik mijn eindexamen niet ga halen,waarom weet ik niet. Heeft misschien met mijn faalangst voor wiskunde te maken. Ik zie er echt nu al tegen op...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 18:00
Verwijderd
Over dat faalangst. Ik had daar ook een tijd last van en misschien nu ook, maar ik heb het erg geminimaliseerd.

Die angst komt ergens vandaan. Je bent bang dat je die sommetjes niet snapt en dat je door de war raakt. Maar het hele punt erachter is dit: lees je wiskundeboeken en doe alle opgaves. Ookal ben je bang om die opgaves te maken, gewoon doen. Ookal maak je ALLE opgaves fout, gewoon doen. Je hebt wiskunde genieen en je hebt mensen die ervoor moeten leren. Dat laatste ben ik zelf ook.

Waarom zou je bang zijn voor een wiskundetoets als jij 100 opgaves hebt gemaakt? Of je hebt 26 opgaves 3 keer opnieuw gemaakt? Geloof me, dan snap je het ook wel.

Faalangst ontwapen je door te leren en te oefenen. Zodra je weet waarmee je te maken hebt weet je dat je niet met het onbekende te maken hebt maar met iets wat je al 100 keer hebt gesimuleerd.

Oke, hup, ga oefeningen maken.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 18:17
Zertab
Zertab is offline
School begint dinsdag pas he. Maar bedankt voor de tip!
Oud 20-08-2012, 10:47
Tink*
Tink* is offline
Dit past beter op L&R.
Oud 20-08-2012, 21:41
liefdesvraag
liefdesvraag is offline
Magh ik vragen wat voor fout je hebt gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 00:17
Giel-I-Am
Giel-I-Am is offline
Citaat:
Magh ik vragen wat voor fout je hebt gemaakt?
Precies, ben ik ook wel benieuwd naar. Snappen we de situatie ook wat beter.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten