Oud 01-09-2012, 17:40
Sergay
Sergay is offline
Hi,

Ik zit in een heel lastig situatie en ik weet niet hoe ik eruit moet komen..
Nog erger is de druk die op mij wordt gezet door mijn ouders.

Kort uitgelegd..
Ik ben een student uit Oss met een eigen hond en konijnen.
Beetje apart voor iemand van mijn leeftijd maar ik ben ook anders dan de gemiddelde jongere.
Nu wil ik al heel lang het huis uit maar kon het niet vanwege gebrek aan inkomen, door mijn gezondheid kan ik ook niet werken.
Gelukkig heb ik binnekort wel vaste inkomen en kan ik het ergens een nieuwe leven beginnen, ik zoek dus naar een woning verweg van mijn woonplaats, het maakt niet zoveel uit waar. Heb voorkeur aan breda, rotterdam, amsterdam, utrecht en de steden ertussen.

De woning die ik zoek heb ik niet veel eisen aan, wel dat huisdieren zijn toegestaan en een achtertuin, de rest kan ik wel mee leren leven.. zolang me dieren maar goed zitten.

Verder heb ik geen verstand en heb enorm gebrek aan wijsheid als het op zulke praktische zaken toekomt.. ik kan niet goed voor mezelf zorgen dus ga ik zeker begeleidend wonen aanvragen, iemand die me op de rechte pad houdt en me terugtrekt als ik verdwaal. Ik ben nogal een onzekere kluns.

In het voorjaar had ik al via het ggz contact gekregen met het Verdihuis hier in Oss die woningen in de omgeving aanbied voor jongeren zoals ik.
Maar huisdieren zijn niet toegestaan dus heb ik afgezien.
Nu heb ik van dat vrouwke een lijstje gekregen met tientallen websites met aangeboden woningen etc. Maar dat helpt niet echt.
De meeste sites vragen geld voor lidmaatschap etc, dat is nu geen optie.
Heb gisteren ook gereageerd op een particuliere verhuurder maar nog niets terug ontvangen.

Nu heb ik een coach in Denbosch die ik over 2 weken ga zien en die mij wilt helpen met dit kwestie maar dat is dus pas over 2 weken en ik wil nu al wat zelf rond kijken.. ik heb alleen geen idee hoe en wat.

Het probleem ligt ook thuis bij mijn ouders die dreigen met bepaalde dingen, vandaar dat ik haast heb om hier weg te gaan, anders zie ik mezelf straks geen leven meer tegemoet.

Hebben jullie misschien wat tips en adviezen voor me?

Ohja.. maximale huurprijs is ongeveer 300/400.
Ik hoorde dat je dan ook huursubsidie krijgt? Of geldt dit niet voor iedereen?

Gr
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2012, 21:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe oud ben je nu dan? Schrijf je iig in bij de woningbouwvereniging in de plaatsen waar je mogelijk wil wonen. Vaak gaat dat via woningnet oid. Moet je even zoeken met google. Vaak mag je in dat soort huizen wel huisdieren houden al is er meestal wel een wachttijd.
Oud 02-09-2012, 15:06
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Over de begeleiding: als je een eigen huisje/kamer hebt, kun je ook begeleiding krijgen. Ambulante woonbegeleiding heet dat. Je hoeft daarvoor niet per se in een huis van begeleid wonen te wonen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 15:32
Sergay
Sergay is offline
Citaat:
Hoe oud ben je nu dan? Schrijf je iig in bij de woningbouwvereniging in de plaatsen waar je mogelijk wil wonen. Vaak gaat dat via woningnet oid. Moet je even zoeken met google. Vaak mag je in dat soort huizen wel huisdieren houden al is er meestal wel een wachttijd.
Thankyou, ik ben 20

Citaat:
Over de begeleiding: als je een eigen huisje/kamer hebt, kun je ook begeleiding krijgen. Ambulante woonbegeleiding heet dat. Je hoeft daarvoor niet per se in een huis van begeleid wonen te wonen.
Jup, was ik al van op de hoogte gelukkig ^^
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 10:08
Volk
Volk is offline
Niet rot bedoeld maar puur uit nieuwsgierigheid; hoe kun je voor dieren zorgen als je al niet voor jezelf kunt zorgen? Heb je wel genoe geld om voor je dieren te zorgen, heb je een buffer voor als ze opeens naar de dierenarts moeten? De dierenarts kan zomaar een paar honderd euro kosten, en als er echt iets is zit je al gauw aan 1000 euro dierenartskosten. kun je dat betalen? Zo niet lijkt het me verstandig dat je je dieren eerst elders onderbrengt en ze pas haalt als je er klaar voor bent.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 16:35
Lorelei
Lorelei is offline
Mijn zusje (autistisch en zwakbegaafd) woont in een begeleid-wonen-huis (waarschijnlijk meer begeleid dan waar jij naar op zoek bent maar dat terzijde) en heeft haar konijnen en hamster gewoon mee mogen nemen. Of je huisdieren mee mag nemen verschilt gewoon heel erg per plek. Daarnaast kan ik me voorstellen dat ze bijvoorbeeld moeilijker zouden kunnen doen over een hond dan een konijn. Dat hangt heel erg van de woonsituatie af (wonen er meer mensen in het huis/gebouw) en van de woonorganisatie.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten