Hi,
Ik zit in een heel lastig situatie en ik weet niet hoe ik eruit moet komen..
Nog erger is de druk die op mij wordt gezet door mijn ouders.
Kort uitgelegd..
Ik ben een student uit Oss met een eigen hond en konijnen.
Beetje apart voor iemand van mijn leeftijd maar ik ben ook anders dan de gemiddelde jongere.
Nu wil ik al heel lang het huis uit maar kon het niet vanwege gebrek aan inkomen, door mijn gezondheid kan ik ook niet werken.
Gelukkig heb ik binnekort wel vaste inkomen en kan ik het ergens een nieuwe leven beginnen, ik zoek dus naar een woning verweg van mijn woonplaats, het maakt niet zoveel uit waar. Heb voorkeur aan breda, rotterdam, amsterdam, utrecht en de steden ertussen.
De woning die ik zoek heb ik niet veel eisen aan, wel dat huisdieren zijn toegestaan en een achtertuin, de rest kan ik wel mee leren leven.. zolang me dieren maar goed zitten.
Verder heb ik geen verstand en heb enorm gebrek aan wijsheid als het op zulke praktische zaken toekomt.. ik kan niet goed voor mezelf zorgen dus ga ik zeker begeleidend wonen aanvragen, iemand die me op de rechte pad houdt en me terugtrekt als ik verdwaal. Ik ben nogal een onzekere kluns.
In het voorjaar had ik al via het ggz contact gekregen met het Verdihuis hier in Oss die woningen in de omgeving aanbied voor jongeren zoals ik.
Maar huisdieren zijn niet toegestaan dus heb ik afgezien.
Nu heb ik van dat vrouwke een lijstje gekregen met tientallen websites met aangeboden woningen etc. Maar dat helpt niet echt.
De meeste sites vragen geld voor lidmaatschap etc, dat is nu geen optie.
Heb gisteren ook gereageerd op een particuliere verhuurder maar nog niets terug ontvangen.
Nu heb ik een coach in Denbosch die ik over 2 weken ga zien en die mij wilt helpen met dit kwestie maar dat is dus pas over 2 weken en ik wil nu al wat zelf rond kijken.. ik heb alleen geen idee hoe en wat.
Het probleem ligt ook thuis bij mijn ouders die dreigen met bepaalde dingen, vandaar dat ik haast heb om hier weg te gaan, anders zie ik mezelf straks geen leven meer tegemoet.
Hebben jullie misschien wat tips en adviezen voor me?
Ohja.. maximale huurprijs is ongeveer 300/400.
Ik hoorde dat je dan ook huursubsidie krijgt? Of geldt dit niet voor iedereen?
Gr
|